Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Laat me raden,
    Voor je trem staat ergens een pedaal met een werkende uitgangsbuffer.
    Dat klopt! Ik had mijn masotti black box (buffer) eruit gehaald en de tremolo redelijk vooraan in de keten. Toen begon ie te storen (er zat dus nergens een buffer). Nu heb ik een TU-3 van Boss (ja sorry sorry sorry) en dus een buffer (als 1e in de keten) en nu doet ie het goed! 100 punten voor D_H. Vertel D_H, vertel eens hoe dit kan?

Standaard

Opa vertelt

Situatie 1:
    Gitaar met passieve elementen => supatrem => versterker. (maar in elk geval dus een situatie zonder buffer voor de trem).

Uitgangsimpedantie van elementen is een paar kOhm, ingangsimpedantie van versterker een paar honderd kOhm. Op het moment dat je dan dus enige interne storing in je pedaal hebt, in jouw geval van de LFO, staat die, op het moment dat je pedaal is gebypassed, op de bedrading in te stralen. Vanwege die vrij hoge impedantie aan beide zijden wordt een eventuele storing opgevangen en hoorbaar aan de versterkerzijde. De bedrading werkt dus als een antenne.

Situatie 2:
    Idem maar met buffer voor je trem. Verschil is nu dat je instrumentzijde een veel lagere uitgangsimpedantie heeft en eventuele storingen nu door die bufferuitgang worden afgevoerd.

Dus, als je van die buffer af zou willen is er maar 1 echte oplossing en dat is zorgen dat in bypass situatie de LFO van je trem ook wordt stilgezet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Opa vertelt

Dus, als je van die buffer af zou willen is er maar 1 echte oplossing en dat is zorgen dat in bypass situatie de LFO van je trem ook wordt stilgezet.
    Ja, in de bypass stand blijft de LFO inderdaad "aan". Het rode lampje van het effect knippert idd nog steeds (en reageert op de potmeters).

Dank voor de uitleg! Ik denk dat ik maar een buffer in de signaalketen houd, ook al is het maar voor het placebo-effect. En nu heeft ie dus ook een 2e functie en dat is mijn tremolo "stil" houden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten