-
Niets ten nadele van artikelen, maar vaak merk je dat er allerlei dingen toegevoegd worden (elk met zijn eigen redenen) en dan loop je de kans om stuk te lopen door gebrek aan kennis en ervaring. Ik heb zelf onlangs een workshop bijgewoond van Menno van der Veen. Dan merk je toch dat er een aantal tussen lopen die ook duidelijk gehinderd worden door inhoudelijke kennis. Kijk en als je nog bezig bent om de basis te begrijpen en om dan gelijk nog wat geavanceerder er mee om te gaan......
Ik zeg wel eens zolang je nog niet in staat bent om een champ schakeling of een AX84-P1 te verklaren, waarom dan gelijk moeilijker zoeken?
Tenslotte, zou ik toch adviseren dat als je daadwerkelijk er meer vanaf wilt weten, zoek een 2e hands scope. Philips heeft nog prachtige 10Mhz dubbelstraals scopes op de 2e hands markt. Kosten niet veel (20-40 euri oid) en een toongenerator (eveneens zoiets) en ga "leren" wat er gebeurt.
Leer te begrijpen hoe een buis werkt en je zult merken dat de "onzekerheden" over buizenamps gaan verdwijnen. En dan kom je vanzelf in de sneltrein terecht.
Nu lees ik nog veel te veel kreten gebaseerd op "van horen zeggen". Als je de basis snapt (echt snapt) dan weet je dat het niet klopt of kan kloppn.
En uiteindelijk leer je in buizentermen te redeneren. Want vaak is dat al voldoende om het op te lossen.
Regels voor berichten