Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 88 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 873
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik paste alleen toe wat hij vroeg, interpreteren en antwoorden.

Ander verhaal. Als ik echt faal, ben ik niet de minste dat toe te geven. Ik had de patb2/stagmag hybrid femaakt, maar het klinkt nergens naar. Enorme verschillen in output met de snaren onderling, en t verschil tussen linker en rechterspoel is bij langena niet zo groot ala dat ik had gehoopt. De tone van de pups apart is beter. kortom, ik heb van 2 pups 2 hybrids gemaakt, en nu weer de 2 originele pups terug. Leuke vingeroefening zullen we maar zeggen..

Senior Member

Standaard

Ik ben niet meer zo erg tevreden over mijn EMG 81/85 setje in mijn ibanez. Niet mijn sound. Dus ik wil deze op marktplaats oid verkopen en daar andere pickups voor terugkopen. Nou heb ik ff wat rondgekeken en wil ik eigenlijk de Dimarzio superdistortion in de brug proberen. Wat voor neckpickup past daar bij?

En nog ff belangrijk nu op het moment: wat kan ik voor mijn EMG setje vragen? Zit nog 1 goede potmeter bij. Ik kan op marktplaats niet veel 2ehands van die setjes vinden dus kan zelf niet gemakkelijk een prijs bepalen.

Edit: Misschien ook wel handig om te weten, het gaat om een ibanez RG320, basswood body dus en maple neck met rosewood toets.
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 6 juli 2010 om 19:44

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    En nog ff belangrijk nu op het moment: wat kan ik voor mijn EMG setje vragen? Zit nog 1 goede potmeter bij. Ik kan op marktplaats niet veel 2ehands van die setjes vinden dus kan zelf niet gemakkelijk een prijs bepalen.
    Bump: Iemand? 100 euro een eerlijke prijs?

Standaard

Prijs lijkt me prima, je kunt ze eventueel ook ter ruil aanbieden natuurlijk.

Maar wat bevalt je niet aan de EMG's en wat denk je te vinden in de superdistortion?
    Ik kan je in ieder geval aanraden de 85 eens in de brugpositie te proberen, die vind ik daar (basswood Ibanez, maple neck en toets) een stuk beter dan een 81.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Prijs lijkt me prima, je kunt ze eventueel ook ter ruil aanbieden natuurlijk.

Maar wat bevalt je niet aan de EMG's en wat denk je te vinden in de superdistortion?
    Ik kan je in ieder geval aanraden de 85 eens in de brugpositie te proberen, die vind ik daar (basswood Ibanez, maple neck en toets) een stuk beter dan een 81.
    Ach, ik weet niet. Ik heb nu een Seymour duncan JB-Jazz setje in mijn jackson en dat klinkt gewoon veel beter. Zit een lekkerdere rauwe scheur aan.
    Hou niet zo van het karakter van dit element. Denk dat ik liever passief heb.

Standaard

Ik heb zelf ook passieve pickups in mijn andere gitaren maar voor mij was dit de beste keuze na verschillende elementen in de RG te hebben getest (super distortion, X2N, EMG 81, Evolution). Als het het quick connect systeem hebt kun je ze natuurlijk makkelijk een keer wisselen, de 85 is wat minder smooth en voller en vetter dan de 81.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook passieve pickups in mijn andere gitaren maar voor mij was dit de beste keuze na verschillende elementen in de RG te hebben getest (super distortion, X2N, EMG 81, Evolution). Als het het quick connect systeem hebt kun je ze natuurlijk makkelijk een keer wisselen, de 85 is wat minder smooth en voller en vetter dan de 81.
    Nee, het is geen quick connect. Heb er net nog weer even op gespeeld. Voor stevig rythm akkoorden werk vind ik hem dan wel weer lekker maar met losse noten enzo is het het allemaal net niet. En het karakter past niet zo bij mij.

Met de EMG's is het alsof je naar een horrorfilm zit te kijken met een gefrustreerde seriemoordenaar die iedereen afslacht met zijn kettingzaag.
    Met de jackson met JB is het alsof je in een actiefilm zit, op de vlucht voor de politie op je motor met 200 km/u. En de bestuurder erop grijnst omdat ie net weer veel te makkelijk de politie heeft afgeschudt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Nou heb ik ff wat rondgekeken en wil ik eigenlijk de Dimarzio superdistortion in de brug proberen. Wat voor neckpickup past daar bij?
    Daar past ook een Super Distortion in de nek bij, maar ook een PAF Pro of een Bluesbucker.

Senior Member

Standaard

Ik ben al een tijd aan het twijfelen over het vervangen van de standaard pups van m'n Gibson SG standaard.

Voor de nek ben ik vrij zeker dat het een SD Pearly Gates gaat worden, in de brug gaat het nog tussen deze:
    - SD Alnico II Pro (volgens sommigen te warm)
    - SD Custom Custom
    - SD Phat cat

ik wil een iets romigere toon in de neck. Meer het nasale, plucky geluid van slash, SRV, AC/DC....voor de brug wil ik toch een stevige vuilere bite voor de Mastodon/metallica sounds...

Ik speel over een Mark IV

iemand een goed suggestie?
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Standaard

dan had ik de pearly gates en de alnico 2 pro omgedraaid.
    Dat heb ik ook in mn les paul en de combinatie klinkt prachtig en lekker veelzijdig door goed gebruik van je potmeters
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten