Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 48 EersteEerste ... 303839404142 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 480

Discussie: Stonebeat voor Emma

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Probeer het eens bij een modelbouwwinkel, daar hebben ze het denk ik wel. De eerste waar ik keek had in ieder geval boutjes: hier

Machtig mooie gitaar !
    Dank! Vooral ook mooi fineer hè

Dank ook voor de modelbouwlink; daar had ik niet aan gedacht. Punt is dat ik hier de zaak al op M3 heb bemeten; en dan zeker 2 cm lang, voor de brug wel 3 cm. In staal overal verkrijgbaar, in messing vraag ik het me af.

Ik zie wel; zoiets is natuurlijk altijd snel vervangen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    ....Dank ook voor de modelbouwlink; daar had ik niet aan gedacht. Punt is dat ik hier de zaak al op M3 heb bemeten; en dan zeker 2 cm lang, voor de brug wel 3 cm. In staal overal verkrijgbaar, in messing vraag ik het me af.
    Ik was zojuist bij de Praxis hier in Apeldoorn en daar hadden ze diverse maten messing boutjes. In M3 was het tot 20mm lang, in M4 nog veel langer. Ik weet dat in Assen zo'n hele grote praxis zit, misschien dat je daar nog een keertje even kunt kijken.

Zo, snel weer naar buiten, wat een heerlijk weer!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Ik was zojuist bij de Praxis hier in Apeldoorn en daar hadden ze diverse maten messing boutjes. In M3 was het tot 20mm lang, in M4 nog veel langer. Ik weet dat in Assen zo'n hele grote praxis zit, misschien dat je daar nog een keertje even kunt kijken.
    Jawohl !!! Dank

Ik moest wel wat aanpassen want de langste M3-tjes waren 16 mm:

Nu wat schuim ipv veertjes en voila:

Nu stoort het blanke metaal van de elementen me niet meer

Nog een kleine grote ergernis:
    Even bij de elektronicaBOER wat potmetertjes gehaald om te proberen of de waarden van 100K die ik in mijn hoofd heb, voldoen.

8,40 Euro voor deze twee prulletjes:

Lineair nog niet eens met een metalen huisje te krijgen. Allemaal plastic troep. Afzetters
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 24 april 2010 om 21:35
    Aaron Stonebeat

Standaard

Zijn er lakken die niet goed hechten aan of reageren met epoxy?
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

ziet er super uit aaron. ik ben vooral gecharmeerd door de brug en stoptail.
    de pickups ook natuurlijk.

niet dat het stoort zonder pupcovers of ringen, maar ikzelf zou bv denken aan een soort p90 achtige zelfbouw cover met een sleuf / uitsparing voor de polepieces/rail die zowel bruikbaar is voor hals- als de brugpup. meer uniformiteit visueel dan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ziet er super uit aaron. ik ben vooral gecharmeerd door de brug en stoptail.
    de pickups ook natuurlijk.

niet dat het stoort zonder pupcovers of ringen, maar ikzelf zou bv denken aan een soort p90 achtige zelfbouw cover met een sleuf / uitsparing voor de polepieces/rail die zowel bruikbaar is voor hals- als de brugpup. meer uniformiteit visueel dan.
    Ik waardeer

Best een goed idee voor pickup covers als ik overzag hoe ze te maken. Vooralsnog zou ik delen uit kunststof moeten snijden, aan elkaar lijmen en afwerken; ik heb twijfels over de duurzaamheid.
    En dan zou ik ze op de body moeten schroeven; of ik zou de openingen in het voorblad groter moeten maken zodat de covers aan de pickups zelf vast kunnen zitten (nu passen de pickups zelf er maar net doorheen).

Voorlopig laat ik het maar even zo. Ik vind de asymmetrie van de elementen ook wel z'n charme hebben.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

...Vooralsnog zou ik delen uit kunststof moeten snijden, aan elkaar lijmen en afwerken; ik heb twijfels over de duurzaamheid....
    Je zou het ook uit een massief blokje kunststof kunnen frezen. Ik heb al meerdere malen bijvoorbeeld in HDPE gefreesd (dat zijn die snijplanken van slagers, verkrijgbaar in meerdere kleuren). Misschien niet precies het materiaal dat je wilt maar het freest heerlijk.

Standaard

Lijkt me tof spul voor ooit, Marco Waar haal je dat dan?

Maar voor nu toch niet, denk ik. Het dient geen functioneel doel. Die elementen zijn wat ze zijn en ze worden niet beter of slechter door een ingenieus gemaakt kapje (niet dat het niet erg leuk is om zoiets te kunnen maken).

Wat dat betreft vind ik de messing boutjes voor de elementen optisch veel belangrijker. Die kapselen ahw het 'witte' metaal van de elementen in; de boutjes kunnen/moeten van geel metaal zijn (goudkleurige hardware luidt de opdracht!), maar wat betreft de pole pieces: ik ken geen gele metalen met ferromagnetische eigenschappen.

Ik hou sowieso ook wel van machines waarvan je aan de buitenkant kunt zien hoe ze werken. Met blote ingewanden.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Lijkt me tof spul voor ooit, Marco Waar haal je dat dan?

Maar voor nu toch niet, denk ik. Het dient geen functioneel doel. Die elementen zijn wat ze zijn en ze worden niet beter of slechter door een ingenieus gemaakt kapje (niet dat het niet erg leuk is om zoiets te kunnen maken).

Wat dat betreft vind ik de messing boutjes voor de elementen optisch veel belangrijker. Die kapselen ahw het 'witte' metaal van de elementen in; de boutjes kunnen/moeten van geel metaal zijn (goudkleurige hardware luidt de opdracht!), maar wat betreft de pole pieces: ik ken geen gele metalen met ferromagnetische eigenschappen.

Ik hou sowieso ook wel van machines waarvan je aan de buitenkant kunt zien hoe ze werken. Met blote ingewanden.
    Pooltjes lakken met enamel ofzo?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Sustain???????????????

Dan speel je gewoon te langzaam...
    http://www.last.fm/user/BloodMoonDemon

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeofJackon Bekijk bericht
    Pooltjes lakken met enamel ofzo?
    Heb ik ook al over gedacht. En ook om schellak voor dat doel in te zetten. Maar ik denk dat elke lak op pole pieces voor het grootste deel snel weg slijt.

Bovendien kreeg ik met schellak niet echt een mooi resultaat; vlekkeriger en doffer dan ik had verwacht/gehoopt.

Kaal metaal met z'n eigen kleur vind ik wel mooi
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 25 april 2010 om 01:17
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten