Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 24 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 238
    Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Nu meet ik op de twee dikke draden (bruin en wit) heel duidelijk en heel stabiel 6.4V

op rood en zwart meet ik in een golfbeweging met een duur van piek tot piek van 1 seconde, 6.8V > 5.9V > 6.8V > 5.9V etc......

op geel en groen meet ik, in zo'n zelfde golfbeweging 263V > 244V > 263V > 244V > 263V > 244V etc.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ik zou twijfelen aan de meter......... Of je hebt op het moment dat je de andere spanningen meette een zweving op je netspanning. En bij die stabiele wikkeling niet.
    Net een andere meter gepakt, en die geeft:

Wit en bruin 8.9V meteen heel stabiel
    Rood en zwart 8.9V meteen en ook heel stabiel.
    Geel en Groen 380V en dat zakt heel langzaam gedurende 3 minuten naar 352V en daar blijft ie op hangen.

Ik heb 3 van die goedkope metertjes (denk dat ik beter 1 goeie kan kopen).

Ik heb trouwens zo'n ding (staat een ander merk op , maar hij is verder exact hetzelfde):

PS: een HSP van 352V wordt dus na gelijkrichten ongeveer hoeveel Volt? 480? Zoiets? Kan niet kloppen lijkt me.

Standaard

Klopt wel ongeveer. 340V geeft 450V gelijkspanning.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Standaard

Die golfbeweging op de 6.3V wordt zeker getemperd met een condensator?

Wat is wijsheid?
    Van die zogenaamde 'tempercondensatoren' kun je er niet genoeg op voorraad hebben....Gebruiik jij ook die paars-groene?

Die verkeerde waarden liggen idd aan je metertjes waarschijnlijk. True RMS or not true RMS, thats the question.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Van die zogenaamde 'tempercondensatoren' kun je er niet genoeg op voorraad hebben....Gebruiik jij ook die paars-groene?
    Don't teek mie in te meeling.

Waarom heb ik het gevoel dat ik het middelpunt van spot ben?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Die verkeerde waarden liggen idd aan je metertjes waarschijnlijk. True RMS or not true RMS, thats the question.
    Ik vond het vreemd dat er verschil was tussen beide metertjes.

De eerste, schommelende metingen waren met mijn gele apparaatje die toen ik 220 ging meten een schommelend 228 - 235 aangaf.

Toen ging ik maar eens 220 meten met mijn zwarte metertje (de meter die de 8.9V gloeispanning aangaf) en die gaf aan dat ik 328V op mijn stopcontact heb staan.

Iets klopt er niet aa nmijn metertjes, dat is duidelijk

Senior Member

Standaard

Don't teek mie in te meeling.

Waarom heb ik het gevoel dat ik het middelpunt van spot ben?

Ik vond het vreemd dat er verschil was tussen beide metertjes.

De eerste, schommelende metingen waren met mijn gele apparaatje die toen ik 220 ging meten een schommelend 228 - 235 aangaf.

Toen ging ik maar eens 220 meten met mijn zwarte metertje (de meter die de 8.9V gloeispanning aangaf) en die gaf aan dat ik 328V op mijn stopcontact heb staan.

Iets klopt er niet aa nmijn metertjes, dat is duidelijk
    goed gereedschap is en blijft het halve werk.
    Nico

Banned

Standaard

Heeft iemand een tip voor een betaalbare, maar wel betrouwbare meter? Of kan het ptobleem im een oude 9v batterij in de meter liggen?

Senior Member

Standaard

Heeft iemand een tip voor een betaalbare, maar wel betrouwbare meter? Of kan het ptobleem im een oude 9v batterij in de meter liggen?
    Lege batterij is goed mogelijk, maar zelfs met een duracel blijft het gammaprut .

Trouwens als je langs een snelweg zit kan het zijn dat het verkeer bewegingen in de grond veroorzaakt en er rek ontstaat in de kabels wat je spanningsvariatie veroorzaakt. Komt veel voor in die regio.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Lege batterij is goed mogelijk, maar zelfs met een duracel blijft het gammaprut .

Trouwens als je langs een snelweg zit kan het zijn dat het verkeer bewegingen in de grond veroorzaakt en er rek ontstaat in de kabels wat je spanningsvariatie veroorzaakt. Komt veel voor in die regio.

Frans.
    echt waar???

Ik woon letterlijk langs de A20. Op zo'n 30 meter afstand loopt de tram, misschien speelt dat ook nog mee. Ik begin wel met een nieuw batterijtje en kijk dan ff verder.

Als ik een betere meter wil, heb je dan nog adviezen voor een betaalbaar exemplaar?

Senior Member

Standaard

echt waar???
    Nee niet echt, maar kon het niet laten. SORRY

Als ik een betere meter wil, heb je dan nog adviezen voor een betaalbaar exemplaar?
    Leuke metertjes zijn meestal van Fluke maar je moet een middenweg zien te vinden tussen kwaliteit en prijs. Niet makkelijk hoor. Ik heb zelf geen ervaring met die goedkope zooi en ga echt altijd voor kwaliteitsspul. Als je iets goedkoper neemt blijkt achteraf dat je toch beter wat meer had uit kunnen geven. Maar in jouw geval als zelfbouwer die er een enkele keer gebruik van maakt kun je rustig een middenweg kiezen.

De meters die je hebt werken natuurlijk alleen goed met een goede batterij. Begin daar eerst mee, is een kleine investering. Daarna kun je ze checken met een referentiespanning. Oeps,....die heb je natuurlijk niet. Maakt niet uit. In ieder geval moet de netspanning stabiel zijn. 228 is niet ongewoon hoor, kan best. Alleen schommelingen zie ik niet zo zitten. Natuurlijk kan het in verloop van de tijd anders meten maar niet de snelle schommelingen die jij meet. De trafo heeft waarschijnlijk een 6,3V~ uitgang. Die zal echt wel goed zijn en niet veel afwijken. Meet nogmaals de 6,3v wikkeling. Kom je op ongeveer 6,5v (belast!) uit dan is het goed. Als deze stabiel is moet dat ook zo zijn met de andere wikkelingen.

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 13 juli 2010 om 10:12
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Banned

Standaard

Ik vond het al zo onwaarschijnlijk, maar je weet nooit hahahahahhh. De tram lijklt wel af en toe het signaal te storen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten