Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 88 EersteEerste ... 891011122060 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 873

Standaard

Jullie hebben wel gelijk, dat was niet zo slim van me. Een beetje een impuls omdat ik dacht dat dat sowieso goed was.
    En juist na dat impuls moment had ik zoiets van; Kan dat uberhaupt wel, en wilde ik weten wat nu slim is. Dit in elk geval niet, dat begrijp ik, is een beetje de omgekeerde wereld, en dat doe ik normaal ook niet. Maargoed.

Andere vraag dan, want de zoekfunctie krijg ik continu dingen die de basis omzeilen en direct alle termen gebruiken. Hoe kan ik daar een beetje inkomen dat ik beter weet waar het over gaat qua elementen en potmeters. Een soort jip en janneke niveau start. Is daar een goed boek of site voor, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Banned

Standaard

Je zou eens kunnen kijken op www.seymourduncan.com en www.guitarelectronics.com Daar is het nodige wel te vinden van schema's en uitleg. Met name SD hefet veel uitleg op de site over hoe alles werkt. Tis wel ff zoeken.

EDIT: Hier vind je een hoop antwoorden: http://www.seymourduncan.com/support...quently-asked/

Senior Member

Standaard

Hallo,

Deze vakantie begin ik aan mijn eerste zelfbouw. Het wordt een (linkshandig) Jaguar-model. Nu heb ik een vraagje over de pickups die ik zou willen gebruiken:

Als bridge zou ik een DiMarzio Super Distortion (single coil) willen gebruiken en voor de neck een gewone Fender Jaguar Neck Pickup (ook single). Goede combinatie of niet? Ik weet niet zo erg veel van pickups een voor ik ze koop, toch nog even rondvragen.

Standaard

Hoe zijn hier de ervaringen met kinman pick ups?
    Als je de top wilt bereiken, moet er passie aan de basis zijn !

Senior Member

Standaard

Ik ben van plan nieuwe pickups in mijn blauwe telecaster te zetten (humbuckers)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...57#post2319357

de rechter van de 2.

Ik ben op zoek naar een zeer volle gibson achtige high gain sound met redelijk veel laag, zodat mn geluid staat als een betonnen muur. Natuurlijk hangt het geluid ook af van de vorm van de gitaar en andere aspecten, maar wil in ieder geval uit de elementen dit geluid zoveel mogelijk zien te halen.

wie heeft er tips/aanraders voor bepaalde pickups waarmee ik dit geluid kan verkrijgen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    wie heeft er tips/aanraders voor bepaalde pickups waarmee ik dit geluid kan verkrijgen?
    DiMarzio Tone Zone/Air Norton setje?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    DiMarzio Tone Zone/Air Norton setje?
    de air norton is helder hoor...

ik zou gaan voor tonezone in de brug en hals, of de superD in brug en hals, of tonezone in hals en superD in de brug.

of de x2n in de brug en superD in de hals :P

en als je echt een 'wall of sound' wilt, gewoon 2 motherbuckers, volledig in serie. 27.5k en 2 ceramische magneten. als dat geen power en punch oplevert (wat 't wel doet) weet ik 't ook niet meer.

Senior Member

Standaard

bedankt voor de snelle reacties

die Tone Zone dingen lijken me idd een goede optie, nadat ik er even een en ander aan onderzoek naar heb gedaan. Ga ook nog wel verder zoeken, en dan die nemen die mij het meest aanstaan. Maar.. nog een vraagje, ik zie op thomann 2 verschillende tone zones staan; de TZ 155FBK en de TZ 155BC, ze zijn dezelfde grootte en ik zie weinig verschil behalve kleur. Zit daar nog verschil in verder? tnx alvast

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    de air norton is helder hoor...

ik zou gaan voor tonezone in de brug en hals, of de superD in brug en hals, of tonezone in hals en superD in de brug.

of de x2n in de brug en superD in de hals :P

en als je echt een 'wall of sound' wilt, gewoon 2 motherbuckers, volledig in serie. 27.5k en 2 ceramische magneten. als dat geen power en punch oplevert (wat 't wel doet) weet ik 't ook niet meer.
    Oh, hoge output == wall of sound. OK. Dat dat even duidelijk is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Oh, hoge output == wall of sound. OK. Dat dat even duidelijk is.
    wall of sound, of staan als een betonnen muur, staat voor mij voor high output idd, en overheersend laag xD

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten