Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Standaard Vox AC 30 high-gain?

Ik heb afgelopen vrijdag een aantal versterkers geprobeerd.. ben nl opzoek naar een nieuwe versterker! Op het moment is dat een Marshall MG50dfx..
    -Vox ac30 cc2 (dacht ik)
    -Blackstar Artisan 30 combo
    -Orange Rockerverb 50c
    -Vox ac50 top met vox 2x12'' kast
    -Marshall super lead (ofzoiets) op dezelfde vox kast.
    -PRS combo van 4000 euries:S

Ik speelde zelf met een Epiphone sg G-400 Toni Iommi.
    De clean van Vox was echt hemels te noemen! Een heerlijk vol en warm geluid!
    Ook de low-gain van vox is prachtig! Alleen als je de gain losdraait komt er (naar mijn gehoor) een naar gain geluid uit. Ik vind deze niet mooi!
    Zou je er met een goed pedaaltje een mooie high-gain uit kunnen krijgen?
    Iets zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=DLycgKxlgc0 (de gitarist met de gouden LP)
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

Banned

Standaard

Als die vox zo geweldig is, waarom dan niet de scheur uit een trapdoosje halen? Een versterker met een perfect clean is een mooie basis. Ik ken zelf ook geen versterker waar ik de clean én scheur perfect van vind.

Moderator

Music

Ik heb net opgenomen met mijn AC30HH in combinatie met een 2x12 met M20's. Als je op de link in mijn sig klikt en de player even aanslingert dan hoor je een paar mogelijkheden.
    Het eerste nummer, Wild Boys, opent na een paar kicks met een open Em: da's een bijna opengedraaide pre amp van de Vox (wel verschillend van de CC2 natuurlijk, de amp is iets anders maar vooral de speakers), een boostertje en een LP Junior. De staccato slag in het tweede couplet idem dito.
    In Johnny Come Home, startend vanaf 3:25 komt een tweede gitaar binnen. Da's de Vox bijna clean, een LP Standard en als scheurpedaal een Ibanez Tube King. Niet echt een alledaags ding, maar het geeft denk ik wel een indicatie van wat je met een AC30 en een paar pedalen kan doen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Banned

Standaard

Mitch, mooi voorbeeld (Johhny Come Home) dat je maar 1 goed kanaal nodig hebt als basis.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik heb net opgenomen met mijn AC30HH in combinatie met een 2x12 met M20's. Als je op de link in mijn sig klikt en de player even aanslingert dan hoor je een paar mogelijkheden.
    Het eerste nummer, Wild Boys, opent na een paar kicks met een open Em: da's een bijna opengedraaide pre amp van de Vox (wel verschillend van de CC2 natuurlijk, de amp is iets anders maar vooral de speakers), een boostertje en een LP Junior. De staccato slag in het tweede couplet idem dito.
    In Johnny Come Home, startend vanaf 3:25 komt een tweede gitaar binnen. Da's de Vox bijna clean, een LP Standard en als scheurpedaal een Ibanez Tube King. Niet echt een alledaags ding, maar het geeft denk ik wel een indicatie van wat je met een AC30 en een paar pedalen kan doen.
    Bij Johnny Come Home... De solo die jij (?) daar speelt is echt te gek! Ook lekkere sound! Welk kanaal gebruik je daar? Normal of Top Boost (zo heet die toch)? En dan dat Ibanez pedaaltje ervoor?

Moderator

Music

Ja, vanaf het inkomen van de tweede slagpartij en aansluitend de solo ben ik. De toetsen en zang trouwens ook maar dat terzijde
    Op de AC30HH heb ik het Top Boost kanaal gebruikt, maar de mijne is wel licht gemod. Denk dat het ongeveer tussen de Normal en Top Boost van de AC30CC in ligt qua helderheid.
    De Tube King is geen alledaags pedaal maar er zijn er echt meer die dit truukje kunnen hoor. Marshall Guvnor of Jackhammer lijken er enigszins op, Subdecay Black Star, Electro Harmonix English Muffin, Brunetti Mercury, Barber Direct Drive, misschien een Rat, afijn...mogelijkheden genoeg.

Kleine aanvulling nog op Wild Boys: beide kanalen, doorgelust, op vrijwel 'full blast'. Op de Heritage lijn heb je een EF86 kanaal en een Top Boost kanaal. Op de CC-lijn heb je een Top Boost kanaal en een Normal channel. Dat klinkt dus wel iets anders (iets meer low mids), maar toch.
    Maar ik denk dat je wel hoort dat je met een clean of licht crunchy amp met de juiste pedalen toch écht een heavy sound kan neerzetten, net zoals G. G. ook al zei.

Senior Member

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ja, vanaf het inkomen van de tweede slagpartij en aansluitend de solo ben ik. De toetsen en zang trouwens ook maar dat terzijde
    Op de AC30HH heb ik het Top Boost kanaal gebruikt, maar de mijne is wel licht gemod. Denk dat het ongeveer tussen de Normal en Top Boost van de AC30CC in ligt qua helderheid.
    De Tube King is geen alledaags pedaal maar er zijn er echt meer die dit truukje kunnen hoor. Marshall Guvnor of Jackhammer lijken er enigszins op, Subdecay Black Star, Electro Harmonix English Muffin, Brunetti Mercury, Barber Direct Drive, misschien een Rat, afijn...mogelijkheden genoeg.

Kleine aanvulling nog op Wild Boys: beide kanalen, doorgelust, op vrijwel 'full blast'. Op de Heritage lijn heb je een EF86 kanaal en een Top Boost kanaal. Op de CC-lijn heb je een Top Boost kanaal en een Normal channel. Dat klinkt dus wel iets anders (iets meer low mids), maar toch.
    Maar ik denk dat je wel hoort dat je met een clean of licht crunchy amp met de juiste pedalen toch écht een heavy sound kan neerzetten, net zoals G. G. ook al zei.
    Misschien een iets goedkoper alternatief... Een Bad Monkey van digitech schijnt het ook goed te doen op de AC 30. Ik zelf gebruik de DF-7 waar ik dan alleen de rat clone van gebruik en dat vind ik een erg mooie Guillmourische dist.

Standaard Ac 30 hh

Heb inderdaad de VOX AC 30 HH head sinds kort binnen. Een droom van een verterker!

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Misschien een iets goedkoper alternatief... Een Bad Monkey van digitech schijnt het ook goed te doen op de AC 30. Ik zelf gebruik de DF-7 waar ik dan alleen de rat clone van gebruik en dat vind ik een erg mooie Guillmourische dist.
    Een Bad Monkey pep je 'm niet mee op tot in medium/high gain (of niveau classic rock, zoals topic starter volgens mij ongeveer wil). Die zit meer in de Tubescreamerhoek. Vandaar het lijstje dat ik postte, dat zijn heel andere drives.

Standaard

Hey Mitch, die solo van johnny come home, ligt dat aan mn speakers of heb je daar erg weinig mids?
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten