Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35

Discussie: The Anvil

Senior Member

Standaard

Die high gain tube preamp heette die vroeger niet slo-preamp? Lijkt me leuk om te maken, en zelf wat componentjes naar smaak modden , kan je framus en dergelijke proberen te benaderen (schema's van framus staan in principe correct op de website, en de preamps lijken redelijk op de slo).

Senior Member

Standaard

Zou best kunnen dat die vroeger SLO-preamp heette, daar heeft Andy (de gene die de Anvil en de Hi-gain preamp heeft ontworpen) hem wel op gebaseerd.

Inmiddels weer wat verder...

Alles ingebouwd behalve de achterkant (ga ik morgen of overmorgen doen). De spaghetti op de foto heb ik inmiddels al grotendeels ingekort.

Bij het Rhythm-kanaal heb ik (zoals bij het Lead-kanaal) een Presence-control toegevoegd, een erg simpele 'mod' en goed bruikbaar.

Helaas stond de preamp vanavond op een wat onstabiele ondergrond, waardoor hij van een meter hoog op de grond geflikkerd is. Het frontpaneel is nu wat verbogen dus die kan ik morgen weer lekker recht gaan buigen Meteen gecheckt of alles nog werkte, wat gelukkig zo was.

Al met al gaat er behoorlijk wat tijd in zitten, ik denk dat ik er nu zo'n 30-40 uur aan gewerkt heb en er komt nog zeker 10 uur bij. Het is wel ff wat anders dan een tubescreamer-kloontje wat je op een zondagmiddag in elkaar knutselt. Maar goed, het resultaat is er ook naar
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

Senior Member

Standaard

Ziet er echt wel super uit..

Standaard

Waarom staan die elko's zo hoog?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Waarom staan die elko's zo hoog?
    Hehe, ja dat zijn ouwe foto's. Toen had ik nog het idee om de preamp samen met een stereo eindtrap in een top te bouwen (in plaats van in een rackunit). Ik had toen het plan om de print a.h.w. op te hangen in het chassis, zodat de buisjes naar buiten konden kijken. Alleen zouden de elko's (en bijv. ook die heatsinks) in de weg zitten dus die zou ik dan uiteindelijk op z'n kop moeten monteren. Ik had de elko's eerst 'normaal' gesoldeerd om te testen, en uiteindelijk zou ik ze dan aan de onderkant van de print monteren. Maar dat is uiteindelijk niet meer doorgegaan.

Lang verhaal maar de elko's zitten nu gewoon goed, evenals de heatsinks van de spanningsregelaars.

Vanavond de achterkant geboord en bussen gemonteerd. Ik heb de print ook beter vastgezet met een paar extra boutjes, en de voorplaat weer enigszins recht gebogen (zie je toch niet meer als ie ingebouwd zit in 't rack). Heb ook de led-houders gemonteerd.

Er is alleen nog een ding wat een beetje kut is, die moer die bij de power-switch zat is niet goed (te groot of een verkeerde schroefdraad denk ik), want ik kan de moer niet strak aandraaien, op het moment dat ie begin vast te draaien schiet hij als het ware weer van de draad af. Niet echt handig als die powerswitch half los zit... denk dat ik Klaus maar even een mailtje stuur voor een nieuwe oid want dit is geen porum natuurlijk.

Morgen nog 3 gaatjes boren en dan ben ik wat betreft metaalbewerking gelukkig klaar. Wat er dan nog rest zijn de details, kabels vastzetten met tie-rips en kabelschoentjes, nog een paar draden inkorten, mastervolume moet nog gemaakt worden etc.
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten