-
Tjah.. ik had van de week een geluidsman die, als het aan hem lag, de elektrische gitaar wel ff via de line out v/d versterker wilde pakken. We speelden in een klein kroegje en volgens hem was 1 OH mono en een kick wel voldoende. Waarom mono als je ook met het zelfde gemak ff een stereo soundje kunt neerzetten.
We hadden ook een videoclip die we lieten zien. De sjaak zette ook niet even de 2 kanaaltjes, links/rechts, ff stereo met de pan, maar liet alles mono. Van die kleine dingen waarvan ik denk.. een 'professionele geluidsman', zoals hij zichzelf noemde, doet niet zulke dingen.
Hij had ook bijvoorbeeld op de stemmen de locut filter niet aanstaan, gevolg, allemaal van die rare lage brommen bij een 'p' woord. Hij wist ook niet hoe hij de reverb aan de praat kreeg, ik heb hem uiteindelijk maar voor hem aangesloten en toen werkte het. En hij wilde onze cellist micen met een kick-microfoon, werkt ook niet. Na een half uur rondzingen en gekloot met de soundcheck gaf ik hem maar een SM57, gelijk goed..
Tjah, van die kleine dingen waarvan ik denk: dat noemt zich allround geluidsman met 'heeel veel ervaring' ?
Regels voor berichten