Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1031 van 1214 EersteEerste ... 31531931981102110291030103110321033104110811131 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.301 t/m 10.310 van 12136
    Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Vlak, kras, geen dynamiek en geen kloten in het geluid.. (een drummer zei tegen me: "zet dat ding uit man, wat een klote geluid!" )
    Hm..iK vond hem juist heerlijk en juist wel dynamisch klinken. Kloten had hij zeker wel. Als je goed om weet te gaan met de 'more' knop is het helemaal een geweldige en bruikbare distortion. Ik heb serieus overwogen om die als 2e optie naast mijn metal muff te plaatsen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Hm..iK vond hem juist heerlijk en juist wel dynamisch klinken. Kloten had hij zeker wel. Als je goed om weet te gaan met de 'more' knop is het helemaal een geweldige en bruikbare distortion. Ik heb serieus overwogen om die als 2e optie naast mijn metal muff te plaatsen.
    mee eens! Heb zitten twijfelen tussen een satch en een blackstar ht drive. Het is toch de HT drive geworden, maar de satchurator is een erg tof en bruikbaar pedaal!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht

ochja, smaken verschillen..

Ik denk dat ik gewoon verwend ben met een pedaal waar echt een lekkere sound in zit.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Kleine update; Lava bekabeling van start-eind, Modulator->DL8 in stereo (met een rare phase-shift/ 'warble' als gevolg bij het aansluiten op slechts 1 -geleende- versterker, maar niet te reproduceren met eigen amp.. ?!) en een Planet Waves kabeltje van tuner-out naar tuner..

Andere update; plankje bijgezaagd om beter in tas/op podium te passen
    -losse 9v-plug is voor m'n Vox wah of -ooit- een envelope filter -
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

@Nite: mooi plankje, maar een klein vraagje: waarom gebruik je die pitchblack niet op je hoofdplankje? Is die boss tu-12 beter?

(OF is het stiekem gewoon om plaats te besparen )

Gebruik je je plank soms stereo?
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco Bekijk bericht
    @Nite: mooi plankje, maar een klein vraagje: waarom gebruik je die pitchblack niet op je hoofdplankje? Is die boss tu-12 beter?

(OF is het stiekem gewoon om plaats te besparen )

Gebruik je je plank soms stereo?
    Pitchblack zat lange tijd op m'n 'grote' plank, maar vanwege lichter reizen (lees: geen extra hand voor pedalboard, dus 'plankje' in voorvak gitaartas) werd het kleine plankje mijn 'hoofdplank', en mijn 'gig-board', ik had alleen een tuner en een volumepedaal nodig (m'n amp heeft prima ingebouwde fx)..

echter, om van fx te wisselen moest ik steeds naar de amp wandelen, dus koos ik voor de basic fx i.c.m. ingebouwde amp-fx; ik heb meestal een clean + lichte reverb, en crunch (kanaal 2) met slapback of Vibratone/leslie.. met het plankje kan ik dan af en toe chorus en wat tremolo toevoegen..
    in wezen heb ik genoeg aan een PT-mini met een tuner, OD, chorus en delay, maar deze plankjes bieden een mooi 'compromis' voor die basale wens.. ! het 'vierkantje' IS dus eigenlijk mijn hoofdplankje ..
    maar voor m'n coverbandje/thuiswerk had ik meer dan voldoende aan m'n 'grote board'

de TU-12 heb ik omdat ik deze heb 'afgekeken' van Scott Henderson en Mike Landau, maar persoonlijk vind ik het sneller en tussentijds controleer/check ik zonder een pedaal in te trappen (volumepedaal 'uit')..
    bovendien is mijn Suhr uitgerust met het Buzz Feiten/BFTS-systeem, en die schijn je dan weer 'keurig/perfect' te kunnen stemmen met een TU-12 met naald (of een Korg DT-7..)
    en ook vanwege plaats/esthetiek (Tuner rechtop/Tuner op z'n kant)..

het grote board gebruik ik inderdaad af en toe in stereo...
    en dat is gewoon te gek
    mono werkt ook prima, hoewel ik het idee heb dat ik bepaalde informatie 'mis' die de Nova wel uitstuurt...
    zoals gezegd, op een optreden had ik laatst last van een 'warble/phase shift' achtig geluid.. waarschijnlijk omdat ik maar 1 versterker aan had gesloten..
    toen ik het nog eens probeerde had ik echter nergens meer last van...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

die ep booster, gebruik je die als solo-boost of gewoon als signaal-oppeppertje? Die staat daar zo midden in..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Dag allen.

Ik heb mezelf vandaag "getrakteerd" op een echt dure tweede pedalenbak...
    Foto 1 is mijn mainset die ik gebruik met een losse top en 2x12" V30, maar die combinatie heb ik niet altijd nodig. Ik speel vaak met alleen een combo en één of twee gitaren, maar miste soms een boostertje en ik wilde ook wel graag een tuner altijd paraat.
    En omdat ik te beroerd ben om spullen te wisselen heb ik dus de simpele en betaalbare oplossing, een fantastische bak van Stagg, met daarin twee pedalen: de "CoosterBooster" en de "LoonyTuner".
    Welke zegt U...?
    Precies ! Onbekend boutique-spul? Niet heus. De kenners onder U (jullie allemaal dus ) hebben ze vast wel herkend: Behringer boostertje en tuner.
    En het grappige is, het werkt ook nog.
    Ik heb even de spuitbus er op los gelaten en ze afgelakt en heb ze toen ook maar een andere naam gegeven.
    Er moet eigenlijk nog een wah in voor één of twee nummers (ik heb laatst naar ervaringen met de Music Store wah gevraagd en die waren wisselend) en die mag ook niet te veel kosten, maar een Behringer Hellbabe komt er toch niet in. Ik bedoel, het moet wel leuk blijven...

Gr. C.

Die rocktron chorus, valt die een beetje te vergelijken met een Boss ce-5?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Net m'n bordje klaargemaakt voor het optreden van morgen in Plein79, Den Bosch.

X2 Wireless > Patchbox > Tuner > Wah > Phaser > Distortion > Booster (LPB-1) > Noise Gate > Delay (Rebote 2.5) > Patchbox > JMP 2204
    Hoe bevalt die ibanez wah?

Senior Member

Standaard

Mijn eerste echte midi-loze pedalboard in aanbouw.
    Axis/Strat/LP > OD808 > Pitchblack > WH10V2 > PM7 (geleend) > Afterimage > DL10 > Hook/Stiletto/JCM 800

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten