Ik heb ze niet samen in één cabinet getest, alleen twee 4x12 kasten naast elkaar, en toen overheersten de Greenbacks toch wel behoorlijk. Het "beukende" effect van de 65's hoorde ik niet echt meer terug.
Mij bevallen de 65's erg goed, mooie volle sound, zowel clean alsook met rock en (old skool) metal.
Gisteravond heb ik m'n Greenbacks kast weer 's gebruikt, en dat beviel me toch ook wel weer prima.
Met de GB's kast heb ik een beetje een haat/liefde verhouding, de ene keer vind ik het perfect, de andere keer klinken ze me wat te krasserig ofzo.
Waarschijnlijk heeft het ook met je gemoedstoestand te maken, kweenie precies of dat ook daadwerkelijk zo is.
Ik heb gisteren wel eerst even de tijd genomen om even wat aan de EQ v.d. amp te draaien (wat hoog eruit), dat doe ik eigenlijk maar heel weinig, maar met een andere speakerkast is dat toch wel een must heb ik het idee.
ik heb nu met mijn 1960AX kast treble op 9 uur staan maar. Mids op 3 uur. bass op 1 uur. Presence helemaal uit.
Anders worden ze idd wat te krasserig en scherp. Bij de G12-65 onder mijn blackstar merkte ik idd dat ik wat meer treble bijdraaide omdat deze wat ronder en voller klinken.
Ben opzich zeker wel tevreden met mijn greenback kast alleen clean vind ik af en toe was leeg klinken. Dat zou iets voller mogen. Maar dat komt miss ook door de gedeelde eq op mijn amp dat hij voor distortion en clean kanaal niet goed met zelfde eq klinkt.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Nou, op die ene demo van jullie klonk het scheurgeluid in ieder geval prima.![]()
![]()
Hee, ok! Ben zeer nieuwsgierig!![]()
Ik heb nu een '65 en een H30 (beide jaren 70) in mijn HOOK 2x12 zitten.
Ik vind het een betere combi dan 2 65's, veel opener en mooier/feller hoog. Het laag gaat ook wat dieper en klinkt strakker. Het klinkt ook wat meer 3D als het ware. Je hoort wel de H30 duidelijker aanwezig zijn, op de achtergrond voel je meer de midlaag duw van de 65's. Lekkere combi vind ik zelf.
Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Hmmm, interessante combi!
De (nieuwe) H30 heeft volgens de Celestion specificaties een rendement van 100dB tegenover 97 dB voor de 65's.
Ben je niet bang om die 60W kast op te blazen met je 100W top?
Opt moment gebruik ik mijn HOOK niet om mijn huis op te blazen, dus heel erg bang ben ik niet...
Mocht hij weer wat meer opengedraaid worden dan ga ik wel ff wat beter luisteren en uitkijken natuurlijk.
Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Favorieten/bladwijzers