Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 83 van 164 EersteEerste ... 3373818283848593133 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 821 t/m 830 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    niet alle "plastics" are made equal, ik zou daarom niet snel de verbinding maken tussen fullerplast en rustins, fullerplast was volgens mij een polyurethaan laag en dat kan na uitharding prima met cellulose, met rustins heb ik eerlijk gezegd geen idee, kwestie van uitproberen ben ik bank

nog een speciale reden waarom je Rustins wilt gebruiken ?
    Ik heb geen speciale reden waarvoor ik Rustins zou gebruiken. Ik ging er van uit dat het ongeveer hetzelfde spul moest zijn als de Fullerplast die Fender gebruikte. En dan zou ik geen grainfiller en primer nodig hebben...

Heb een data sheet gevonden van de Rustins Plastic Coat : http://www.rustins.eu/ProdData/Plast...ta%20mar10.pdf
    Wil je eens kijken Fred of het compatibel is met Nitro Cellulose? (Alvast bedankt)

Iemand een idee hoe ik Dupont kleurencodes kan omzetten naar Ral?

Senior Member

Standaard

je moet in ieder geval de metallic aflakken (anders gaan de metaaldeeltjes oxideren) maar voor een benzine tank dus liever niet met acryl omdat benzine de blanke lak aantast

en daarom inderdaad het liefst aflakken met een lak die chemisch uithard (bijvoorbeeld dus een 2 K lak)
    heb even contact gehad met motip.
    volgende dingen lijken mij interessant voor de leden hier.

de colorworks spuitbussen zijn niet altijd acryl, kunnen ook alkyd tussen zitten.
    motip heeft een 2K blanke lak in spuitbus die op de acryl kleuren kan (en dus ook voor de benzinetank)

artikel nr nummer 187216 voor de 200ml bus, 190469 voor de 400ml bus

dus voor wie een kant en klare 2k spuitbus zoekt, doe er je voordeel mee

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brent Ray Vaughan Bekijk bericht
    Ik heb geen speciale reden waarvoor ik Rustins zou gebruiken. Ik ging er van uit dat het ongeveer hetzelfde spul moest zijn als de Fullerplast die Fender gebruikte. En dan zou ik geen grainfiller en primer nodig hebben...

Heb een data sheet gevonden van de Rustins Plastic Coat : http://www.rustins.eu/ProdData/Plast...ta%20mar10.pdf
    Wil je eens kijken Fred of het compatibel is met Nitro Cellulose? (Alvast bedankt)

Iemand een idee hoe ik Dupont kleurencodes kan omzetten naar Ral?
    ik heb nog nooit met rustins gewerkt maar zo te zien is het een 2 k lak die eenmaal uitgehard niet aangetast wordt door oplosmiddelen, wat dat betreft zou je met cellulose er over heen moeten kunnen lakken
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

ik heb nog nooit met rustins gewerkt maar zo te zien is het een 2 k lak die eenmaal uitgehard niet aangetast wordt door oplosmiddelen, wat dat betreft zou je met cellulose er over heen moeten kunnen lakken
    Hé Fred,
    Bedankt voor je tijd en hulp. Ik ga dit weekend een bestelling plaatsen en gewoon proberen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    eerlijk gezegt heb ik hem nog neit gebruikt met verf.
    alleen maar om werkstukken schoon te blazen.

in de onderdelen tekening zit een o ring, en ik meende dat fred daar wat over gezegt had betreffende oplosmiddelen.
    het enige lastige is de kleine open cup die erbij zit, als je wat tever naar voren gaat zou de vloeistof eruit kunnen lopen.

ga eerst eens met ecoline of iets dergelijk ervaring opdoen en daar is deze heel geschikt voor.
    verder heb ik er een silent compressor bij die ik tweedehands op de kop getikt heb.

pinearts is het bedrijfje waar ik hem wegheb.

Hey ok, bedankt! Ik heb zelf net eentje gescoord via ebay, "Eviper" genaamd, misschien kent iemand 'm. Ik heb deze gekozen omwille van z'n grotere en gesloten cup, om de reden die je zelf aangeeft. 't Is er één met een 0,3mm naald dus ik hoop er een mooie burst mee te kunnen spuiten, evenals een volledige body mee af te lakken (zal wel wat tijd in kruipen denk ik).

Als compressor heb ik een "gewone" genomen, van de bouwmarkt. Hopelijk werkt deze combinatie een beetje (en valt het lawaai wat mee...)

Senior Member

Standaard Help! Ik geraak niet meer aan de lak faq uit -> vraagje

Ik heb het lak draadje "even" doorgenomen en nu geraak ik er helemaal niet meer aan uit.
    Graag had ik geweten welke methoden van lakken er zijn voor degenen die geen spuitmateriaal kan (en zo min mogelijk spuitbussen wil) gebruiken. Oliën geeft een matte laklaag als ik het goed begrijp. Zijn er dan ook mogelijkheden om op een handmatige manier een (hoog)glanzende lak te verkrijgen?

Moest iemand me erop kunnen wijzen welke van de lakken en oliën er te gebruiken zijn van willyvanhoutte?
    willyvanhoutte finishing pagina

Alvast erg bedankt!!!
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatar Bekijk bericht
    Ik heb het lak draadje "even" doorgenomen en nu geraak ik er helemaal niet meer aan uit.
    Graag had ik geweten welke methoden van lakken er zijn voor degenen die geen spuitmateriaal kan (en zo min mogelijk spuitbussen wil) gebruiken. Oliën geeft een matte laklaag als ik het goed begrijp. Zijn er dan ook mogelijkheden om op een handmatige manier een (hoog)glanzende lak te verkrijgen?

Moest iemand me erop kunnen wijzen welke van de lakken en oliën er te gebruiken zijn van willyvanhoutte?
    willyvanhoutte finishing pagina

Alvast erg bedankt!!!
    Je zou Rustin's plastic coat eens kunnen proberen (zelf geen evaring mee).

Zit ook op deze bas:

Is aangebracht met een lakkwast.

Senior Member

Standaard

Plastic coat is op zich een prachtige hoogglans 2 k lak, heb hem zelf ook gebruikt bij 1 project.
    gewoon met de kwast, gemengt in een wek pot, kwast op die hoogte afgezaagd dat die zo onder de deksel paste.
    want je moet meerdere lagen aanbrengen en hoogte opbouwen in een korte tijd.
    het polijsten tussendoor was wel een crime, gauw erdoor heen.

daarbij ben je eigenlijk verplicht een 3m dampmasker met dampfilters te kopen wat betreft je gezondheid.
    het stinkt als de mieter.

al dat bij elkaar ben ik benieuwt hoe de motip 2k spuitlak zich houd, ga dat op een reststuk eens op hout proberen over een gestaind stuk hout.

verder gaat mijn voorkeur uit naar rustins danish incl zijn passende kleur vloeistof.
    makkelijk, en toch goed resultaat als het niet hoogglans moet zijn

Senior Member

Standaard

heb vandaag de 2K motip spuitbus gebruikt.
    tis even anders dan anders, je moet een pin uittrekken aan de onderkant, deze 360 graden ronddraaien en dan een minuut of 3 schudden. (daarna 24 uur bruikbaar)
    spuitnevel is mooi fijn en heb wat proefstukjes gemaakt waarin ik ook combinaties met andere verven test.

maar een dampmasker is eigenlijk verplicht, tjonge wat stinkt dat spul.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    heb vandaag de 2K motip spuitbus gebruikt.
    tis even anders dan anders, je moet een pin uittrekken aan de onderkant, deze 360 graden ronddraaien en dan een minuut of 3 schudden. (daarna 24 uur bruikbaar)
    spuitnevel is mooi fijn en heb wat proefstukjes gemaakt waarin ik ook combinaties met andere verven test.

maar een dampmasker is eigenlijk verplicht, tjonge wat stinkt dat spul.
    en krijgen we geen pics te zien? of mss is het geen gitaar

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten