Ondanks dat de hals naar mijn idee behoorlijk ver in de body steekt, ziet het er toch heel bespeelbaar uit. Mooi hoor!
Ondanks dat de hals naar mijn idee behoorlijk ver in de body steekt, ziet het er toch heel bespeelbaar uit. Mooi hoor!
Prachtig
Ik vind het witte dubbeldekkertje heel tof; vind alleen ook dat het nu een beetje tussen die twee schroefjes van de zwarte plaat gepropt zit.
Headstock vind ik ook helemaal goed.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
+1 voor de witte dubbeldekker ! Dat maakt het helemaal af naar mijn mening.
In één moeite door : geweldig hoe één post me doet twijfelen aan de kleur.
Yuk (al zijn er op het wereldwijde web foto's te vinden waarbij het shoreline véél en véél lelijker is) :
Wow ! :
Dat licht ook altijd bij het nemen van foto's![]()
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
dan moet je je witbalans ff van auto af zetten![]()
thx
at forceps: tja, da's het supro ontwerp hé, en vermits dit een soort tribute is ...
at aaron: ja, het witte plaatje ligt verkeerd op de foto. de rechte rand moet grenzen aan de uiteinden van de pupringen, dan komt het over de middelste schroef, die door de twee platen gaat.
at kakihara: tja kleur is persoonlijk en voor mij is het hier ook vooral de combi met zwart en wit die moet spelen
Die dubbeldekker is gaaf, maar dump die knoppen.
Deze gitaar vraagt om vintage modellen, chickenheads of zoiets: http://www.stewmac.com/shop/Knobs/Do...Dome_Knob.html
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."Het boek "Making Masonite Guitars"
Franciscus van Assisi
Blog --> "The Dutch Luthier"
www.javaca.eu
Its so sweet it meake my teeth hurt.
Weer één die ik ooit nog eens wil bouwen....
Nice job bro!
update
terwijl de supro gutt ligt uit te harden vooraleer ik 'm sumier kan polijsten en afbouwen, aan deze Black 'n Cream Thin King verder gedaan.
Het is eigenlijk een project dat toevallig en go with the flow groeit. Een body waar een fout in zat (en daarom nooit verdergebouwd) hersteld, een halsje dat tussendoor is gebouwd (vandaar het wengé, dat ik au fond niet zo graag zie, maar nog liggen had).
Heb van guitarsupplies deze retrotron achtige budget pups. de ringen had ik nog, idem voor het slagplaatmateriaal, andere hardware is van een eerdere Guttlin die ik node heb gecannibaliseerd wegens niet goed genoeg.
Ik vind 'm wel mooi worden. Laatste laklaag (ik bespaar u nog maar es een calvarielakverhaal, maar het komt wel goed) moet nu uitharden en volgende week afwerken.
fretboard gaat nog in de olie, dan wordt het wengé veel donkerder en valt de tekening minder op, dat zie ik liever.
Favorieten/bladwijzers