Klinkt zinnig, maar de kleurlak is erg dekkend en erg snel droog dus ik neem het risico. Na afborstelen en ontvetten (ammoniakwater) hoop ik redelijk safe te zijn.
Fred, dat ziet er weer mooi uit, het blijven toch kunstwerkjes. (heb je even een pm gestuurd.)
dank je
ik zie dat je grondlaag nog wel erg ruw is, die zou ik wel eerst gladschuren (liever door je grondlaag op het blanke hout schuren dan dit zo laten zitten en hopen dat het met je kleurlaag goed komt, de kleurlaag wil je namelijk het liefst niet meer schuren (zeker niet bij een metalliclaag) iedere oneffenheid zie je terug in je kleurlaag en wellicht kun je het glad aan laten voelen door er heel veel blanke laklagen er over heen te spuiten maar het blijft zichtbaar
life sucks and then you die
Ik heb van Guitarsupplies Deense olie laten komen om mijn fretboard mee te behandelen. Maar nu lees ik op de gebruiksaanwijzing dat het ook gebruikt kan worden als primer en dat er overheen gelakt kan worden. (may also be used as sealer before painting or varnishing).
Inmiddels heb ik de oneffenheden op mijn (vooralsnog) blanke hals gevuld met plamuur en zie ik er tegenop om het als porievuller voor de hele hals te gebruiken.
In hoeverre is het aan- danwel af te raden om Deense olie als basis te gebruiken voor de 'neutrale' Flexa grondlaag?
ik heb wel eens oude bodies die jaren geleden met oil (tung of danish oil) behandeld waren gelakt maar ik zou dat niet zo snel met een nieuwe olielaag doen, wat voor hout is de neck ?
Bij twijfel of de verschillende lagen compatible zijn is het altijd mogelijk een laagje schellak als tussenlaag te gebruiken, dit pakt op bijna elk oppervlak (ook geolied hout en zelfs met siliconen verontreinigd) en vrijwel alle lakken pakken er erg goed op. Het beste is hiervoor waxvrije blonde schellak te gebruiken.
Not necessarily stoned..but beautiful...
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
klinkt op zich goed alleen meen ik gelezen te hebben dat je de neck al geplamuurd had en daar zal de olie niet intrekken, normaal gesproken moet het syntetische stuk op de oppervlakte blijven liggen en trekt de olie in en dat lukt niet met plamuur.
als je een glad oppervlak wil hebben dan zou ik verder gaan met de plamuur als filler, 1 of 2 lagen opbrengen en terugschuren tot op de porieen en dan zal de lak die je er op spuit vanzelf mooi glad trekken
Favorieten/bladwijzers