Bedankt voor het aanbod! Maar het is inderdaad niet heel praktisch. Ik heb er gewoon maar eentje besteld, kost me de kop ook niet en het is wel een leuk experimentje.
Bedankt voor het aanbod! Maar het is inderdaad niet heel praktisch. Ik heb er gewoon maar eentje besteld, kost me de kop ook niet en het is wel een leuk experimentje.
Goedzo!
Ja, ik heb er ooit een gekocht op de proef voor een 1 x 12, en er toen rap er paar bijgehaald![]()
ben ik ook ff zoet mee geweest tijdens opname's... bleek dat als ik de mic recht achter de dome plaatste ik vreemd genoeg het beste geluid kreeg... licht waarschijnlijk er ook aan wat voor microfoon er gebruikt wordt.... in mijn geval was dat een sennheiser... weet ff het model niet meer
Ik heb er niet heel veel tijd in gestop, maar ik vond het geluid het beste met de microfoon iets schuin, midden tussen de midden en rand van de speaker. Op de één of andere manier kreeg ik daar meer hoog, maar zonder dat het scherp werd. Kwestie van even puzzelen.
Kleine update: ik heb net nog even met Beam Diffusor geprobeerd en 'm daarna verwijderd en zonder geprobeerd: ik mis wel iets laag met de diffusor, maar dat kan ook komen omdat de hoge tonen beter hoorbaar zijn. De spreiding is echt beter met, maar ik mis wel een boel 'attack' en directheid. Benieuwd of de beam blockers beter zijn. Ik ben er nog niet over uit of ik wel of niet een diffusor er op wil. Ik neig nu naar wel, maar ik wacht eerst maar even de beam blocker af.
Het klinkt wel logisch dat je laag mist omdat je meer hoog hoort, eigenlijk.
Ik ben erg benieuwd hoe je de beam blocker van Weber vind. Post dat resultaat ajb, want ik overweeg ook een van beide. Ik vind het verschil is frequenties al vervelend als ik thuis speel. Laat staan op een podium.
Het missen van laag, directheid of attack heb ik nog nooit met een Weber BB meegemaakt en ik heb het nou al in meerdere combo's en kasten gehoord. Lijkt me die diffusor niet zo goed werken.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Misschien zei ik het een beetje te stellig, het zijn geen dag en nacht verschillen qua klank en speelgevoel, maar er is wel een (klein) verschil. In hoeverre dat aan de betere spreiding ligt of aan de diffusor, dat weet ik niet. Ik moet zeggen dat de klank recht voor de speaker echt een stuk beter is met de diffusor er op.
Zoals reeds gezegd, ik heb een beam blocker besteld en zal tzt even updaten wat mijn bevindingen zijn. N.a.v. jullie reacties verwacht ik toch dat de beam blocker beter zal presteren. De gebruikte materialen zijn in ieder geval beter (metalen strips v.s. afvalhouten frame), maar de invloed op de klank moet ik nog even ervaren.
Laatst gewijzigd door MjS; 3 juni 2010 om 00:01
Nuance of wereld van verschil, ik heb met de BB alleen maar voordelen gehad zonder nadelen, hoe klein ook. Het allerbeste werkt het voor open back 1x12s, dat wel.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Favorieten/bladwijzers