Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 24 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 238
    Banned

Standaard

oke, die heb ik in 0.1uf, 4700pf, 22000pf en 22uf

EDIT of anders genoteerd: 100nf, 4.7nf, 22nf en 22uf.

EDIT2 Nico, teerknollen? onderste foto rechts op de OT?

pandjesbaas

Standaard

Ik wil niet het slimste jongetje uit de klas lijken, maar:

@Nico: die c'tjes (5), noemen we die niet "mosterd"- c's? "Olijfjes" zijn ècht donkergroen...
    Niet dat het uitmaakt, maar er is al zoveel verwarring over naamgeving der dingen!

@ G.G. : dat ding op die trafo is i.d.d. een teerknol; losknippen & weggooien!

Wat betreft alle elco's: gezien hun uiterlijk zijn ze alle hoogbejaard en heeft formeren m.i. weinig zin meer.
    Op z'n minst kunnen ze onvoorspelbaar gedrag van je amp(je) veroorzaken, waarna je je gek zoekt.
    Misschien heb je mazzel met die ouwe meuk, maar persoonlijk zou ik het er niet op wagen.

Datzelfde geldt voor oude weerstanden; met een meetstroompje uit je meter zullen ze misschien OK lijken,
    maar owee, als ze flink onder spanning worden gezet en/of vermogen moeten dissiperen.

OT's moet je gewoon 'es proberen.
    Mijn kleinste ampje tot dusver ( 15cm breed X 8cm diep X 13cm hoog incl. buizen)
    levert een knappe 2 Watt uit een piepklein Blaupunktradio- OT'tje.
    Toegegeven; het ampje mist dreunend laag, maar verbaast vriend & vijand met z'n grote muil & z'n attitude.

Standaard

van de condensatoren zou je 3,5,7en 6 nog kunnen proberen waarbij 7 voor ruis zou kunnen zorgen en je bij 6 (styroflex condensatoren) je vooral moet opletten dat je niet te heet soldeerd want dan smelten de pootjes er af. bij de rest kan de waarde wel verlopen zijn (capaciteit) of de lekstroom te groot zijn, maar dat is een kwestie van testen.

Bij de weerstanden zijn 2 geen weerstanden maar condensatoren. (keramische) 3,4 en 5 kun je zonder meer gebruiken, bij 1 moet je in ieder geval de weerstanden met zilver kleurring weggooien.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    oke, die heb ik in 0.1uf, 4700pf, 22000pf en 22uf

EDIT of anders genoteerd: 100nf, 4.7nf, 22nf en 22uf.
    Check je ook de werkspanningen van die caps. Als je er 300V op gooit en ze zijn max 125V, kan je ze slopen..
    En ik betwijfel 22uF voor (Frits je hebt gelijk): Mosterd cap. 22000pF = 22nF (1nF = 1000 pF).
    Laatst gewijzigd door nico verduin; 17 juli 2010 om 08:02
    Nico

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    bij 1 moet je in ieder geval de weerstanden met zilver kleurring weggooien.
    Huh... dat zegt toch alleen iets oer de tolerantie?

Senior Member

Standaard

Ja, maar dat zijn bagger weerstanden......... Nemen vocht op... Verlopen als een gek. Straks ga je je amp hiermee bouwen en ben je constant aan het debuggen omdat hij het niet goed doet... Oorzaak..... bagger weerstanden...
    Heb ooit een paar duizend van die dingen gehad..... NOS.... Kon ze gelijk weggooien.... allemaal verlopen
    Nico

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ja, maar dat zijn bagger weerstanden......... Nemen vocht op... Verlopen als een gek. Straks ga je je amp hiermee bouwen en ben je constant aan het debuggen omdat hij het niet goed doet... Oorzaak..... bagger weerstanden...
    Heb ooit een paar duizend van die dingen gehad..... NOS.... Kon ze gelijk weggooien.... allemaal verlopen
    oke, duidelijk, wegpletteren. Dan maar inderdaad NOS kopen, da's ook een soort van recyclen

Senior Member

Standaard

Of gewoon moderne koolfilm 1 wattertjes.
    Nico

Banned

Standaard

De OT die uit dezelfde radio kwam als de PT heb ik ontdaan van alle troep die eraanvast gesoldeerd was.

Dit ziet er al wat netter uit:

Uploaded with ImageShack.us

Ik noem de aansluitingen even , van links naar rechts, 1, 2, 3, 4 en 5. Voordat iemand roept: "meten is weten" heb ik in ieder geval al gekeken waar ik weerstanden tegen kwam.

Tussen 1 en 2 = 99 Ohm
    Tussen 1 en 4 = 222 Ohm
    Tussen 2 en 4 = 418 Ohm
    Tussen 3 en 5 = 2,3 Ohm

Als ik dit zo zie, dan denk ik dat 1, 2 en 4 samen 1 kant van de OT zijn en 3 en 5 samen de andere kant (kant waar de speakers aan hangen).

Wat moet ik nog meer weten/meten om te weten of een OT wel of niet bruikbaar is

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Teerknollen, WTF zijn teerknollen,
    Kijk op het plaatje met de zes trafo's, de trafo rechtsonder zit een teerknol op gesoldeerd.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten