Kaminski on Spotify https://open.spotify.com/album/3i96d...Q3u7fR-oPs8RHw
Doe ik ook mee...
Tamelijk basic boardje maar ruim voldoende. Delay en chorus aangesloten met de 4cm via de Boss volumepedaal, rest zit ervoor. Artec wah is helemaal niet slecht, en die Tehringer is eigenlijk best goed zolang je er niet met je olifantenpoten op gaat staan. Die brede footswitch is van een Fame CS60C versterker, en zorgt ervoor dat de olifantenpoten niet op de Tehringer kunnen komen. EHX pedaaltjes zijn zeker voor het geld erg goed, weinig/geen ruis, mooie volle warme klank, true bypass. De #1 Echo heeft iets volumeverschil bij aan/uit, kan je binnenin niet instellen jammer genoeg - alles gemaakt met moderne smd techniek, zeer compact.
Geheel past allemaal keurig in een Rockbag incl. kabels (heb ik een soort bundel van gemaakt mbv tie-wraps, kan t niet meer zo makkelijk in de knoop raken. Hetgeen een natuurlijke eigenschap lijkt te zijn van kabels - willen altijd wel IN de knoop, maar nooit UIT de knoop).
Heb alle aansluitingen zowel op kabel als op versterker keurig op kleur gelabeled met plakkertjes, dus nooit een vergissing (vind ik zo waardeloos bij het opstellen dan kabels verkeerd inpluggen, werkt t niet, uitzoeken wat er fout is enz... niet nodig dus.)
Pedaaltjes zitten vast dmv klitteband plakkertjes die blijven haken op het vilt wat ik over een plankje heb gespannen.
Voeding is zo'n klein 300 mA stekker adaptertje van Thomann met een daisychain. Lekker klein en licht, geen brom.
Enige wens: dat de delaypedaal & chorus pedalen bv twee presets konden opslaan. Soms vergeet je te draaien en dan klopt t niet helemaal.
Laatst gewijzigd door crapton; 30 april 2010 om 20:48
Me Crapton, you...
die artec powerwah is idd erg goed voor de prijs vond ik. heb hem zelf ook geprobeerd.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
leuk boardje, prima gedaan met die tie wraps (m.i. een pedalboard-gebruikende gitarist's beste vriendjes!) en ook bravo dat je die Boss (FV-500L neem ik aan?) in de fx-loop hebt als 'n master of voor volume swell-effecten..
enige 'puntje' dat ik heb is je gebruik van '4cm' (hoewel je wel 4 kabeltjes gebruikt...), dit is op jouw situatie natuurlijk niet echt van toepassing: 4cm = preamp gedeelte van je versterker, via een 'preamp loop' van een amp modeller gebruike, zodat je zowel de preamp-modellen van de modeller, als die van je amp door de fx-return /poweramp/speakers van je eigen amp kan gebruiken ..
kort gezegd: je delay, chorus en vol. pedaal zitten simpelweg 'in de loop' (= 2 kabels, hoewel je met de patchkabels erbij natuurlijk ook op '4' zit.. maar elk extra effect zou je dan een '4+(x) kabelmethode' opleveren...) en dat is gewoon waar je ze in 't geval van 'n amp-met-fx-loop m.i. het best kunt plaatsen..
einde muggezift, back to waiting for my board to be finished...
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Hmm de aansluitingen zijn precies identiek dacht ik:
- gitaar naar wah/booster enz (= modeller in)
- booster naar amp (=modeller loop send)
- amp effect send naar effects (= modeller loop return)
- amp effect return van effects (= modeller output)
Vanuit de amp gezien toch hetzelfde principe?
Me Crapton, you...
qua aansluitingen is het ook 4 kabels, en de 'aansluiting' is hetzelfde..
echter, 4CM (4 cable method) is m.i. de specifieke toepassing/combinatie van een amp-modeller (of multi-effect met ampmodels zoals een Boss GT-x) met het preamp gedeelte van je versterker, of een losse preamp..
4cm is bijvoorbeeld een GT-8 met een Koch Pedaltone in de 'fx loop' van de GT-8..
Of een Axe-FX met de voortrap van een combo of versterkertop..
aangezien jij geen situatie hebt waar je 2 voorversterkers met elkaar combineert (of effectief 2 voorversterkertrappen via een eindversterker/speaker-combinatie weergeeft), gebruik je wel 'een methode met 4 kabels', maar maak je geen gebruik van de zgn. ' 4-cable method'..
een vergelijkbare (maar compleet andere..) verwisseling van termen is bijv:
- het woord 'pre-amp loop', dat ik gebruikt zie worden voor een speciale send/return om een voorversterker aan te sluiten bij een multi-effects (een loop waar je preamp in moet: preamp loop )
OF voor de pedaaltjes die je voor de versterkerinput zet (een loop die je preamp VOORAF gaat: pre amp loop)..
- het gebruik van 'fx-loop', sommigen bedoelen daar de fx-send/return combinatie van hun versterker mee (de effects-loop), terwijl anderen daar gewoon alle effecten tussen gitaar en versterker mee bedoelen (hun 'effects-keten' of bovengenoemd verwarrend 'pre-amp'-loop)
nogmaals; beetje muggenziften, maar we moeten naast het eeuwige Fender Vibrato/Tremolo-debat toch even oppassen dat we niet teveel termen gaan verwisselen![]()
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Mijn bakkie waar ik nu twee jaar mee speel. Doe dit in een 9 personen band met danceclassics e.d. (standaard showband dus)
De zender is sinds september vorig jaar wel gewisseld.
rechtsboven : Line-6 ontvanger bovenop voedingsblok (T/rex).
naar DOD envelope filter, MXR compressor, Boss parametrische EQ voor clean geluid, en
Als laatste een digitech hotrod waarvan ik de lineuitgang gebruik als ampsimulatie voor scheurgeluiden.
Dan linksboven naar een DI-boxje.
In het kistje passen dan nog mooi een gitaarstand, de kabels, zender, stemapparaat en andere accessoires.
Beltpack voor de gitaar rechts aan de gordel en voor de in-earontvanger links en spelen maar
![]()
Laatst gewijzigd door showband; 2 mei 2010 om 17:22
te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40
Favorieten/bladwijzers