Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 85 van 164 EersteEerste ... 3575838485868795135 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 841 t/m 850 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

he, ik moet ook nog slapen ja

afhankelijk van de gebruikte lak en hoe dik hij is aangebracht is 3 tot 4 weken wel het minimum dat je moet wachten met polijsten

arcyl lak, uitgaande dat je 1 laag per dag gespoten hebt en geschuurd hebt tussen de lagen kun je na 4 weken polijsten echter de lak is pas op zijn hardst na 2 maanden (of soms nog later als je de lak te dik hebt opgebracht) daarom zal je zien dat acryl na een tijdje weer wat doffer wordt en je nogmaals moet polijsten

cellulose 3-4 weken, indien je 2 tot 3 niet te dikke lagen per dag gespoten hebt en geschuurd hebt tussen de lagen

2K binnen een paar dagen, de lak hard chemisch uit en je bent dus niet afhankelijk van het feit dat de oplosmiddelen moeten verdampen uit de lak

btw Gibson begint eerder met polijsten uit kostenoverwegingen, hierdoor zul je ook zien dat een LP nooit zo mooi glanst als bijvoorbeeld een PRS, een LP neigt meer naar een sterke zijdeglans , als je een nieuwe LP nogmaals zou polijsten na aankoop zou de lak er veel beter uit zien, probleem is dan wel dat hij er een beetje nep uit gaat zien omdat dat gewoon niet hoordt bij een LP
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

interessante post waarvoor dank fred.

mijn sparkle bling king is idd nog steeds niet volledig uitgehard na enkele maanden. er zitten dan ook 60 lagen acryl op...

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

probleem met zoveel lagen is dat de onderste lagen nog aan het uitharden zijn terwijl de bovenlaag al "hard" is, hierdoor kunnen de oplosmiddelen niet goed verdampen en en dan kan het met acryl heel lang duren
    met glitters is het helaas onvermijdelijk om veel lagen te spuiten en dan gebruik je het liefst een 2k lak maar ik doe het zelf ook met acryl en cellulose en dan werk ik echt wel maanden aan het lakken om hem spiegel glad te krijgen

met deze glitters ging het wat makkelijker omdat ze groot lijken maar superdun zijn:

http://www.paintwithpearl.com/flakestore.htm

daarmee heb ik deze gedaan

Senior Member

Standaard

Offtopic.
    Fred voor mij ben je een artiest. Tjonge tjonge levensecht zeg.
    don't worry be happy

Te Koop : Taylor T5 met Koa bovenblad, in nieuwstaat wegens zelfbouw gitaren

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    als ik denk te weten wie dit moet voorstellen dan is de glitter echt wel toepasselijk ;-)

zeer mooi gedaan, vooral dat fijne filegrain of hoe noemen ze dat.
    heeft zeker veel tijd gekost.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

valt mee hoor, de paint zelf ben ik een 1-1,5 uur mee bezig (dat zwarte is penseelwerk) maar het aflakken van het glitterwerk is 1,5 week werk (2 laklagen per dag)
    de glitters heb ik met de hand in de natte lak gestrooit (je moet wel opschieten met cellulose tis zo droog)

Senior Member

Standaard

fred bedankt ! Gelijk meteen mooi samengevat om op'n kaartje boven de werkbank te hangen

/edit: trouwens fred hoe krijg je daar in godsnaam ZO'n tekening op :O Prachtig!
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

dank je
    kwestie van oefenen maar tis echt niet zo moeilijk hoor, ik heb een tijdje lesgegeven en binnen een paar lesavonden konden mijn leerlingen iets vergelijkbaars maken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    dank je
    kwestie van oefenen maar tis echt niet zo moeilijk hoor, ik heb een tijdje lesgegeven en binnen een paar lesavonden konden mijn leerlingen iets vergelijkbaars maken
    doe je dat nog steeds dan lesgeven?

fred
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

at fred: zou het kunnen dat een sparkle die wat te snel veel lagen heeft gekregen nooit meer volledig uithardt? of is het kwestie van tijd?

Ik ben op een bepaald moment gestopt toen hij bijna spiegelglad was (maar dus niet helemaal) met het idee van binnen enkele maanden nog wat lagen te doen. ondertussen gig ik 'm wel (en heeft hij dus ook al lidtekentjes opgelopen, eigen schuld natuurlijk)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten