Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    OK !! Heb hem nog even ingeplugt en alles lijkt normaal te functioneren. Ik heb ook de slagplaat even losgeschroefd en het serienummer dat daar onder stond genoteerd. Er was wel wat met tape "geklooid". het lijkt erop dat de schakelaar en het brugelement er later zijn ingebouwd.
    Geheel orgineel kom ik deze gitaren op internet niet onder de € 1000,- tegen .
    Iemand enig idee wat de waarde van de gitaar in deze staat/conditie is ?? Frets en toetsen vertonen nauwelijks slijtage.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    potverdikkie wat een vondst! En wat een heerlijke plank!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  3. #13

    Standaard

    Bij actief vandaan zeker? Ik heb die hofner meegenomen. Ik hoorde dat ze ook een "mooie witte basgitaar hadden" maar die was net weg, toen ik er was

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Ja, hij komt van actief. Ik had niet al te veel tijd, dus had niet echt de tijd om verder rond te kijken. Dat is jouw geluk. Had ik gezien dat er een Hofner had gestaan, had ik die waarschijnlijk ook wel meegenomen

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin.ke Bekijk bericht
    Ja, hij komt van actief. Ik had niet al te veel tijd, dus had niet echt de tijd om verder rond te kijken. Dat is jouw geluk. Had ik gezien dat er een Hofner had gestaan, had ik die waarschijnlijk ook wel meegenomen
    http://www.hofner.com/gab/en/showroo...ategory_id,78/

    Met dezelfde vlag op de headstock, al heb ik het idee dat die er wel af te halen is (bij mij zit die vlag iets los..).

    Komt op het moment geen geluid uit, moet de wiring even nakijken. Maarja.. zul je altijd zien dat ik net nu mijn soldeerbout niet thuis heb liggen...

    Jij hebt trouwens ook mazzel dat jouw bas er niet meer lag toen ik er was, anders had ik die er ook bij gekocht

  6. #16

    Standaard

    Wat een gave bak en mooie aankoop, als de prijzen en de bas kloppen dan is het idd een geweldig koopje.
    Veel plezier ermee.

  7. #17

    Standaard

    Gefeliciteerd. 35 euro is ongelofelijk.
    Eigenlijk zou ik bij zo'n prijs er vanuit gaan dat ie gestolen moet zijn geweest.

    Hij is wel over gespoten en er zit geen originele brug meer op. Je geeft zelf al aan dat het brugelement ook naderhand is bijgeplaatst. Maar niettemin een ongelofelijk mazzeltje.

    Newports zijn vandaag de dag zeldzamer dan de Gibson EB-0. Destijds waren ze de iets goedkopere variant van Epiphone. Maar tegenwoordig betaal je meer voor een Epi Newport dan voor een Gibson EB-0.


    Wil je meer info:
    http://www.flyguitars.com/epiphone/bass/Newport.php

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    @Basvarken: Dankjewel voor deze informatie. Ik had al zo'n idee dat ook de brug niet orgineel meer is. Het zal nog een hele klus worden om deze gitaar weer orgineel te krijgen. Jammer dat hij zo "verkracht" is.
    Ik heb er gisteren even op gespeeld en (zover ik het als gitarist kan beoordelen) speelt hij super. Het brugelement moet waarschijnlijk wel bijgesteld worden omdat de snaren verschillende volumes produceren. Halselement is overigens wel goed. Wat een wollig warm geluid produceerd deze .......

  9. #19

    Standaard

    Valt wel mee met dat verkrachten. Het ergste (in mijn optiek) is nog die foeilelijke vlag op de kop.
    De driepuntsbrug levert je in ieder geval een stuk meer intonatie zuiverheid op dan de originele brug die in feite gewoon een schuin geplaatst metalen balkje was.

    Het extra brugelement is een vaak geziene modificatie bij EB-0 basjes. Daarmee werd het dus in feite een EB-3.

    Mocht je ooit in de verleiding komen hem te verkopen, dan hou ik me aanbevolen...

  10. #20

    Standaard

    ik wil hem toch ook altijd overnemen , en ik bied je het dubbele van de prijs die jij betaalde!:Px

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top