Ik heb jaren geleden een gibson sg opgehaald in de buurt van Zwolle. Die man was leraar(..!!..)
Hij had in elke kamer van zijn boerderij gitaren staan. Stuk voor stuk gibsons, van heel oud( oa lp´s uit de beginperiode ) tot heel nieuw. Overal waar je keek zag je gitaren. Op zolder had hij ook nog eens een flinke verzameling in elke hoek van de kamer.
Ik kreeg de 1 na de andere gibson in mijn handen geduwd om uit te proberen, het was op zijn zachtst gezegd een fantastische dag.
Ik heb nog nooit zoiets gezien in mijn leven. Die man vertrouwde welliswaar dat een vreemde bij hem in huis kwam, maar als iemand kwaad wil dan valt daar voldoende te halen, meer dan de 2 ton die de man van de advertentie vraagt.
Misschien is deze advertentie wel fake, misschien staat er wel een groepje criminelen te wachten als jij in je Bentley aan komt rijden, maar aan de andere kant zou de add net zo goed legitiem zijn en dan begrijp ik enige terughoudendheid wel.
jahoor, zoiets kan volkomen legitiem zijn.
stel je maar eens voor als je een 55 heeft ie? gitaren in huis hebt, met een gemiddelde waarde van krap 4000 dan..
dan laat je niet zomaar elke idioot even langskomen.
Als je geen gedoe wil dan is dit niet de manier natuurlijk, dan geef je de verkoop uit handen aan een betrouwbaar adres, een notaris desnoods.
Wat denk je. Oude gitaren is een tricky handel. Een handelaar gaat elk exemplaar bekijken op originaliteit, serienummers, datumstempels, re-sprays... nee dat geeft geen gedoe...
Onzin natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat de "verkoper" een lijst krijgt van namen van mensen die allemaal zo 2 ton tevoorschijn kunnen toveren...
Bovendien, in Nederland zitten geen mensen die zoveel geld hebben en gitaargek zijn. Daarvoor moet je naar Japan, Duitsland, China, de Sovjet Republiek, States.. maar Nederland...
Laatst gewijzigd door Pepe; 25 april 2010 om 11:53
Blijkbaar zijn die gitaren zijn pensioenvoorziening. Dan lijkt me dat je er:
a. zoveel mogelijk geld voor wilt krijgen
b. wel even de tijd voor hebt om ze allemaal te verkopen
Om die reden vind ik het apart dat hij ze allemaal in 1 koop kwijt wil voor 2 ton. De kans dat er iemand is die dat wil is minimaal. Om maar niet te zeggen vrijwel nul. Je hebt veel meer kans dat je ze redelijk snel kwijtraakt als je ze los verkoopt. Bovendien krijg je er dan echt meer voor.
Ik vind het zaak je flink stinken, naar een hele flauwe grap of een slechte oplichterstruc.
Turn it up • Bring the noise
Het feit dat hij niet zomaar mensen wilt ontvangen snap ik wel. Als jij voor twee ton aan gitaren hebt, dan ga je ook niet zomaar wat gitaartoeristjes ontvangen, niet eens het daarbij betrokken dat er mogelijke dieven zijn die het adres van de beste man wel erg graag zouden willen weten. Dus dat deel kan ik nog geloven. Alleen het feit dat hij alles in één koop wil verkopen, terwijl de kans dat iemand zo even twee ton heeft liggen om alles op te kopen miniem is, vind ik erg verdacht. Veel effectiever en bovendien met een waarschijnlijk veel hogere opbrengst zou zijn veilen en vervolgens de grootheden/verzamelaars van over de hele wereld uit te nodigen. Met een dergelijk affiche moet dat wel lukken. Verder denk ik dat een verzamelaar ruim de tijd wil nemen een gitaar te onderzoeken voor koop. 55 gitaren en 30 versterkers in één keer allemaal uitgebreid testen op echtheidskenmerken en originaliteit is gewoon onmogelijk. Ik denk dat het wel een oplichter is of een erg naief persoon, die bovenal het gemiddelde inkomen van een gitarist zwaar overschat.
Edit: meneer woont nu ineens in Brecht (Belgie) ipv Rotterdam: Klink
Favorieten/bladwijzers