Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1050 van 1214 EersteEerste ... 505509501000104010481049105010511052106011001150 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.491 t/m 10.500 van 12136
    Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik vind de Memory Toy wel echt een concurrent voor de CC hoor! Kost ook nog geen 100 euro. Die modulatie is volgens mij wel een klein beetje onbruikbaar, maar dat zou ik persoonlijk voor lief nemen.
    Dat zeg ik ook Maar toen de CC uitkwam was de Toy er nog niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    betaal echt liever die 49 euro extra voor de CC dan me neerleggen bij electro harmonix.
    mischien zit het tussen de oren maar ik vind Dunlop MXR gewoon beter dan EHX.
    Alsof MXR zo zaligmakend is... die hadden al gauw een v2 nodig van de CC omdat ze de modulatie niet op orde hadden en ze tobben al jaren met het uitbrengen van de definitieve Phase90. De huidige drives zijn stuk voor stuk niet om aan te horen en zo kun je van ieder merk wel wat te zeuren hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barend Bekijk bericht
    misschien een beetje off topic. Maar heb jij (of iemand anders) de oude MM deluxe ooit vergeleken met de nieuwe versie? ik wil er misschien eentje kopen, maar weet niet goed of ik beter een oude of nieuwe kan aanschaffen.
    Bedoel je de kleiner behuisde DMM? Helaas nog niet. Wel kan ik je zeggen dat er in de groter behuisde DMM's onderling ook best wat verschil zit, er zijn best wat kleine revisies geweest in de loop van de jaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MR. DYNAMITE Bekijk bericht
    Tja maar het formaat van zon MMDLX speelt bij mij bijvoorbeeld wel erg mee. Ik wil het compact houden en dan is zo'n MXR/EHX toy wel fijn
    Dat heb ik ook jarenlang geroepen en nu roep ik dat ik jaren eerder een DMM had moeten aanschaffen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    OCD is een erg te gek ding;
    van 'alle' pedalen die ik heb gehad, vind ik 3 stuks erg aan te raden:

3. Maxon/Ibanez SD-9; misschien wat gevoelig om in te stellen, maar wel 'n dijk van een scheur/OD op je dak.

2. OCD: in iedere stand wel overdrive-> distorted, als boost/drive voor je bestaande amp, maar ook als 'standalone'... het enige pedaal waar ik enigszins 'spijt' van heb dat ik'm niet meer gebruik..

1. Suhr Riot: meeeer dan te gek op je crunch en lead kanaal, maar zelfs op 'n weg-gooi Fender/Squier combootje, komt er gewoon een inspirerend 'crunch/lead'-soundje uit, dat vele malen beter klinkt dan het 'overdrive'-kanaal van vrijwel alle (low/no-)budget versterkers; ook te gek voor bijv. Marshall (Advanced) Valvestate (leen-)versterkers...
    Hé, bedankt een behulpzame post

Ja, nu ik mijn nieuwe tube heb wil ik wat meer distortion erover hebben, maar geen metal distortion, met de OCD leek mij dat wel te lukken, van veel pit naar weinig pit

Senior Member

Standaard

Toch wel grappig dat nu Malekko de Ekko 616 heeft nog steeds bijna iedereen vind dat de carbon copy eigenlijk geen concurrentie heeft.

Analoog delay pedaal met modulatie (die regelbaar is, heeft cc niet) en repeats die net iets minder donker zijn. Voor zowel clean als overstuurd geweldige sound en dat ook voor 150 euro.
    Ik heb hem zonder te testen besteld, maar ben blij dat ik deze en niet de cc gekocht heb.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Looks van een pedaal belangrijk? Dat slaat compleet nergens op vind ik.. Natuurlijk is het cool als het er leuk uitziet, maar om daarom nou voor een ander pedaal te gaan...

helemaal waar, maar toch.. als je eenmaal tevrede bent met een pedaal dan is het een leuke bijkomstigheid dat hij er ook nog eens mooi uitziet..
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht

Alsof MXR zo zaligmakend is... die hadden al gauw een v2 nodig van de CC omdat ze de modulatie niet op orde hadden en ze tobben al jaren met het uitbrengen van de definitieve Phase90. De huidige drives zijn stuk voor stuk niet om aan te horen en zo kun je van ieder merk wel wat te zeuren hebben.
    :
    klopt, maar overall heb ik een beter gevoel bij MXR tegenover EHX. gewoon persoonlijke voorkeur..
    Toooooooooooooooone!!!

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Toch wel grappig dat nu Malekko de Ekko 616 heeft nog steeds bijna iedereen vind dat de carbon copy eigenlijk geen concurrentie heeft.
    Ik heb al een paar keer aangegeven dat het zo was op het moment van uitkomen van de Carbon Copy? Malekko is trouwens ook nog niet echt breed beschikbaar in de winkels, maar da's een ander punt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Effect !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Row Bekijk bericht
    Bedankt voor de reactie's! De memory man zal inderdaad beter klinken maar ik gebruik niet heel vaak een delay. Ik heb ook nog een MI Audio Crunch box liggen maar die leek me overbodig na de aankop van de mighty red. Wat vinden jullie?
    Het gaat erom wat jij vindt!
    Als je ze beide hebt, kun je ze toch toch goed vergelijken?
    Desnoods zet je ze allebei op je board, of je wisselt ze af.

Persoonlijk kon mij de Mighty Red niet zo bekoren, en vind ik de Crunch Box wel een lekker pedaal.

Zullen we weer boards gaan posten nu?

Senior Member

Standaard

Ik heb al een paar keer aangegeven dat het zo was op het moment van uitkomen van de Carbon Copy? Malekko is trouwens ook nog niet echt breed beschikbaar in de winkels, maar da's een ander punt.
    Ik zei ook bijna iedereen, maar er wordt hier vaak een topic geopend of een discussie aangeslingerd over analoge delays + modulatie en steeds weer wordt er geroepen dat de cc z'n geld het beste waard is.
    Het is een prima delay, maar er wordt iets te snel geroepen dat het de beste is voor z'n prijs.

De cc is inderdaad breder verkrijgbaar en dat zal deels de oorzaak ook wel zijn.
    Viel me gewoon op verder maakt het mij ook niks uit eigenlijk.

Senior Member

Standaard

Bedoel je de kleiner behuisde DMM? Helaas nog niet. Wel kan ik je zeggen dat er in de groter behuisde DMM's onderling ook best wat verschil zit, er zijn best wat kleine revisies geweest in de loop van de jaren.
    die bedoelde ik inderdaad. iemand ervaring met deze nieuwe Memory Man Deluxe?
    Je komt 2ehands niet zoveel (oude) DMM's tegen helaas.

Standaard

Ik heb de mijne (een relatief nieuwe 'oude') voor een spotprijs kunnen kopen.
    En nee, die gaat niet weg

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten