Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 91
    Senior Member

Thumbs up

Hier in de tuin (amper 50 meter verder op dus) was het net vrij aangenaam en het schijnt binnenkort beter weer te worden....

Esquire is goedgekeurd, misschien nog wel een keer de messing zadels vervangen door stalen maar hij heeft iig. meer twang, pinches en sustain gekregen tov. de originele affinity Tele brug.

Standaard

Leuk om een project te zien dat 'k ook in gedachte had eens zelf te bouwen.

Nu was 'k ook aan het kijken naar pick-ups en zijn de TV- Jones en aanverwanten wel ietswat wat 'k zoek in de gitaar (zoek een rockabilly gitaartje, uiterlijk van TV Jones staat me wel aan). Zou ook enkel voor een brugelement kiezen om budgettaire redenen.

Maar nu zag 'k dat er naast de TV Jones classic ook Gretch Fintertron zijn die me wel interessant lijken. Heeft iemand enige ervaring met deze pickups? Eventueel in vergelijking met de TV Jones Classic's? Of enige ervaring met aanverwante pickups?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans001 Bekijk bericht
    Leuk om een project te zien dat 'k ook in gedachte had eens zelf te bouwen.

Nu was 'k ook aan het kijken naar pick-ups en zijn de TV- Jones en aanverwanten wel ietswat wat 'k zoek in de gitaar (zoek een rockabilly gitaartje, uiterlijk van TV Jones staat me wel aan). Zou ook enkel voor een brugelement kiezen om budgettaire redenen.

Maar nu zag 'k dat er naast de TV Jones classic ook Gretch Fintertron zijn die me wel interessant lijken. Heeft iemand enige ervaring met deze pickups? Eventueel in vergelijking met de TV Jones Classic's? Of enige ervaring met aanverwante pickups?
    Gretsch filtertron zijn de orignele pups waar de tv jones van zijn gekopieerd.
    De tv jones zijn meer als de oudere filtertrons die de liefhebbers mooier vonden klinken.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Senior Member

Standaard

TV Jones = meer gedefiniëerd laag & mid
    Filtertron = de helft goedkoper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Mooi hoor die slagplaat...heb je daar een tekening van?
    Geen tekening van, is echt uit de losse pols getekend. Maar ik maak er wel een freesmal van. As je ook white pearl wil moet je het maar zeggen, ik haal er makkelijk twee uit één sheet, dan delen we de kosten
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Standaard

Dank voor de info!

Als het verschil niet extreem groot is zou 'k ook eerder voor de Filtertron's gaan dan.

Alhoewel, nog ff afwachten, want 'k zocht eigenlijk ook iets van een split-functie of dergelijke om toch wat meer diversiteit te geven.

In dat opzicht is die cocked wah- functie van je wel interessant natuurlijk.

Verder is dit een zeer interessant project om te volgen voor me

Vorm van de slagplaat vind 'k zelf niet zo geweldig, al kan 't er wel mee door!
    Laatst gewijzigd door Hans001; 1 juni 2010 om 16:30

Senior Member

Standaard

Een coilsplit op een TV Jones zou ik niet doen, dan hou je bijna niks over. Even doorgemeten, zit op 4,8k.

Met een TV Classic Plus zou het misschien kunnen...
    Kenners?
    Mijn knutsel pagina:

Senior Member

Standaard

sjiek project!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

Het gaat mij allemaal niet snel genoeg...
    Ik kan doordeweeks weinig doen, avondeten duurt meestal tot half 7, en kids liggen om half 8 - 8 uur op bed. Niettemin probeer ik in deze spaarzame uurtjes dingen voor te bereiden, zodat ik in het weekend helemaal los kan gaan (en zo min mogelijk tijd verspil aan onbelangrijke zaken, zoals perfect passende templates enzo )

Gisteren nog tussen de patat en de appelmoes door de pickup-template gekopieerd naar de 20mm mal: past perfect!

Mijn knutsel pagina:

Senior Member

Standaard

...en mijn Mighty Mite-hals is binnen! Mooi kwartiers-gezaagd stukje slaghout, afgewerkt in clear satin. Echt super smooth, het lijkt wel Teflon.

Meteen maar even een jig gemaakt voor de halspocket-template, met behulp van de beproefde "meetlat-met-twee-houtjes" methode. Morgenavond haal ik de frees eroverheen.

Keep posted...
    Mijn knutsel pagina:

Senior Member

Standaard

Gisteren maar weer even bezig geweest:
    - Pickuppocket gefreesd
    - Halspocket gefreesd
    - Afrondfrees eroverheen gehaald
    - Body geschuurd met 180 grit
    - Kanalen geboord voor de bedrading

Ik ben alleen bang dat de halspocket niet helemaal recht staat, misschien is mijn template gaan schuiven ofzo...? De hals past perfect in de pocket, maar met mijn timmermansoog zie ik dat de hals niet helemaal in lijn staat met de rest. Als ik de hals recht zet, dan heb ik een speling in de pocket van 1,5mm.

Hoe ik dit ga oplossen weet ik nog niet, eerst maar even wachten tot ik mijn brug binnen heb (hij komt eraan!). Wellicht kan ik wat balsahout inlijmen in de pocket, en daar noe opnieuw fresen? Tips zijn van harte welkom !

Hier alvast een voorproefje van mijn decal, moet alleen nog even gesealed worden met lak:

Mijn knutsel pagina:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten