Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1026 van 1214 EersteEerste ... 26526926976101610241025102610271028103610761126 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.251 t/m 10.260 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bloodgulge2 Bekijk bericht
    Zou ik niet zomaar zeggen hoor.
    Modulatie-effecten beïnvloeden tracking, dat staat vast, maar als je vb. alleen drive of compressie ervoor hebt komen je noten beter en langer door..
    440 Hz is na een overdrive nog steeds 440 Hz...
    ik zeg het ook niet zomaar... Hij heeft er een pog een holy stain en een delay voor staan...

Daarbij heb je signaal verlies. Nou heeft hij wel fatsoenlijke kabels enz, maar toch. Ik zou hem vooraan. Meest logische plek voor mij. Weet je zeker dat hij goed zit.

Senior Member

Standaard

Sommige tuners zijn erg geschikt als buffer. In dat perspectief werken ze dus uitstekend als laatste schakel in de signaalketen op je board. Zelf gebruik ik de tuner ook op deze manier. Werkt tot nu toe nog steeds te gek. Ach ja, geen board is ook hetzelfde hè.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123 Bekijk bericht
    Haha is goed, ik bedoelde het trouwens niet gemeen ofzo, post kwam zo wel een beetje over haha!
    Haha, Ik denk dat niemand op gitaarnet het slecht bedoeld

(En zeker Hugo niet )

Ontopic: Mijn plank met gator case zal ik in de loop van de middag uploaden. Eigenlijk van zodra dat photobucket geen foutmelding meer geeft.

En mijn tuner staat vooraan. Ik heb het nog nooit geprobeerd achteraan. Maar het lijkt me dat het daar ook gewoon moet werken
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

Senior Member

Standaard

Als zijn modulatie uitstaat maakt dat geen probleem. Zelfs tonesuck op zijn
    ergste gaat er nog niet voor zorgen dat je stemapparaat slecht trackt..
    Telkens als ik stem trap ik mn ocd in. Gaat gewoon beter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunnoaname
    Ik vind het bijzonder zorgwekkend dat iemand die blijkbaar nu de middelbare school afrond het voor elkaar krijgt om 4 fouten met de d's en t's te maken binnen een enkele post.
    zoek de D-T fout

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Sommige tuners zijn erg geschikt als buffer. In dat perspectief werken ze dus uitstekend als laatste schakel in de signaalketen op je board. Zelf gebruik ik de tuner ook op deze manier. Werkt tot nu toe nog steeds te gek. Ach ja, geen board is ook hetzelfde hè.
    Er zit bij mij niet echt een reden achter waarom ik het op deze manier doe. De andere pedalen klinken op de manier waarop ze nu staan wel het beste. De tuner heb ik nog nooit op een andere plaats gezet eigenlijk, dit leek mij het meest logisch toen ik met pedalen begon en heb het altijd zo gehouden. Wel weet ik dat ik mijn wah voor mijn gitaar moet staan, anders is het niet geweldig. Ook ben ik erg tevreden met mijn sound op deze manier, dus vooralsnog zie ik geen reden om de tuner op een andere plaats te zetten.

Senior Member

Standaard

Senior Member

Standaard

Ik snap wel dat je regenboog kabeltjes gebruikt
    Heb je de belangrijkste pedalen vooraan gezet? Lijkt mij niet heel ideaal werken (zo die pedalen opzij), maar meer omdat ik vaak pedalen in moet trappen terwijl ik 2e stem zing.

@MOP: Achja, als het voor jou werkt dan is het prima toch. Hoeft maar 1 iemand tevreden te zijn met z'n sound is dat ben je zelf

Als het goed is kan ik volgende week beginnen met het bouwen van wederom een nieuw board. Ik dacht zelf dat ik nogal rustig aan deed met het kopen van gear, maar dit gaat mn 3 (eigenlijk 4e) plank in 3 jaar tijd worden

Senior Member

Standaard

Diegene die ik het meeste gebruik staan vooraan. de marshalls links kan ik vlug in de effectsloop stoppen als ik dat wil en de pedalen rechts gebruik ik voor punk liedjes. hardwire ritmeslagen en de monkey erbij als ik solo's of leadstukjes speel. Ook kan ik heel snel stereo spelen. Als er ergens een tweede versterker staat, kan ik die dan ook heel snel gebruiken als monitor voor de zanger/bassist. Hangt af van de situatie. Het enige nadeel aan dit plankje is dat ik geen backup heb voor als de amp uitvalt. Ik zat te denken aan een Caliber 22 van EHX. Is die goed met een pedalenplank ervoor?

Standaard

back-up is toch je slechte aapje via de mixer uit de PA in?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomdiedom Bekijk bericht
    back-up is toch je slechte aapje via de mixer uit de PA in?
    Sorry voor het late antwoord!

Het probleem is dat hij als boost dient en dat de drives er daardoor achter komen. Dus als ik van mijn aapje naar de mixer ga, heb ik maar half mijn geluid. een oplossing zou zijn dat aapje achteraan te zetten, maar dan is het geen boost meer.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten