Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 154

Discussie: Supro Gutt

Senior Member

Standaard

update

grondig gefilld, lijkt goed nu, maar ervaring leert me dat essen ook dan best nog es na gefilld wordt, klotehout op dat vlak.

Hals ind de maak, headstock wordt verzonken, zoals op de originele, maar iets dieper want vroeger flipten de snaren van de kam omdat hoek niet scherp genoeg was. bij de reissue is hij angled, maar dit geeft een meer vintage feel imo

Ook voor eerste keer es zo'n trussrod toegang met gangetje gedaan, is goed meegevallen. en om miserie te vermijden altijd truss rod testen voor dichtlijmen.

Senior Member

Standaard

ik zag er een oude op 2dehands staan
    gevonden: http://www.2dehands.be/muziek/muziek...-72879853.html niet echt goedkoop precies...
    no life without music

Senior Member

Standaard

Looking good, Barno. Ik ben jaloers op het haast sprekende gemak waarmee je de laatste maanden aan het bouwen bent.

@pueblo : tja, hypes maken dingen die een paar jaar daarvoor nog niet aan de straatstenen kwijtgeraakt werden, opeens veel geld waard zijn ...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Misschien is dit wat als tailpiece?

Ziet er goed uit
    Jammer dat ie niet rood wordt...

Senior Member

Standaard

at pueblo: thx voor die link, is een mooi exemplaar. Ja vintage prijzen nog steeds skyhigh... gek voor een gitaartje met een halsbevestiging met 1 schoef (één, inderdaad, de tweede die je ziet achterkant pocket is een adjuster ...)
    De ouwetjes klinken heel vet maar zijn qua constructie ...ahum twijfelachtig. De reissues zijn qua constructie ok maar klinken voor geen meter, is eigenlijk gewoon een budget LP.
    Dus ik mik daartussen in, goede constructie èn goede klank

at kakihara: sprekend gemak... geloof het maar niet, ik ben alleen gestopt met het posten van wat misloopt ..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Misschien is dit wat als tailpiece?

Ziet er goed uit
    Jammer dat ie niet rood wordt...
    denk dat dat chrome is, en het moet absoluut nickel zijn. van maat zouden ze wel goed zijn.

Senior Member

Standaard

Als ze goed zijn en nickel is niet te vinden kan je ze nog laten vernikkelen.

Senior Member

Standaard

Wordt ook al zo'n stoere! Ik ben toch best wel jaloers op het tempo waarmee je die dingen uit de grond stampt... Of heb je er gewoon enorm veel tijd voor?
    Aan de andere kant moet ik ook maar blij zijn dat het bij mij zo kalmpjes gaat, anders zou er binnen de kortste keren een verdieping op ons huis worden gebouwd
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Leuk, Supro.

Maar euh... als je de Eastwood als uitgangspunt neemt dan zet je niet de originele scale er op? Een van de redenen waarom de ri anders klinkt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Leuk, Supro.

Maar euh... als je de Eastwood als uitgangspunt neemt dan zet je niet de originele scale er op? Een van de redenen waarom de ri anders klinkt?
    ik heb een eastwood voor basis maten van de body en headstock, that's all. die ri heeft gibson scale. de ouwetjes 25 inch dacht ik. die ik bouw krijgt een fender scale. zoals de ouwe Harmony's.
    De Ri klinkt vooral anders omdat er humbuckers opzitten ipv krakkemikige single coils

at woml: werken, muzikant, gezin en gitarenbouwen, tis nipt, nooit tv kijken en geen boeken meer lezen bv helpt al veel
    Ik werk ook vaak in korte stapjes, soms maar kwartiertje. maar ik doe wel elke dag iets.
    Laatst gewijzigd door barno; 4 mei 2010 om 18:28

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten