Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 110

Discussie: Delay pedaal

Senior Member

Standaard

lijkt me ook een toffe delay...jammer dat je maar een paar geluiden kan opslaan

veel plezier ermee!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superkoen28 Bekijk bericht
    hallo allemaal

Ik zoek een goed delay pedaal, maar ik heb geen idee wat goed klinkt. Ik heb een Orange rocker 30 en een Epiphone SG. Ik speel voornamelijk punk. Weet iemand een goed pedaal waar ik veel uit kan halen?
    wat ga precies met echootjes doen als je punk speelt. Punk moeten beuken, spugen, slaan en braken. Delay is veel te subtiel voor zoiets als punk.

Dus wat mij betreft: koop gewoon lekker veel bier voor het geld dat je kunt uitbesparen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _M_P Bekijk bericht
    .... uitbesparen
    [spellingcontrole]het is uitsparen of besparen, niet uitbesparen, of is dat punk? [/spellingcontrole]

Standaard

ik heb niet de hele topic doorgelezen maar hoe is die electro harmonix #1echo?
    want ik ben ook opzoek naar een nieuwe delay.
    ik speel nu op een digitech digital delay en die vind ik niet super
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barend Bekijk bericht
    lijkt me ook een toffe delay...jammer dat je maar een paar geluiden kan opslaan

veel plezier ermee!
    4 plus de manual stand (zoals de regelaars staan op moment van schakelen). Ik doe het er voor hoor. Als ik te kort kom ga ik weer wat anders verzinnen. 4 programma's maken is al niet mijn ding :-) Wat ik wel jammer vindt is dat je ze niet kunt back-uppen. Maar daar had ik eerder aan moeten denken.

Thnx, ik zal er zeker veel plezier mee hebben!
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _M_P Bekijk bericht
    wat ga precies met echootjes doen als je punk speelt. Punk moeten beuken, spugen, slaan en braken. Delay is veel te subtiel voor zoiets als punk.
    jamaar sonic youth dan?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matto Bekijk bericht
    Ik heb twee van die delay pedalen van Fame gekocht en ze voldoen prima ( mijn Korg dl 100 pedalen gaan de deur uit)
    Ze voegen een lekkere scherpte toe aan het geluid, eentje heb ik als slapback afgesteld de andere als echte echo.
    Voor zo ver ik heb het kunnen naspeuren is de signaal weg van de delay analoog en de delayklok is digitaal.
    digiloge delay dus of een anatale delay net wat je wilt.
    hoe bedoel je scherpte? soort van treble boost?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    [spellingcontrole]het is uitsparen of besparen, niet uitbesparen, of is dat punk? [/spellingcontrole]
    "Spellingcontrole" is geen officieel Nederlands woord: http://woordenlijst.org/zoek/?q=spelling
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    "Spellingcontrole" is geen officieel Nederlands woord: http://woordenlijst.org/zoek/?q=spelling
    Volgens het woordenboek van mijn Firefox wel, en dan heb ik het woord niet zelf toegevoegd voor zover ik weet..

Mijn Ibanez DL10 is touwens vandaag binnen gekomen.
    De eerste indruk is niet slecht, maar ik heb ook niet de indruk dat ie beter klinkt dan de delay uit m'n Replifex, integendeel.
    Vanavond ff verder checkuh.

Standaard

Mijn Ibanez DL10 is touwens vandaag binnen gekomen.
    De eerste indruk is niet slecht, maar ik heb ook niet de indruk dat ie beter klinkt dan de delay uit m'n Replifex, integendeel.
    Ik heb ook een DL10 en ben er niet wild van eigenlijk. Ik vind zelfs de delay op m'n Cube30 beter, kun je nagaan.
    Iemand enig idee met welk (Boss, waarschijnlijk) pedaal dié delay te vergelijken is ? DD3 of zo ?

Of... zou het kunnen dat die ingebouwde Cube30 delay in een soort interne effectloop zit : De DL10 staat bij zowel de Blackheart als de Rocker30 voor de input (laatst in de keten) omdat ze geen effectloop hebben, en dat hij daardoor ehm... niet zo goed klinkt ?
    Let there be rock.

For sale : niks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten