Even een meer on-topic vraagje. Ik ben momenteel bezig met de bouw van een Stratocaster (zie bouwverslagen-topic) en hierbij viel me iets op.
Is het mogelijk dat de halzen met 21 frets doorgaans een andere neckpocket hebben dan die met 22 frets? Ik had namelijk eerst een 21 frets Squier hals voorzien voor de gitaar, en hiervoor de neckpocket al gefreesd. Maar later heb ik een 22 frets halsje op de kop kunnen tikken, echter viel me op dat de neckpocket ietsje anders was. (Met name iets dieper richting de pickups zeg maar.)
Uiteindelijk heb ik me voorgenomen om de hals ter hoogte van de 16de frets in de body te schroeven. (Zo stond het op de plannen van Stewmac) Maar op sommige foto's lijkt het alsof de halzen eerder ter hoogte van de 15de fret in de body zitten? Is dat gezichtsbedrog of wijken sommige Strats zo veel van elkaar af soms?
"Probleem" is dat ik de brug reeds gemonteerd heb op mijn zelfbouw body.Ik heb de brug dus geplaatst naargelang de hals, dus wat dat betreft zit alles wel goed en zal alles wel perfect intoneren. Het is gewoon iets wat me opviel nu ik al deze Strats zag.
![]()
Mooi hoor!
Alleen die snaren...jech!Wat zijn dat voor dingen dan?
(G snaar ooit gebroken?)
Ik heb een paar maanden geleden een Stratocaster Deluxe HSS besteld bij Rock Palace in Den Haag.
Nu zou hij deze maand in voorraad komen maar toen ik vorige week belde vertelde de verkoper dat de nieuwe Strat Deluxe allemaal terug gehaald zijn naar de Fender fabriek!
Heeft iemand daar ook iets over gehoord misschien?
Is er een productie fout of zo?
CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
http://www.clausmusic.nl
http://www.facebook.com/Clausmusic
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Ik post hem nog maar een keer.
Mijn Fender Contemparory 22, Japan 1986.
Uitgerust met FGI pick-ups.
De fijnste strat die ik ooit heb gehad, klikt en speelt heerlijk en hij is nog eens in nieuwstaat ook (ook de case is als nieuw)
![]()
Maar Geert,
wat vind je mooier,
zo'n geil vintage stratje of jouw strat?
Hij zal best geweldig spelen en klinken, maar week word ik er niet van..
Favorieten/bladwijzers