oke, die heb ik in 0.1uf, 4700pf, 22000pf en 22uf
EDIT of anders genoteerd: 100nf, 4.7nf, 22nf en 22uf.
EDIT2 Nico, teerknollen? onderste foto rechts op de OT?
oke, die heb ik in 0.1uf, 4700pf, 22000pf en 22uf
EDIT of anders genoteerd: 100nf, 4.7nf, 22nf en 22uf.
EDIT2 Nico, teerknollen? onderste foto rechts op de OT?
Ik wil niet het slimste jongetje uit de klas lijken, maar:
@Nico: die c'tjes (5), noemen we die niet "mosterd"- c's? "Olijfjes" zijn ècht donkergroen...
Niet dat het uitmaakt, maar er is al zoveel verwarring over naamgeving der dingen!
@ G.G. : dat ding op die trafo is i.d.d. een teerknol; losknippen & weggooien!
Wat betreft alle elco's: gezien hun uiterlijk zijn ze alle hoogbejaard en heeft formeren m.i. weinig zin meer.
Op z'n minst kunnen ze onvoorspelbaar gedrag van je amp(je) veroorzaken, waarna je je gek zoekt.
Misschien heb je mazzel met die ouwe meuk, maar persoonlijk zou ik het er niet op wagen.
Datzelfde geldt voor oude weerstanden; met een meetstroompje uit je meter zullen ze misschien OK lijken,
maar owee, als ze flink onder spanning worden gezet en/of vermogen moeten dissiperen.
OT's moet je gewoon 'es proberen.
Mijn kleinste ampje tot dusver ( 15cm breed X 8cm diep X 13cm hoog incl. buizen)
levert een knappe 2 Watt uit een piepklein Blaupunktradio- OT'tje.
Toegegeven; het ampje mist dreunend laag, maar verbaast vriend & vijand met z'n grote muil & z'n attitude.
Frits
www.studiohetpand.nl
van de condensatoren zou je 3,5,7en 6 nog kunnen proberen waarbij 7 voor ruis zou kunnen zorgen en je bij 6 (styroflex condensatoren) je vooral moet opletten dat je niet te heet soldeerd want dan smelten de pootjes er af. bij de rest kan de waarde wel verlopen zijn (capaciteit) of de lekstroom te groot zijn, maar dat is een kwestie van testen.
Bij de weerstanden zijn 2 geen weerstanden maar condensatoren. (keramische) 3,4 en 5 kun je zonder meer gebruiken, bij 1 moet je in ieder geval de weerstanden met zilver kleurring weggooien.
Ja, maar dat zijn bagger weerstanden......... Nemen vocht op... Verlopen als een gek. Straks ga je je amp hiermee bouwen en ben je constant aan het debuggen omdat hij het niet goed doet... Oorzaak..... bagger weerstanden...
Heb ooit een paar duizend van die dingen gehad..... NOS.... Kon ze gelijk weggooien.... allemaal verlopen
De OT die uit dezelfde radio kwam als de PT heb ik ontdaan van alle troep die eraanvast gesoldeerd was.
Dit ziet er al wat netter uit:
Uploaded with ImageShack.us
Ik noem de aansluitingen even , van links naar rechts, 1, 2, 3, 4 en 5. Voordat iemand roept: "meten is weten" heb ik in ieder geval al gekeken waar ik weerstanden tegen kwam.
Tussen 1 en 2 = 99 Ohm
Tussen 1 en 4 = 222 Ohm
Tussen 2 en 4 = 418 Ohm
Tussen 3 en 5 = 2,3 Ohm
Als ik dit zo zie, dan denk ik dat 1, 2 en 4 samen 1 kant van de OT zijn en 3 en 5 samen de andere kant (kant waar de speakers aan hangen).
Wat moet ik nog meer weten/meten om te weten of een OT wel of niet bruikbaar is
Favorieten/bladwijzers