Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 758 van 1260 EersteEerste ... 2586587087487567577587597607688088581258 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.571 t/m 7.580 van 12594

Discussie: Post je collectie

  1. #7571
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    maar die buizen zijn zo verrekte duur...
    http://www.feedback.nl/gitaar-verste...-15-110-buizen

    of

    http://www.feedback.nl/gitaar-verste...super-champ-xd

    Gaat nog hard ook.
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  2. #7572
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard

    Dan toch maar even de gelegenheid aangrijpen om wat advies te vragen. Wat voor amp is geschikt om met deze set te gebruiken? Ik speel voornamelijk progrock, dream theater achtig (ik weet dat petrucci een piezo heeft, en ik dus zijn cleans op mn ibanez akoest kan spelen), maar ook in de trant van rush, marillion, spock's beard etc. Het liefst natuurlijk buizen, en ik denk dat ik dit jaar ga slagen voor mn VWO, dus misschien kan ik bij mn ouders een leuk budgetje lospeuteren.

  3. #7573
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Tja, ik enk dat er zeer veel amps geschikt zijn voor jouw doeleinden.
    Wil je de scheur uit de amp halen, of uit pedalen?
    Wat is je budget?

    Zo rond de €500,- kun je aan een Marshall DSL/JCM 900, Peavey Valveking, Bugera gaan denken.
    Doe er €150, bij en je hebt een JCM 800.
    Dit kan in combo-vorm, maar ook in top-uitvoering.
    In dat laatste geval moet je nog 's €200,- voor een 2x12 speakerkast rekenen.

    Er zijn echter legio van dit soort topics te vinden op dit forum, dus ff zoeken zou ik zeggen.

  4. #7574
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    Dan toch maar even de gelegenheid aangrijpen om wat advies te vragen. Wat voor amp is geschikt om met deze set te gebruiken? Ik speel voornamelijk progrock, .....
    off-topic (stuur maar een Privébericht/PM als je meer wilt weten/meer advies wilt, zodat het topic schoon blijft)-advies:

    ik zou eerst een aantal dingen bepalen:
    - heb je genoeg aan een handjevol 1-5 basisgeluiden, zonder fx? of wil je liever toch liever in de modelling-wereld blijven?
    hoewel buizen natuurlijk 'wel erg lekker klinkt', zijn er zat voorbeelden die het met solid state en/of modelling techniek vrijwel vergelijkbaar doen (en dat meen ik echt!)

    3 opties (uiteraard zal ik alles in 1e instantie 2ehands proberen te vinden):
    - 'budget'-buizen: Mesa Express 5:25/5:50- geweldige resultaten, in relatief makkelijk te vervoeren gedaante / Mesa Nomad / Mesa DC-5
    en natuurlijk de nieuwe speler: Bugera

    Eventueel Hughes & Kettner Switchblade
    eventueel die geweldige Blackstar ampjes, maar dan zit je m.i. in de basis toch in een andere 'sound-kant' te vissen dan met Mesa's...

    -'budget'-geen buizen: Hughes & Kettner Attax-serie (de nieuwere dan), Line6 Spider Valve (line6 heeft High gain redelijk op orde)

    - minder-budget: Digidesign Eleven Rack + goede monitorboxen (M-Audio BX-serie, KRK Rok-it, Behringer Truth-serie)
    http://www.youtube.com/watch?v=o2UPdwmf7e8

    -aanrader: Digidesign Eleven Rack + Atomic Reactor monitorboxen (die bieden alles om een geweldig geluid te krijgen, ook op huiskamervolume, en bieden toch iets dat in de buurt komt van 'wapperende broekspijpen')

    - geen budget: Mesa Mark IV of Mark V met 2x12

    een goede leidraad voor jou zou Petrucci's 'backstage'-setup zijn van een tijdje geleden: een Mesa 5:25 of 5:50 Express (kijk maar op Johnpetrucci.com), daarmee heb je (eventueel i.c.m. je overdrive pedalen en een goede delay) een handjevol geluiden waar je zeker erg tevreden mee zult zijn..


    -----
    en misschien de leukste en zinvolle/budget tip: gebruik voor Petrucci-sound ook vooral 2 amps met een delay ertussen: vanuit de fx-send (of misschien wel recording of line-out) van een Mesa Express 5:25 ga je naar je Boss delay, en vanuit die delay ga je naar de fx-return van een 2e amp (bijvoorbeeld een Roland Cube) of naar de Aux-input of naar een clean kanaal van je Spider Jam: instant Petrucci !

    Natuurlijk zijn de suggesties van H.Huisjes ook erg goed als 'amp op zich', maar binnen het progrock genre (Porcupine Tree en Pain of Salvation zijn berucht omdat ze eigenlijk alleen Line6 spul gebruiken/gebruikten) zou ik eerder richting Mesa neigen..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  5. #7575
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    .....en ik denk dat ik dit jaar ga slagen voor mn VWO, dus misschien kan ik bij mn ouders een leuk budgetje lospeuteren.
    overigens: niet denken dat je gaat slagen, gewoon doen welk profiel 'mag' je doen?
    of zijn die profielen ook al weer het (studie)huis uitgeknikkerd?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  6. #7576
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Mesa budget spul noemen gaat me iets te ver.
    Voor een klein budget zou ik idd naar een peavy valveking kijken bijvoorbeeld.
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  7. #7577
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Met een beetje speuren zijn er prima mesa's te vinden rond de 500-600 euro hoor. Zeker de caliber series zijn in overvloed te vinden voor goeie prijzen,
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  8. #7578
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Tja, ik enk dat er zeer veel amps geschikt zijn voor jouw doeleinden.
    Wil je de scheur uit de amp halen, of uit pedalen?
    Wat is je budget?

    Zo rond de €500,- kun je aan een Marshall DSL/JCM 900, Peavey Valveking, Bugera gaan denken.
    Doe er €150, bij en je hebt een JCM 800.
    Dit kan in combo-vorm, maar ook in top-uitvoering.
    In dat laatste geval moet je nog 's €200,- voor een 2x12 speakerkast rekenen.

    Er zijn echter legio van dit soort topics te vinden op dit forum, dus ff zoeken zou ik zeggen.

    ik heb nog NOOIT een jcm800 top gezien voor 650,-

    combo's zat, maar die doen het voor mij

  9. #7579
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Met een beetje speuren zijn er prima mesa's te vinden rond de 500-600 euro hoor. Zeker de caliber series zijn in overvloed te vinden voor goeie prijzen,
    €500-€600 is (zeker voor scholieren/studenten) nog steeds de hoofdprijs.

  10. #7580
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Ach, als je 450 voor een valveking kan ophoesten kan je ook wel even door sparen voor een mesa
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top