Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 22 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 211

Discussie: Mini Les Paul

Standaard

Ik kan nog niet uit eigen ervaring spreken maar ik zou mijn standaard snaren nemen, op een standaard gitaar kijken welke positie overeenkomt met de eerste van de mini (ahw een capo erop zetten) en die toonhoogte kiezen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je met standard snaren een ADBCFA stemming maakt (dus vergelijkbaar met een capo op 5). Hoe lang is je mensuur uiteindelijk geworden? Het gitaartje van mijn dochter ('n 1/2) staat met een mensuur van +/- 550mm in een normale EADGBE stemming.
    Gear:
    Lakland 5594, Lakland 5502, Lakland Hollow Body Fretless, Squier Jazz Bass
    Eden WT550, Eden 210 XLT, Eden 115 XL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkF Bekijk bericht
    Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je met standard snaren een ADBCFA stemming maakt (dus vergelijkbaar met een capo op 5). Hoe lang is je mensuur uiteindelijk geworden? Het gitaartje van mijn dochter ('n 1/2) staat met een mensuur van +/- 550mm in een normale EADGBE stemming.
    Ik heb een scale van 14.7 inch (373.4 mm). En dan 22 frets.
    Ok, dan haal ik "gewone" snaren en kijk hoe het verloopt tijdens het stemmen, dank allen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkF Bekijk bericht
    Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je met standard snaren een ADBCFA stemming maakt.
    Ik bedoelde uiteraard ADGCEA, had ff verkeerd geteld
    Gear:
    Lakland 5594, Lakland 5502, Lakland Hollow Body Fretless, Squier Jazz Bass
    Eden WT550, Eden 210 XLT, Eden 115 XL

Senior Member

Standaard

Mijn kleintje (mensuur van 45 cm) staat met gewone snaren ook gestemd alsof het een gewone gitaar is met capo op 5. Dus inderdaad ADGCEA.
    Maar ik ben intussen van plan om hem af te breken en opnieuw te maken, met een langere mensuur. En dan ga ik iets anders met de snaren uitproberen:
    Mensuur wel een stuk groter dan dit (want ik vind het toch te priegelig), maar nog lang niet gewone maat, ik denk nu richting 21.5", en dan hele dikke snaren, en standaard stemming, EADGBE. Ik ben benieuwd of het werkt... Zal t.z.t. zeker verslag uitbrengen!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

En hoe gat het met de mini-LP?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiellem Bekijk bericht
    En hoe gat het met de mini-LP?
    Gisteravond heb ik de mini opgehaald bij Fred. Machtig mooi geworden! Hij moet nog een beetje gepolijst worden dus ik moet zelf ook nog iets doen

De lak is dus nog wat kwetsbaar, gisteren heeft Fred ook nog een laagje moeten doen. Dus ik wil hem nu een beetje ontzien (ik zou het erg zonde vinden hem nu te beschadigen). Ik zal hem dus nog vandaag en morgen polijsten en dan zal ik zaterdag alles erop moeten zetten (shielden, afdekplaatje maken voor control cavity en ook voor jack plug, electronica solderen, tuners er op, straplocks er op, en dat soort dingen. En dan de snaren erop, vermoedelijk fretten nog weer vlakken enzo, ik denk dat ik met dit laatste nog best even zoet ben.
    Hij gaat zondag mee en hij moet dan uiteraard in elkaar zitten. Maar ik denk dat ik hem dan nog niet optimaal afgesteld zal hebben, eerst moet de hals maar wat wennen aan de snaarspanning. Ik heb wel een trussrod erin gezet, maar het is een kleine en ook maar 1-weg. We zien wel. De actie is mogelijk nog niet in orde zondag.

Ik heb eerlijk gezegd nog veel andere dingen te doen, dus ik zit een beetje in tijdnood. Ik moet nog beginnen aan de cnc presentatie voor de DGBM bijvoorbeeld. En er is geen beamer dus ik moet even kijken hoe ik het nu ga doen. Helaas geen filmpjes dus.

Senior Member

Standaard

hoe? hij gaat nog niet perfect afgesteld zijn tegen zondag? ja maar, zo niet hé!

ik denk dat er geen groter contrast bestaat als jouw LPtje en mijn mini, die van mij is een week inmekaar geflanst (en dat is er ook aan te zien ...)

weet nog niet zeker of ik kom, maar if so, zal ik graag die LP kleuter bewonderen zondag

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    hoe? hij gaat nog niet perfect afgesteld zijn tegen zondag? ja maar, zo niet hé!
    Je hebt gelijk, dat kan natuurlijk niet Ik heb nog maar een paar keer een gitaar afgesteld dus ik denk dat ik mezelf al een beetje aan het verontschuldigen was voor als ik het nog niet helemaal goed voor elkaar krijg bij de mini

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik denk dat er geen groter contrast bestaat als jouw LPtje en mijn mini, die van mij is een week inmekaar geflanst (en dat is er ook aan te zien ...)

weet nog niet zeker of ik kom, maar if so, zal ik graag die LP kleuter bewonderen zondag
    Contrast? Ach, ik was zojuist even in een gitaarzaak (Feedback, Apeldoorn) en daar zie je alles door elkaar...heel strak naast relic, superglanzend naast mat, overdadige inleg naast gewone dots , enzovoorts. En als je dan mocht uitzoeken dan is het nog steeds enorm moeilijk. Van alle soorten zou je er graag een willen en allemaal zijn ze even mooi Ik heb ook het vermoeden dat die van jou beter bespeelbaar zal zijn dan de mijne (met de korte scale en toch veel fretjes).

Jammer, ik had als vanzelf aangenomen dat je zou komen! Ik had juist graag een Guttlin in het echt gezien! Dus ik hoop toch dat het je gaat lukken

Senior Member

Standaard

En er is geen beamer dus ik moet even kijken hoe ik het nu ga doen. Helaas geen filmpjes dus.[/QUOTE]

Jammer marco..gemiste kans...had dit nou gisteren gepost....dan had ik vandaag een meegenomen...heeft zo zn voordelen als je in die logistieke keten voor een bepaald bedrijf zit...Net nu heb ik morgen een vrije dag genomen. en het wordt mooi weer om met wat dingen aan de slag te gaan.

fred
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten