Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
Moeilijke. Zijn de kosten het beoogde resultaat waard? Vertrouw je erop dat je handig genoeg bent om dit resultaat te behalen?
Ik zou zeggen: met de hand licht opschuren (tot alles gelijkmatig dof is) en dan blanke lak erover. Misschien zie je de kras dan nog, afhankelijk hoe het licht erop valt, maar ik weet zelf maar al te goed hoe het is om achter mijn eigen staart aan te vangen met dit soort dingen. Dit is wat ik zou doen maar dat is natuurlijk geen garantie dat het ook goed komt.
Ik BEN natuurlijk handig (anders zou ik er nooit aan begonnen zijn ), maar ik durf die ene kleurlaag niet dof te schuren omdat ik bang ben om er doorheen te gaan, zeker aan de randen. Is het verplicht om de kleurlaag te matteren voordat je gaat lakken?

Nu is het wel zo dat de kleurlaag er prachtig op zit. Het dekt 100%, en is mooi dichtgevloeid. Het is wel een beetje doffig (sp?) met hier en daar een glimmende plek. De krasjes die ik zie zijn niet altijd zichtbaar, zoals je zegt is het een beetje afhankelijk van het licht.

What to do, what to do...?