Laatst gewijzigd door guitarkid; 10 juni 2010 om 13:02
Hm, ik heb inderdaad niet goed gekeken en de beamblocker is inderdaad inclusief btw. Bij sommige producten (in ieder geval de DIY) is dat niet zo. Ik heb me er niet in verdiept waar het verschil in zit.
Verzendkosten staan niet op de website, de email heb ik nog niet ontvangen. Ik vind het wel tamelijk hoog voor zo'n klein en simpel product. Ik zal er niet moeilijk over doen, maar er zijn veel webwinkels met soortgelijke producten en lagere verzendkosten.
Komende week ben ik op veldwerk dus de blocker kan pas volgend weekend ingebouwd worden. Uiteraard post ik mijn bevindingen.
Het normale tarief bij TNT Post is € 6,75, maar dan niet aangetekend/verzekerd. Voor 0,25 meer wel.
Ik kan me voorstellen dat op een relatief laag bedrag er dan geen "korting" gegeven wordt op de verzendkosten.
Ik heb overigens zeer goede ervaring met de Gier en je wordt steeds op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.
En de BeamBlockers werken geweldig !! Ik hoop dat je er net zo enthousiast over wordt.
Gr. C.
Van de week is ie bezorgt, ik kwam net thuis en heb 'm gelijk even geinstalleerd. Aanvankelijk trilde er van alles mee, bleek dat ik 'm te strak had gezet (kwam tegen de speaker aan :P). Het ziet er wel érg goedkoop uit zeg!
Maar het lijkt wel te werken. Ik heb het idee dat ik veel meer frequenties hoor als ik achter m'n bureau zit. Da's dus een stukje naast de speaker.
Het klonk goed toen ik alleen de geblockte speaker aan had, maar nu ik ook de tweede speaker aan heb vallen m'n hoge tonen toch weg. Ik zit overigens aan de kant van de speaker die niet geblockt is, en dan vanaf het cabinet gezien ongeveer in een hoek van 45 graden op 1,5 meter.
'k Heb onlangs ook de 12" Beam Diffusor ontvangen van MJS, waarvoor nog mijn dank!
Ingebouwd voor de HH Invader in het Laney cabinet, maar de resultaten vallen me eerst tegen.
Het lijkt wel of het "romige" van het geluid af is, minder laag-mid dus?
Gisteravond er weer af gehaald, maar toen was het al te laat om nog herrie te maken.
Dit weekend even goed luisteren met/zonder, en ook met de nieuwe G12H30.
Over de twee 10" Diffusors voor de Ragin' Cajun's in m'n Princeton Chorus ben ik wel heel erg tevreden!
Beetje vreemd resultaat dus, maar ja... The Never Ending Search For Sound...
![]()
"In God we trust, all others pay cash."
Ja, klopt! Daar heb ik toen een schotje voor gemaakt, gewoon vastgezet met klittenband.
Dus aan die versterker is (wat speakers etc. betreft) niet zoveel meer origineel.
Maar wel een lekkere sound... stereo chorus door 2x10" in èèn kast, man dat klinkt!
Net nog even staan spelen, op de HH Invader zonder de Beam Diffusor.
Denk toch dat ik het maar zo hou, blues-to-the-max met de WoodFace.
Wat me wel opviel is dat de "dome" (of hoe noem je dat schuimpie) op de Diffusor
even groot is op de 10" als op de 12" uitvoering. Goedkoper produceren natuurlijk...
maar misschien dat de 10" daarom effectiever is?
"In God we trust, all others pay cash."
Dat klinkt wel goedkoop zeg. Maar zijn de domes van 10" en 12" even groot? Want dan zou het natuurlijk logisch zijn.
Ik heb nu trouwens 1 speaker (met blocker) aanstaan en dan doet ie het inderdaad wel goed. Toch hoor ik als ik er recht voor sta het geluid toch nog beter, dus ik ben een beetje teleurgesteld. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn verwachting was dat ik al het geluid overal even goed zou horen.
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 19 juni 2010 om 18:47
Misschien niet overal even goed, maar wel veel beter, is mijn ervaring. De sweetspot is echt aanmerkelijk breder, maar het is een beetje lastig omdat snel A/B te vergelijken. Ik heb in al mijn combo's en cabs nu BeamBlockers en merk dat ik minder hard hoef en dat ik mezelf beter hoor. Bovendien is juist dat agressieve hoog, dat je vaak om de oren knalt als je voor de speaker staat, dus voor een groot deel weg. Heerlijk!
Gr. C.
Favorieten/bladwijzers