Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 22 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 211

Discussie: Mini Les Paul

Standaard

waaw, echt prachtig gedaan! ik wou dat ik ook iets van gitaarbouwen kon,:Px

Senior Member

Standaard

Ziet er goed uit marco.
    Nog wat kleine les paultjes:

Meer hierover: http://lesstallguitars.com/index.htm

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Ziet er goed uit marco.
    Nog wat kleine les paultjes:
    [Meer hierover: http://lesstallguitars.com/index.htm
    Haha, ja ik ken de site hoor. Ik had een jaartje geleden (in het grote kleine gitaartjes topic) al gezegd dat ik zo'n Less Tall wel zou willen bouwen. Ik heb dus zeker naar de foto's op deze site gekeken om me te inspireren

@Barno : je had helemaal gelijk, gek is dat hoe blind je op een gegeven moment kunt worden voor je eigen bouwsel...ik heb het zojuist al wat gecorrigeerd. Zie plaatjes van VOOR en NA :

en de hiel...

Ik weet niet hoe jullie bouwen, maar ik moet alles aan het eind gewoon nog helemaal nalopen. Bijvoorbeeld het kopfineer is nog net niet helemaal strak/gelijk aan de headstock en meer van dat soort dingetjes.

Senior Member

Standaard

hey cocobolo,

mooi project, kleine les paul's zijn echt vet.
    Ik herken het wel: als ik iets doe lijkt het ook altijd al in orde, tot op het einde zie ik dan weer dat het net ietsje beter/afgewerkter kan. soms moet je het gewoon even laten bezinken en nadien nog is oppakken. dan kijk je d'r kritischer tegenaan.

deze wil ik wel 'ns in het echt vasthebben, ik heb nog nooit een mini gitaar vastgehad

veel succes!

grtz

Senior Member

Standaard

[QUOTE=jan jansen;2365220]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht

Marco,

gisteren weer eens bezig geweest met de mini alhier.Heb de body geheel gefreesd.Moet nog goed schuren links en rechts en dan een strook hout op de achterzijde maken,daar waar de frees een eigen leven ging lijden...

En dan houdt het op...nog steeds geen zaaglint...,

fred
    He Fred, nog even over je berichtje van een paar dagen geleden : wat is nou precies de uitschieter aan de achterkant? Ik weet niet zeker wat je bedoelt met een strook hout op de achterkant, maar je zou ook kunnen kiezen voor een dunne top ('back') over de gehele achterkant en vervolgens binding aan de voorkant en achterkant. (maar misschien bedoelde je dit ook wel...)

Senior Member

Standaard

[QUOTE=Cocobolo;2368371]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht

He Fred, nog even over je berichtje van een paar dagen geleden : wat is nou precies de uitschieter aan de achterkant? Ik weet niet zeker wat je bedoelt met een strook hout op de achterkant, maar je zou ook kunnen kiezen voor een dunne top ('back') over de gehele achterkant en vervolgens binding aan de voorkant en achterkant. (maar misschien bedoelde je dit ook wel...)
    De frees is losgeschoten en een eigen leven gaan lijden net toen ik bezig was met het frezen voor de ruimte van de controleplate en er dwars door heen gegaan.Ik heb hem inmiddels geheel uitgefreesd aan de achterzijde.
    Het is trouwens geen gek idee van je,de gehele achterkant voorzien van een dunne top....ik heb nog wel wat liggen dacht ik,hout uit suriname.Lijkt mischien beter dan een afdekplaatje op de achterzijde....
    Een binding....nee daar begin ik niet aan...in mijn ogen verknoeid dat een telecaster model...moet er niet aan denken..........
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    dank allen

@Barno : je hebt gelijk, scherp gezien! Het is maar een klein beetje, maar hij verdikt inderdaad iets te vroeg. Dat zal ik staks even aanpassen. EDIT : en de hiel zal ik ook even naar kijken, misschien die ook inderdaad aanpassen.

En over die binding : verstandelijk gezien moet ik gewoon cream doen (ivm de pickup ringen en slagplaatje). Maar ik vind wit naast dat ebben en parelmoer ook zeer mooi. Ik heb me suf gezocht op het internet naar pickupringen die minder gelig zijn en meer ivoor (gebroken wit). Toen ik ze uiteindelijk gevonden had, bleken dat een soort replica's te zijn voor '59 Les Paul's. Oftewel, meer dan $500 per set! Kan er niet iemand gewoon deze ringen uitbrengen in een iets minder vergeelde kleur? Balen...ik denk dat ik een keer ga uitzoeken of ik niet zelf de juiste kleur kunststofplaat kan kopen en dat frezen...

Ik dwaal af...cream dus maar ik sta open voor suggesties
    vraag mij af of je het oplossen kunt met humbrol hobby verf.
    veel gebruikt voor plastic modelbouw vliegtuigen , boten etc.
    zijn veel kleuren in te krijgen en met een goed kwastje vast streeploos aan te brengen

Senior Member

chicken

De kleine gitaartjes blijven super leuk. Dit wordt ook echt een topper. Veel detail, dat kan ik waarderen. Die inleg op de toets is echt mooi.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

de "echte" 59 ringen zijn vies wit, de creme ringen die er voor door moeten gaan zijn o/a gebaseerd op het boek Beauty of the Burst en dat boek staat bekend om zijn "foute" kleuren (alles is veel te geel in dat boek)
    mocht je ooit een echte 59 of 60tiger in je handen houden dan zul je zien dat de het plastic nog steeds wit is (geld niet voor de bindingen, die verkleuren omdat ze mee gelakt zijn)
    er zijn volgens mij wel een paar plaatsen waar ze witte hb ringen verkopen voor een normale prijs
    (tis even zoeken maar deze site heeft ze)
    http://www.guitarpartsresource.com/c...asticrings.htm
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    de "echte" 59 ringen zijn vies wit, de creme ringen die er voor door moeten gaan zijn o/a gebaseerd op het boek Beauty of the Burst en dat boek staat bekend om zijn "foute" kleuren (alles is veel te geel in dat boek)
    mocht je ooit een echte 59 of 60tiger in je handen houden dan zul je zien dat de het plastic nog steeds wit is (geld niet voor de bindingen, die verkleuren omdat ze mee gelakt zijn)
    er zijn volgens mij wel een paar plaatsen waar ze witte hb ringen verkopen voor een normale prijs
    (tis even zoeken maar deze site heeft ze)
    http://www.guitarpartsresource.com/c...asticrings.htm
    Aha, dat zijn witte ringen. Die had ik ook al ergens gevonden, ik zoek dus eigenlijk iets tussen spierwit en dat gele cream in. Voor mijn mini-LP zal het wel te laat worden, dus daar ga ik maar voor cream. Maar ik ga serieus overwegen om een keer ergens een grote plaat kunststof te bestellen in de kleur die ik mooi vind en dan ga ik gewoon zelf die ringen maken. EDIT (en slagplaat, en binding, en jackplug-cover, en...)

Update : ik kom zojuist thuis uit m'n werk en de guitarsupplies bestelling is er al! Wat een supersnelle service, ik heb het gisteren aan het einde van de middag besteld. Het is blijkbaar direct ingepakt en onmiddellijk op de bus gedaan. Hulde!

Als ik geweten had dat de fretjes er nu al zouden zijn, dan had ik gisteren de binding nog rond de toets gemaakt. Dat moet ik dus straks maar proberen te doen (eerst nog even wat gezinsverplichtingen...).
    Maar dan zou ik morgenavond kunnen fretten. Joepie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten