Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 64 van 81 EersteEerste ... 1454626364656674 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 631 t/m 640 van 801

Standaard

Kan iemand mij helpen?

Ik gebruik deze 3 pedalen: fulltone OCD, EHX small clone en een Maxon Delay.

Als ik clean speel heb ik graag een klein beetje chorus om mijn clean wat aangenamer te laten klinken. Wanneer ik nu mijn ocd icm de chorus gebruik klinkt de versterker 1. minder luid 2. doffer en ben ik er niks meer mee.

Nu zou ik graag weten wat de juiste volgorde zou moeten zijn (Gitaar -> OCD -> Chorus -> Delay => ??? of moet ik gebruik maken van de FX loop) en of het misschien handig is dat ik een loop creëer waardoor ik met een A/B pedaaltje (??) mijn chorus kan uitzetten en mijn OCD aan?

Eigenlijk wil ik het niet zo omslachtig maken want die chorus zou het geluid niet zo hard mogen beïnvloeden dus kan ik gerust 1 sec wachten en deze zelf uitzetten maar omdat hij heel mijn distorted geluid om zeep helpt is dit niet mogelijk.

Mijn delay staat trouwens altijd aan.

Edit: wat ik nu wel jammer vind is, als ik de distortion van mijn amp zelf gebruik en dan met mijn delay en chorus er voor dan klinkt deze imho 'hemels'. Jammer genoeg is het een gedeelde gain en kan ik hem niet clean krijgen, dus bummer.
    Laatst gewijzigd door soup; 22 december 2009 om 23:12
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Hmm, kan mijn post niet meer aanpassen maar ik heb mijn chorus helemaal op het einde geplaatst en nu valt het niet meer zo hard op.
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Ik heb de FAQ over volgorde pedalen het stukje over effect loops gelezen, maar ik kan me er toch nog geen beeld bij voorstellen.

Er staat bv:

Er zijn twee soorten FX loops: serieel en parallel. Bij serieel plaats je het effect letterlijk tussen de pre en power amp. Bij een parallelle loop prik je de effecten in naast een 'droog' signaal dat sowieso nog tussen de pre en power amp blijft lopen.

Ik begrijp niet hoe je een effect tussen je pre en power amp kunt zetten? Dus eigenlijk een effect in je versterker zelf plaatsen, qua signaal dan he haha

Het enige wat ik nu kan inbeelden is, gitaar --> effecten --> versteker --> geluid

Maar als ik dat lees kan het dus ook":

gitaar --> effecten --> versterker/effecten/versterker --> geluid

Of snap ik hier nou iets niet erg? Ik hoop trouwens niet dat dit een hele domme vraag is

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Dat is het idee van een fx-loop, ja. Je hebt dan een extra uitgang en ingang op je versterker, juist zodat je tussen je pre-amp en eindversterker nog effecten kunt plaatsen.

Standaard

Ah okay, dat zit neit op mijn VOX AC15 zo te zien, helaas.

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Deze dingen:
    "In God we trust, all others pay cash."

Moderator

Music

Alleen zit dat bij 'normale' versterkers aan de achterkant En inderdaad, op je AC15(CC of H1TV) zit dat niet, dat zit bij de nieuwe Voxjes alleen op de AC30CC en de AC50CP.
    Een versterker is, heel sterk vereenvoudigd, op te delen in twee stukken: de voorversterker en de eindversterker. In de voorversterker wordt een begin gemaakt met het opkrikken van het kleine stroompje dat via je instrumentkabel vanuit je elementen komt aangeslopen. En er wordt al een behoorlijk stuk van de klank gemaakt. In de meeste amps komt ook, afhankelijk van de stand van de regelaars, de overdrive hier vandaan. Je 'scheur' geluid dus. Dat is in feite versterking na versterking na versterking waardoor uiteindelijk een scheur geluid ontstaat.
    Als je dan toch met delay wil werken is het meestal aan te raden om die na al die versterking te plaatsen anders krijg je ook veel vervorming in de herhalingen van de delay en dat klinkt meestal niet zo best. Let wel, uitzonderingen daargelaten maar dat staat ook in de FAQ.
    De eindversterking gooit dat hele signaal in zijn geheel nog eens flink omhoog, waarna het daarna via een kleine omweg bij de speakers terecht komt en jij ook daadwerkelijk herrie te horen krijgt.
    Niet dat een eindtrap niet kan oversturen, maar voor gemiddeld gebruik en zeker op huiskamer/repetitieniveau en bij een beetje vermogende amp ook de meeste optredens zal er bar weinig oversturing komen uit de eindtrap.

De effects loop hangt hier dus letterlijk tussen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Okay, dus op de AC15 bijvoorbeeld: Zit een master volume knop en een top boost knop. De mastervolume is dus in feite van de pre amp en de top boost van die ander als ik het goed begrijp.

Wat ik wel heb is dat extra top boost voor meer distortion zorgt, de master volume krikt enkel volume maar niet dostorted. Ik sna het denk ik

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaBluesBreaker Bekijk bericht
    Okay, dus op de AC15 bijvoorbeeld: Zit een master volume knop en een top boost knop. De mastervolume is dus in feite van de pre amp en de top boost van die ander als ik het goed begrijp.
    Precies andersom dus.

Wat ik wel heb is dat extra top boost voor meer distortion zorgt, de master volume krikt enkel volume maar niet dostorted. Ik sna het denk ik
    Zo wel ja
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik heb een Fender hotrod deluxe amp.

Als effecten: Boss volume pedal, Fender Tuner, Boss SD-1, Boss EQ, MXR micro amp, EHX #1 delay, T-REX Tremelo, Boss Chorus, footswitch amp

HOE kan ik deze best aansluiten op mijn amp? Want ik kom niet uit dat FX-Loop gedoe.

Wil er iemand helpen aub?
    Laatst gewijzigd door dimitri; 21 april 2010 om 22:46
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Ok helm op en rennen naar de schuilkelder, nu krijg je toch een lading stront over je heen!
    Gezocht: (boss) Tr2 of andere leuke tremelo

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten