Ik heb twee delays: een Empress Superdelay (vintage modified) en een Yamaha UD stomp. Beide super aparaten.
Nu was ik net een uurtje met de Empress aan het spelen en toen ik de bypass schakelaar in duwde (pedaal helemaal uit) viel me op dat mijn originele signaal vrij dof klonk. Als ik de mix helemaal naar links draai (100% originele signaal zonder delay dus) met de delay aan klinkt het helemaal niet dof juist eerder te veel hoog. Ik dacht eerst het ligt aan het pedaal, maar het komt omdat dit pedaal true bypass is ben ik nu achter. De delay gooit er gewoon hoog bij, ook met het delay signaal helemaal uit (maar wel het pedaal ingeschakeld).
Op mijn UD stomp hoor ik geen verschil tussen het originele gitaarsignaal (met het pedaal ertussen) en het signaal met de delay aan (mix naar links). Dus ik mag hieruit concluderen dat de UD stomp niet true bypass is, omdat mijn originele gitaarsignaal (zonder pedaal ertusssen) doffer is (?). Door het pedaal er tussen te zetten komt er dus hoog bij.
Is het normaal dat een (true bypass of niet) delay pedaal hoog bij je originele signaal gooit, ook als de mix (delays) helemaal uit staat.
Wat is beter een true bypass delay of juist niet? ik vind de omschakeling van het doffere gitaarsignaal naar het delaysignaal met veel hoog vrij groot. Dus true bypass is hier geen voordeel lijkt mij?

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers