Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 112
    Senior Member

Standaard HNGD: Gibson RD Artist

Na de postbode ruim €300,- gegeven te hebben is hij nu 100% van mij: een Gibson RD Artist uit '78, vers uit de USA!

De snaren lagen er al jaren op en de gitaar was gewoon ranzig en plakkerig dus nog voordat ik 'm ingeplugd had ging hij eerst uit elkaar.

De tuners draaiden amper meer dus eerst maar snaren doorgeknipt en verwijderd en de (Schaller?) tuners 1 voor 1 uit elkaar gehaald, schoongemaakt, gesmeerd en weer in elkaar gezet. Smooth!

Gelijk maar ff de pickups gecontroleerd. Volgens de originele beschrijving zouden er Series VI elementen in moeten zitten maar er is wel het bekende PAT nummer ingestampt aan de onderkant, dus het zouden ook zo maar T-Buckers kunnen zijn!

De toets geolied, alles nog een keertje gepoetst en dan de snaren er op!

Aan alle kanten liepen ze aan dus maar even de de trussrod een slinger gegeven. In 5 uur tijd ben ik nu ruim een halve slag verder en het begint er al op te lijken. Nu laat ik de hals rusten en ga ik vanavond laat of morgen nog eens kijken of er iets moet veranderen...

Genoeg geluld: foto's!

Vanavond ga ik er ff lekker voor zitten om een stukje te spelen en dan meld ik me zeker weer!

Standaard

Gefeliciteerd!
    Ziet er spannend uit...

Standaard

Da's wel een ubergaaf ding zeg!
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Mooi ding. Heeft deze nou ook die printplaat van meneer Moog ter grootte van de provincie Utrecht aan boord?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Prachtige kop, de body vind ik iets minder, maar voor 300E heb je denk ik een heel mooi gitaartje

Standaard

OMG! Wat een mooie gitaar man!

Elegant en stoer tegelijk. Gefeliciteerd.

Standaard

werkelijk prachtige gitaar!

hoe klinkt hij tov je Gibson SG (weliswaar p90 humbucker) en je les paul?

Guitars -> Pedals -> Amps

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPaul1612 Bekijk bericht
    Prachtige kop, de body vind ik iets minder, maar voor 300E heb je denk ik een heel mooi gitaartje
    en de rest.......
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Mooi ding. Heeft deze nou ook die printplaat van meneer Moog ter grootte van de provincie Utrecht aan boord?
    Jep...

Compressie op halshum, expander op brughum, de 2 volumepots gaat tot 20 en er zit een bass en treble knop op!

Hoe het allemaal klinkt kan ik je nog niet vertellen... Hals is nog veel te hol dus loopt alles boven fret 12 nog gigantisch aan. Zodra de hals minder hol is gaat de brug omhoog en kan ik eindelijk wat gaan spelen. Hopelijk vanavond nog!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPaul1612 Bekijk bericht
    €300,- aan importheffing/btw/etc natuurlijk... De gitaar zelf heeft €1100,- gekost en de verzending $165. Uiteindelijk dus zeker niet duur voor een geïmporteerde RD Artist!

Er zat geen koffer bij, maar die heb ik inmiddels ook al aangeschaft...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten