Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 342

Threaded View

Senior Member

Standaard

Ik heb zelf dezelfde tekening die Wim (Superfly) al noemt. Als ik er in mijn cad-programmatuur op inzoom, dan zit er nog wel werk aan, hij is niet supersmooth. Maar goed, dat is natuurlijk niet zo moeilijk te herstellen.

De andere tekeningen ken ik niet, ik zie wel ook op Amazon (hier) tekeningen voor niet veel geld.

De vraag is hoe belangrijk je het vind dat het op de micrometer gelijk is aan een origineel? Dan zul je zelf een origineel moeten vergelijken met de tekening (of vragen aan de tekenaar waar hij zijn info vandaan heeft gehaald). Ik zou in ieder geval wel even op het volgende letten als je de plannen koopt en gebruikt :
    - koop je een hals of maak je de hals? Als je de hals koopt, dan zal de pocket waarschijnlijk afwijkend zijn van jouw tekening. Dus dan eerst de hals kopen en de pocket hier speciaal voor maken
    - idem voor de slagplaat: als je die standaard koopt en niet zelf maakt, dan moet je die op je tekening leggen om zo de tekening te controleren. Dus voordat je je hout freest!

Op basis van de tekening kun je de mallen maken. Besteed hier veel aandacht aan. Dat komt dat het eindresultaat ten goede.
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 12 juni 2010 om 11:39

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten