Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 392 van 593 EersteEerste ... 292342382390391392393394402442492 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.911 t/m 3.920 van 5928

Standaard

Ik ben een sucker voor grote headstocks, dus alleen al door het uiterlijk zou ik voor de '74-er gaan. Ik houd alleen niet van lichte gitaren, ik heb toch liever een relatief zware gitaar. Op de een of andere manier kan ik daar beter mee uit de voeten.

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Anders is in dit geval dan meer mijn ding.

Je post al redelijk vaak, maar ik vind dat je verplicht 1x per maand je gear moet posten. Heb ik ook mijn maandelijkse pleziertje.

Geweldig pepe
    Met mate idd, één keer per maand is echt prima, en verder ben ik het ook met Riky eens.
    Machtig mooie collectie Strats, en een Fender lampenbakkie is ook altijd leuk.

Senior Member

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, de DS'ts hebben een afwijkende headvorm, de originele mallen waren een beetje uitgelubberd. Dezelfde headstock's zie je bij The Strat en de Walnut strat.
    OOOOOOOOHHH JOKKEBROK!!!

De headstocks van de DS's lijken behoorlijk op die van de huidige modellen. Dit in tegenstelling tot de kop van 'The Strat', die een langgerekte vorm heeft. Het schijnt dat de kop voor dat model 'uit de hand' is getekend, omdat de juiste mal ontbrak (of zoiets). Er is in ieder geval weldegelijk een verschil in vorm tussen dat van de DS en dat van de 'The Strat' (of was het de 'Gold on Gold' - zie foto?).

Hieronder de headstock van mijn DS.

Het verschil tussen de twee is goed te zien.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Fender Contemparory Stratocaster, Japan 1986

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    OOOOOOOOHHH JOKKEBROK!!!

De headstocks van de DS's lijken behoorlijk op die van de huidige modellen. Dit in tegenstelling tot de kop van 'The Strat', die een langgerekte vorm heeft. Het schijnt dat de kop voor dat model 'uit de hand' is getekend, omdat de juiste mal ontbrak (of zoiets). Er is in ieder geval weldegelijk een verschil in vorm tussen dat van de DS en dat van de 'The Strat' (of was het de 'Gold on Gold' - zie foto?).

Mijn DS's headstock lijkt dan weer op deze hier. Zo zie je maar. Dat van die uitgelubberde mallen staat in een boekje in mijn kast, ik was er ook niet bij natuurlijk.
    Wat ik dan niet snap is dat sommige Customshop modellen gemaakt zijn met de "originele" pre CBS mallen. Als feature. Maar in 82 waren ze versleten
    Ik heb trouwens nog een DS gekocht.... een gele.
    Enniewee, de headstock van de zwarte DS.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn DS's headstock lijkt dan weer op deze hier. Zo zie je maar. Dat van die uitgelubberde mallen staat in een boekje in mijn kast, ik was er ook niet bij natuurlijk.
    Wat ik dan niet snap is dat sommige Customshop modellen gemaakt zijn met de "originele" pre CBS mallen. Als feature. Maar in 82 waren ze versleten
    Ik heb trouwens nog een DS gekocht.... een gele.
    Enniewee, de headstock van de zwarte DS.

Dit is inderdaad vrij apart.

Het is ook een wat inconsistente serie. De mijne is een non-trem versie en daar heb ik er nog een van gehad, ook non-trem dus. Ik ben de Nederlandse benaming even kwijt, maar de string ferrules van de strat die ik nog steeds heb, zitten keurig op een rij, zoals dat hoort. De string ferrules van die andere DS zaten echter schots en scheef, zoals je dat ook wel ziet bij de allereerste Esquires. De gaten hiervoor zijn hoogstwaarschijnlijk uit de losse hand door de body heen geboord.

Ik ben benieuwd naar je nieuwe DS trouwens!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Deze. Maar een headstock zoals jou DS, dat dan weer wel.

Standaard

http://

http://

My pride & joy
    "Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
    But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
    Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Nu nog ff pimpen Willi@m! Hier mijn Classic Vibe met zwarte slagplaat en DiMarzio in de brug en witte kapjes en knoppen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Nu nog ff pimpen Willi@m! Hier mijn Classic Vibe met zwarte slagplaat en DiMarzio in de brug en witte kapjes en knoppen

waw mooie sunburst kerel!
    lijkt mij vet om daar gold hardware op te hebben
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten