Bedankt voor de tips!
Ik gooi de handdoek even een weekje of twee in de ring, eerst even afstand nemen en een beetje uithuilen.
Wordt waarschijnlijk wel vervolgd...
Bedankt voor de tips!
Ik gooi de handdoek even een weekje of twee in de ring, eerst even afstand nemen en een beetje uithuilen.
Wordt waarschijnlijk wel vervolgd...
Mijn knutsel pagina:
www.gemini-guitars.nl (non-commercial)
op de eerste pagina staat hij dekkend zwart gelakt? Dus het opvullen zou je in principe niet zien? Als je wilt, dan kun je een keertje bij mij de pocket opmeten en dan cnc'en we er een precies passend blokje in. Dan kun je daarna gewoon opnieuw de gehele pocket frezen.
...nou, twee weken sabbatical bleek me toch iets teveel van het goede. Ben toch maar met een reddingsplan op de proppen gekomen, maar het is wel een plan B geworden:
Na inspectie bleek ook de routing voor de TV Jones niet helemaal goed uitgelijnd te zijn. Aangezien mijn ontwerp geen slagplaat heeft om foutjes in de pup- en halspocket te verdoezelen, leek het mij beter om mijn originele plan in de koelkast te zetten (eind 2010, begin 2011) en in plaats daarvan een reguliere Telecaster te maken. Mijn vrouw (=de baas) heeft geschikt in dit plan, op voorwaarde dat ik deze in Daphne Blue afwerk met een tortoise slagplaat...
Er is geen weg terug, ik heb de benodigde pockets al toegevoegd/aangepast. Dit is de huidige status:
![]()
Mijn knutsel pagina:
Super toch? Heel mooi gaat dat worden![]()
Wordt een mooi gitaartje zo hoor! Niks om je voor te schamen.
Mijn gitaren:
- Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
- Martin LX-1
- Zelfbouw telecoustic
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
Nee, eigenlijk heet ze Candy Apple, maar ze vindt blauw gewoon mooier...
Over de halspocket: Ik heb de boel weer sluitend kunnen krijgen, puristen moeten maar even de andere kant op kijken...:
Ik heb een condoom (...) helemaal uitgewassen en om de hiel van de hals gedaan. Ik wil niet gaan pochen, maar uit ervaring weet ik toevallig dat die dingen heeeeeeeeel erg rekbaar zijn. Daarna heb ik achterop de hiel een kwak kneedbaar hout van Cetabever gedaan, de hals in de lengte in de pocket geschoven (heel erotisch allemaal) en de boel vastgezet met een lijmklem en twee klosjes. Het teveel aan ruimte in de pocket vult zich dan automatisch op, overtollige pasta kan naderhand worden vlakgeschuurd.
Het condoom zorgt ervoor dat a) de pasta mooi egaal wordt aangedrukt, b) voorkomt dat de pasta aan de hals vastkoekt en c) zorgt voor een minimale ruimte tussen de hals en de pocket. Wat dat betreft zouden anaal-condooms ietsje beter zijn (want dikker), maar ik vond het persoonlijk een brug te ver om bij de drogist om anaal-condooms te vragen, haha !
Je zou zeggen dat die pasta killing is voor je resonantie, maar dat blijkt erg mee te vallen: een tikje op de hals voel je nu dubbel en dwars aan de kont van de body terugkomen. Heel simpel gezegd: mijn methode werkt ! De gitaar zingt, zelfs zonder snaren...
En hierbij claim ik meteen patent op de "Condom-fix" methode.
Mijn knutsel pagina:
ik vind het een briljante methode, daar was ik niet opgekomen. Geweldig leuk, we wachten op de foto's hiervan![]()
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
~~~~~~~~~~~~~~
Favorieten/bladwijzers