Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 88 EersteEerste ... 412131415162464 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 873

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Nooit van gehoord! Zijn die een beetje te vinden voor een redelijke prijs?

Ik zou vooral de amerikaanse en duitse ebay in de gaten houden, sommige mensen (veelal de amerikanen) vragen er helaas wel de hoofdprijs voor.
    Ik heb een dergelijke pickup in mijn Flying V en dat is eigenlijk de enige gitaar waar ik qua element direct tevreden mee was.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    iets wat simpeler te vinden is: duncan '59 en een duncan custom (5), en dan daar een hybrid van maken. ik kom er iedere keer op terug. voor de halspickup is dat precies de tone die jij wilt. werkelijk. niet te modern, medium-hot, warm.

Leuk detail: je kan van de 'reserve onderdelen' een fantastisch brugelement maken.
    Het brugelement is voor mij veruit het belangrijkste. Hals gebruik ik bijna nooit en vind ik heel vaak ook veel te muf, als lijkt dat met de maple RD nog wel mee te vallen!

Het liefst knutsel* ik zelf niet aan een pickup maar koop ik er gewoon 1 die goed is. Ik zal eens op zoek gaan naar (verhalen over) de Jazz.

*) Alles behalve minderwaardig bedoeld!

Senior Member

Standaard

Ik heb laatst een Dimarzio superdistortion in mijn brug geïnstaleerd. Heeerlijk, precies wat ik zoek. Maar nou is het niet F-spaced. Dus de lage e snaar loopt net iets buiten het pooltje. Kan dit veel kwaad in geluid? Vind het nu al erg goed. Nu moet ik nog iets voor in de neckpositie hebben. Misschien maar een f-spaced kopen voor in de brug en dan deze naar de neckpositie. Maar weet niet of een superdistortion ook wat is voor in de neck. Kan het natuurlijk altijd even uitproberen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Het brugelement is voor mij veruit het belangrijkste. Hals gebruik ik bijna nooit en vind ik heel vaak ook veel te muf, als lijkt dat met de maple RD nog wel mee te vallen!

Het liefst knutsel* ik zelf niet aan een pickup maar koop ik er gewoon 1 die goed is. Ik zal eens op zoek gaan naar (verhalen over) de Jazz.

*) Alles behalve minderwaardig bedoeld!
    Als je wilt, kan je eens wat hybrids bij mij proberen. Ik weet zeket dat de 59/custom is wat je zoekt. Duncan mag m niet maken, vanwege octrooien van dimarzio, en bareknuckle is superduur... als je rd naar mij meeneemt, kunnen we zelfs die pup erin stoppen om te kijken hoe t klinkt... als je t lekker vindt klinken, kan je ze bestellen, thomann is t goedkoopst. Verscheep ze dan naar mij. Ik maak de hybrid voor je, en stuur ze naar je op. (Forum) vriendendienstje

Oh, ik heb ook diverse jazz pickups en magneten...die kan je ook proberen.

De superdistortion is behoorlijk hot, en imho, redelijk modern. Te modern voor wat haralda wil...

Senior Member

Standaard

De superdistortion is behoorlijk hot, en imho, redelijk modern. Te modern voor wat haralda wil...
    Ik heb in m'n SG Jr wel een SD liggen (DP209) waar ik ook tevreden over ben. Ja, hij "jankt" nog net iets te veel, maar klinken doet hij wel!

Op de Gibson site staat trouwens ook dat de BurstBuckers oneven gewonden zijn en de Classic '57 even. Natuurlijk is dat minder oneven als de hybride pickups van Orph, maar misschien al wel genoeg voor mijn smaak...

@Orpheo: Wat betreft je aanbod: ik ben geen fijnproever, maar weet wel wat ik lekker vind. Ik kan eigenlijk alleen een element keuren in m'n eigen gitaar, over m'n eigen spullen en dan ook nog het liefste tijdens een repetitie. Vooralsnog bedank ik dus voor je aanbod, maar ik hou het zeker in gedachte!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

de p90 sized SD is wat 'wolliger' en minder hot dan de 'originele' SD

de burstbucker vind ik verschrikkelijk. Nasaal, schel...bah bah bah.

Senior Member

Standaard

de burstbucker vind ik verschrikkelijk. Nasaal, schel...bah bah bah.
    Wat vind jou van de oude Dirty Fingers in de brug?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Wat vind jou van de oude Dirty Fingers in de brug?
    de oude dirty fingers... poeh. saturated, veeeeel mids, bijtend hoog, flubberig laag. mijn ding niet ik vind een JB met een alnico8 magneet veel beter. beetje een dirty fingers, maar dan met alle minpunten verbeterd, maar wel met dat karakter.

Oh ja, voor de brug is welicht de alternative8 te gek voor jou.

Senior Member

Standaard

de oude dirty fingers... poeh. saturated, veeeeel mids, bijtend hoog, flubberig laag. mijn ding niet ik vind een JB met een alnico8 magneet veel beter. beetje een dirty fingers, maar dan met alle minpunten verbeterd, maar wel met dat karakter.
    Apart dat ik die weer geweldig vind klinken in mijn Les Paul Std. Schijnbaar zijn er wel veel onderlinge verschillen in de pickups van die tijd. De een kan geweldig zijn en de ander niet.

Oh ja, voor de brug is welicht de alternative8 te gek voor jou.
    Heeft die niet veel te veel output? Volgens de tone chart zou die in dezelfde range moeten zitten als de Invader en die is echt veel en veel te luid.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Apart dat ik die weer geweldig vind klinken in mijn Les Paul Std. Schijnbaar zijn er wel veel onderlinge verschillen in de pickups van die tijd. De een kan geweldig zijn en de ander niet.

Heeft die niet veel te veel output? Volgens de tone chart zou die in dezelfde range moeten zitten als de Invader en die is echt veel en veel te luid.
    klopt, de een is wel tof, anderen minder. ze hadden nog geen computergestuurde windmachines.

maar hoezo denk je dat ie in de range van een invader zit? (just curious; als je zegt waarom je dat denkt, vertel ik je straks waarom 't absoluut niet zo is )

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten