Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1042 van 1214 EersteEerste ... 42542942992103210401041104210431044105210921142 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.411 t/m 10.420 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Als hij uit staat stoort hij niet
    Storing is iets anders dan tonesuck hè.

Mijn Korg DT-10 (die algemeen beschouwd een aardige buffer bezit) stoort ook niet als ie uit staat, maar het verschil is bij een 1:1-vergelijking duidelijk hoorbaar wanneer die wel of niet in de keten zit: verlies aan dynamiek. (en dan heb ik het over de vergelijking gitaar-->kabel-->amp vs. gitaar-->kabel-->DT-10-->kabel-->amp)
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Nee: flamebait...
    haphaphap...

zoiets?
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Hallo j3r03n.

Storen = niet in de weg zitten c.q. er last van hebben, in dit geval.
    Dat is iets anders dan "storing".
    Ik heb de gitaar opgenomen met de Behringer comp/Sustainer ge-bypassed in de keten en de keten (nou ja keten...., tuner en FlowerBooster) zonder de Behringer en vond het verschil minimaal, dan wel onhoorbaar. Dus op een podium, in een bandsituatie: precies.... !

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 23 juni 2010 om 16:01
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Ah, ik vatte het wel op als storing, maar mijn punt blijft hetzelde: je geluid wordt beïnvloed, en als je dat negatief vindt, noem je het voor mijn part tonesuck. Dit wil dus niet zeggen dat ik alleen nog maar een kabel tussen mijn gitaar en versterker in heb zitten, want zoals je zelf al zei: in het bandgeweld is het verschil minimaal.
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Ah, ik vatte het wel op als storing, maar mijn punt blijft hetzelde: je geluid wordt beïnvloed, en als je dat negatief vindt, noem je het voor mijn part tonesuck. Dit wil dus niet zeggen dat ik alleen nog maar een kabel tussen mijn gitaar en versterker in heb zitten, want zoals je zelf al zei: in het bandgeweld is het verschil minimaal.
    Ok, ik meende dat je met storing echt ruis, brom, "crackle" etc. bedoelde.
    Ik heb overigens wel de Electro Harmonix LPB-1 uit mijn andere pedalboard gegooid, want die redt het echt niet. Verlies van toon en hij voegt echt een hoop "noise" toe. Brom en een soort straaljager-geluid. Super irritant.

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikt Bekijk bericht
    een klon! <3
    En een KOT <3 Heb m ook gehad, als ik weer geld over heb komt ie terug

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenP Bekijk bericht
    En een KOT <3 Heb m ook gehad, als ik weer geld over heb komt ie terug
    Een KOT is toch gewoon een veel te dure Marshall Bluesbreaker clone?

Senior Member

Standaard

ooit een gehad? Ik dacht namelijk ook vroegah hetzelfde. Toch is het echt en uniek pedaaltje. Mede door de treble boosters, high/low gain settings (dipswitches) en de dubbele distortion kan je er dingen mee die de bluesbreaker niet kan. Hij is inderdaad niet helemaal orgineel, maar wel erg gaaf! En omdat hij waardevast is maakt de hoge prijs minder uit.

Overigens kan ik me herinneren dat deze discussie ook niet helemaal orgineel meer is. Dus ik wil het graag hierbij laten

Senior Member

Standaard

..kon het niet laten toch even een ruildeal te proberen....

misschien dat ik merk-happy de Nova ooit ruil voor de *TBA* Suhr Chorus (dat zou 'n Chorus, Leslie en Flanger in-1 zijn; de effecten die ik uit de Nova haal, met af en toe een tremolo 'voor de fun') maar voorlopig kunnen we weer vooruit..!
    even gitaren laten opknappen en we zijn weer 'zomerklaar' gemaakt.

overigens is het opmerkelijk hoe de Riot op zelfs een Fender Sidekick-combootje een 'acceptabel' geluid geeft, in tegenstelling tot de AC Boost die probeerde om de Fender te 'boosten' (en daarin natuurlijk helaas faalde omdat de Sidekick geen al te beste respons heeft)...

De Riot is zeker een aanrader voor mensen die een dist/od ook als 2e kanaal willen gebruiken (wat ik doe vanwege volumebeperkingen en luiheid), ipv hun al te gek klinkende amp willen 'duwen' (waar de Riot uiteraard ook meer dan welkom zal zijn..).. ook de switch vind ik erg fijn, geen mechanische, harde klik of een Boss 'plopje', maar een heel aparte switch-wijze..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Moderator

Music

Mijn Korg DT-10 (die algemeen beschouwd een aardige buffer bezit) stoort ook niet als ie uit staat, maar het verschil is bij een 1:1-vergelijking duidelijk hoorbaar wanneer die wel of niet in de keten zit: verlies aan dynamiek. (en dan heb ik het over de vergelijking gitaar-->kabel-->amp vs. gitaar-->kabel-->DT-10-->kabel-->amp)
    Heb ik gedaan en er was geen verschil. Maar dat kan natuurlijk volledig per amp en gitaar en kabel verschillen. Afgezien daarvan is het interessanter om een rijtje pedalen te nemen, daar je gitaar doorheen te jagen en dan de DT10 daarvóór te plaatsen en nog eens luisteren. Dan nog eens kijken of je het zo'n slecht buffer vindt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten