Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jilles Bekijk bericht
    EDIT: http://www.daisybelle.nl/nedgit.htm
    Op deze site is er wat meer info te vinden over de gehele nederlandse gitaarindustrie, ook over venlonia. CTRL+F venlonia om er snel te komen, voor de geïnteresseerden onder ons

    Groeten,
    Jilles
    Jilles, ongelofelijk, maar ik kom er na ruim 43 jaar achter dat mijn eerste gitaar een Unicon is en niet een Union, zoals ik altijd dacht. Er zat een stuk van een sticker overheen, die ik net heel voorzichtig heb verwijderd.
    En dat dankzij de site die jij tipte... Ik heb de gitaar weer bijna speelklaar en zal straks even foto's plaatsen.
    Ik ben d'r gewoon een beetje stil van, want ik heb sinds het internet/Google tijdperk vaak gezocht, maar altijd op Union.
    Bedankt!!!!

    Gr. C.



    Laatst gewijzigd door guitarkid; 12 mei 2010 om 21:34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Gaaf ding man! En 43 jaar, allemachtig. Dat is meer dan 2 keer mijn leeftijd! Pff.. Moet wel het 'wat de fuck' momentje van de dag geweest zijn voor je!
    Leuk dat de waarheid na zoveel jaren nog boven komt, haha.
    Ze hebben wel altijd hun charme, die oude jazzbakkies. Is die brug van jou origineel, C.? Want ik heb eenzelfde op mijn Lewa maar ik twijfelde er altijd aan of hij origineel was.

    Ik krijg die halsverbinding maar niet goed op de foto aaron, moet ik maar eens bij daglicht doen. Misschien zo nog even probeerselen.


    Jilles
    Laatst gewijzigd door Jilles; 13 mei 2010 om 18:28

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jilles Bekijk bericht
    Gaaf ding man! En 43 jaar, allemachtig. Dat is meer dan 2 keer mijn leeftijd! Pff.. Moet wel het 'wat de fuck' momentje van de dag geweest zijn voor je!
    Leuk dat de waarheid na zoveel jaren nog boven komt, haha.
    Ze hebben wel altijd hun charme, die oude jazzbakkies. Is die brug van jou origineel, C.? Want ik heb eenzelfde op mijn Lewa maar ik twijfelde er altijd aan of hij origineel was.

    Ik krijg die halsverbinding maar niet goed op de foto aaron, moet ik maar eens bij daglicht doen. Misschien zo nog even probeerselen.


    Jilles
    Hallo Jilles.

    Die brug is ooit, heel lang geleden vervangen en dat moet nu ook weer. Dan is hij speelklaar. Hij heeft een beetje een "resonator-klank". Niet veel laag, maar bijv. mooi met een slide.

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #24

    Standaard

    De gitaar die de aanleiding voor het onderwerp vormt, is weer wezen logeren en heeft nu een dimarzio brugelement (dat eigenlijk een halselement is):



    Het 'oorspronkelijke' SCN-element bleek toch weer klachten te krijgen (soms doet-ie 't wel en soms niet; ik dacht dat ik het had verholpen maar tot mijn verdriet blijkt dat niet het geval )

    Dit klinkt wel als een killer combinatie. Een beetje een lp met trem in strat/tele-jasje.
    Onderaan het nieuwe brugelement is nog een hap zichtbaar van het gat van het vorige. De gaatjes van de oude schroefjes heb ik met zaagresten van het nieuwe gat en epoxy redelijk netjes kunnen opvullen;
    de hap onderaan zal er waarschijnlijk tot in lengte van dagen blijven zitten

    Ik heb zo'n vermoeden dat ik spoedig een youtube-clipje kan posten van de gitaar in haar huidige vorm bespeeld door de eigenaar.

    EDIT:

    Stuurt mijn vrouw me net een mail over de es Ygdrasil:

    Drie wortels heeft Ygdrasil. De eerste reikt tot aan Hvergelmir, de bron midden in Niflheim. Om deze wortel kronkelt zich een woest kruipend ongedierte, Nidhog, wiens tanden onophoudelijk aan het leven van de boom knagen. Een tweede wortel reikt neerwaarts tot aan de bron van Mimir, de oeroude wijze, die zich alles herinnert wat ooit in de wereld geschiedde. Op de bodem van deze bron ligt een van Odins ogen, dat hij eens als zijn grootste offer had afgestaan. De derde wortel reikt opwaarts tot aan de bron van de Nornen, die over ieders lot beschikken: Urd, Werdandi en Skuld - Verleden, Heden en Toekomst. Deze wortel heeft het goed. Want dag in dag uit putten de Nornen melkwit water uit hun heilige bron en gieten dit uit over de wortel. Ook zwemt er een paar zwanen op het water.

    Een es weet ik staan
    Ygdrasil heet hij
    hoog en met helder
    heilvocht begoten
    vandaar komt de dauw
    in de dalen vallen;
    aan de bron van Urd
    staat hij eeuwig groen.

    De dauw die van Ygdrasil neervalt brengt ieder wezen dat ontstaat het levenswater, dat de drager is van de levenskracht. Zo ook aan de mensen. Daarom hebben alle geslachten veel aan de boom te danken; slechts weinigen echter bedenken dit.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top