1) in een klein kroegje IS 1 OH mono en een kick wel voldoende. Sterker nog. Voor 200 man kan het vaak nog voldoende zijn.

2) Waarom mono als je ook met het zelfde gemak ff een stereo soundje kunt neerzetten. Omdat je in een klein kroegje met stereo niet veel toevoegd maar wel extra kabels en statieven door de kleine ruimte gaat gooien.

We hadden ook een videoclip die we lieten zien. De sjaak zette ook niet even de 2 kanaaltjes, links/rechts, ff stereo met de pan, maar liet alles mono. 3) Als je het bronmateriaal niet kent kan het zijn dat bij narration een kroegtijger bij de verkeerde speaker zit en niets meekrijgt. Veel amateurvideoproducties hebben beroerde computereffecten op de muziek. (heeee een surroundspatiaalknop, eens proberen) Die met looptijdverschillen enorme fase-ellende kunnen geven. Knopje mono voorkomt veel problemen en maakt verstaanbaar.

Van die kleine dingen waarvan ik denk..

En hij wilde onze cellist micen met een kick-microfoon, werkt ook niet. Na een half uur rondzingen en gekloot met de soundcheck gaf ik hem maar een SM57, gelijk goed..
4) Een goede kickmike klinkt mooier bij een chello dan een SM57. De SM57 heeft geen fractie van het laag wat in een chello zit. En de huidige kickmikes hebben ook gewoon hoog tegenwoordig. Maar dat lijkt er op dat hij geen rockmixerwas. Maar chello's in een cafe uitversterken.... op niveau dat er SM57's gebruikt moeten worden?

Misschien geen ervaring in knallen met chello's in cafe's. De aanpak is erg jazz / theater.