Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 107

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jilles Bekijk bericht
    Hoe gaan die mooiste gitaren eigenlijk gekozen worden? Is er een soort van jury aanwezig of gaat dit gebeuren m.b.v publieksstemmen?
    He Jilles,

Vorige keer deden we het met publieksstemmen. Dit jaar gaat het vermoedelijk iets anders, maar helemaal precies weet ik dat nog niet. Wel komt er sowieso een aparte verkiezing voor akoestische gitaren en een aparte voor elektrische.

Meer info volgt binnenkort via de mailinglist en dit forum.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarbouwer Bekijk bericht
    ...Wel komt er sowieso een aparte verkiezing voor akoestische gitaren en een aparte voor elektrische....
    Lijkt me een prima keus

Senior Member

Standaard

Het schiet al aardig op. Nog 2 maanden wachten. Dan kan ik mooi mijn 8 snaar afbouwen. Dan kan die iig mee.

Senior Member

Standaard

He Gitaarbouwer,
    Bedankt voor de informatie. Ik zal de site wel in de gaten houden en dan weet ik het snel genoeg.

Senior Member

Standaard

Geen ervaring met bouwen, maar uit pure belangstelling zal ik van de partij zijn.
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Senior Member

Standaard

Dit jaar gaat niet lukken helaas... Mijn dochter is dan jarig.

Senior Member

Standaard

Ik wil gaan beginnen met gitaarbouw en het is dan ook de bedoeling om van de partij te zijn!

Standaard Presentatie DGBM

Chris V en ik gaan samen een presentatie geven over de constructie van rosetten. Tijdens de presentatie gaan we twee rosetten maken en inleggen (met engie voorbereiding, uiteraard). Daarbij uitleg, tips, trucs, design ideen, etc.

Als eerste een 'simpele' rozet in spalt maple met purfling binnen en buiten, beetje zoals deze, maar zonder abalone purfling:

Als tweede gaan we een 'segmented' rozet maken, dus een circle opbouwen uit meerdere rechte segmenten en vervolgens inleggen, met daaromheen 'radiaal' purfling uit een andere houtsoort. In dit geval wordt het een cocobolo of madagascar rosewood roset met zebrawood radial purfling. Voorbeeld van radial purfling kun je in onderstaand plaatje zien, op de body zelf, met de in te leggen 'strips' erbij. Gitaar is van Todd Stock (Greenridge Guitars), een vriend van Chris:

http://www.luthiersforum.com/forum/d...4266&mode=view

Wat wij graag zouden willen hebben: twee mensen die een top willen leveren om in te laten leggen. Wij doen het werk en leveren de materialen, jij krijgt je topje daarna 'gewoon' terug. Spruce, Western Red Cedar, maakt allemaal niks uit, mag je zelf weten. Graag gevoegd, en op z'n minst aan een de voorkant glad, en markeren waar je klankgat zal zitten.

Wij gaan uit van een vrij standaard klankgatgrootte van 4" (10 cm).

Any takers?

Standaard

And for those of you who haven't seen my couple posts on here (and aren't members of other building forums) I am the Chris Verhoeven in question. Can't wait to meet you guys this summer!
    Chris
    My Youtube account with How-To Build Videos: http://www.youtube.com/user/verhoevc

Senior Member

Standaard

Leuk onderwerp Mattia / Chris!

Vraagje aan topic starter (of aan moderators) : zou deze aankondiging misschien niet alleen in ZELFBOUW moeten staan maar ook elders op gitaarnet?
    Veel gitaristen in mijn kennissenkring hebben gezegd te zullen komen nadat ze van mij hoorden van het bestaan van de DGBM. Ik vraag me af of de gitaarnetleden wel allemaal in de categorie zelfbouw kijken?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten