Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 37 van 40 EersteEerste ... 273536373839 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 370 van 391

Discussie: Je eerste liedje..

Standaard

The flinstones

Standaard

Het eerste liedje wat ik kon spelen was Allright Now van Free(Heerlijke Riff).
    Ik heb mezelf voorgenomen dat zodra ik Last Horizon helemaal kan EN Bohemian Rhapsody solo, dat ik dan een RS koop... dus dat moment is er ook al bijna

Valt me trouwens best wel mee, ik speel pas 4 maanden maar kan al redelijk wat nummers helemaal spelen qua akkoorden, en qua melodietjes kan ik redelijk wat van Jean Michel Jarre!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Het eerste liedje wat ik kon spelen was Allright Now van Free(Heerlijke Riff).
    Ik heb mezelf voorgenomen dat zodra ik Last Horizon helemaal kan EN Bohemian Rhapsody solo, dat ik dan een RS koop... dus dat moment is er ook al bijna

Valt me trouwens best wel mee, ik speel pas 4 maanden maar kan al redelijk wat nummers helemaal spelen qua akkoorden, en qua melodietjes kan ik redelijk wat van Jean Michel Jarre!
    Kijk, All right now, da's nog eens een echte riff!! Wel echt goed spelen, he ! Hij wordt nogal eens fout gespeeld!
    Maar Jean Michel Jarre, da's nou niet echt "gitaar".....
    Ach, wtf, gewoon lekker spelen!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Het is een hele eenvoudige riff.
    mensen denken juist dat er moeilijke akkoorden in zitten, maar het is feitelijk maar 1 grond akkoord en dat is de A, en dan is het een kwestie van met je pink op de 3e fret van je B snaar en daarna je middelvinger van het A akkoord er tussen weghalen, en je pink op de 3e fret van de B snaar.

Het is een zeer simpel nummer(misschien niet zoals ik het nu uit leg, maar toch)

JMJ is geen gitaar muziek, maar Fin De Siege(calypso part III) en Chronologie 6 En Rendez Vous III part II(Laserharp) zijn heel fijn om te spelen!

Senior Member

Standaard

Begon meteen al lastig:
    Fallen Leaves van Billy Talent
    Daarnaa meteen: Tears into wine

P.S. dat zijn mijn eerste 2 elektrische nummers, vantevoren heb ik 6 jaar akoustisch gespeelt maar dan klassieke stukken
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Het is een hele eenvoudige riff.
    mensen denken juist dat er moeilijke akkoorden in zitten, maar het is feitelijk maar 1 grond akkoord en dat is de A, en dan is het een kwestie van met je pink op de 3e fret van je B snaar en daarna je middelvinger van het A akkoord er tussen weghalen, en je pink op de 3e fret van de B snaar.

Het is een zeer simpel nummer(misschien niet zoals ik het nu uit leg, maar toch)
    Nee dus, maar dat geeft niet, hoor!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Het eerste nummer dat ik echt volledig kon spelen was denk Enter Sandman van Metallica... ja zoiets. Of tears in heaven van clapton. Weet niet eens meer xD.

1e Solo was van Some on the Water en Hotel California, fuck yea!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Nee dus, maar dat geeft niet, hoor!

Gr. C.
    Grappig, als ik met de plaat mee speel klinkt het precies zoals het origineel, en in tutorials wordt hij ook zo uitgelegd.

Standaard

haha, ik leerde net van die hippe liedjes in het begin. mijn eerste liedje was vader jacob :P

Senior Member

Standaard

Venus van Shocking Blue (ok kom maar op met de opmerkingen) maar hé, ik was 11 of zo

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten