Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 63 van 70 EersteEerste ... 13536162636465 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 621 t/m 630 van 691

Discussie: John frusciante

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een kutwijf omdat ze lid is van een andere fanclub?
    Nee geen kut wijf maar wou niet onbeleefd zijn dus liet ik het open.

Ik vind het een beetje kortzichtig van haar, natuurlijk kun je niet iedereen zijn repertoire kennen en was dit te kort door de bocht.
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Nu net ging het op DWDD over de uitslag van deze lijst en vragen ze aan het enige meisje daar wat zij van de uitslag vindt en antwoordt ze met ''ja ik hou niet echt van de red hot chili pepers '' waarop een andere gitarist antwoord dat het niet enkel RHCP is. Wat een ongelooflijk xxx wijf, volgens haar is Kerry King de beste.

Iedereen heeft recht op zijn mening maar ze lijkt ongelooflijk biased ook voornamelijk door haar muzieksmaak.
    Ook net gezien, en vind het niet zo heel gek. Ik vind Frusciante persoonlijk een geweldige gitarist, maar als je puur van death metal ed. houd is het toch niet zo gek dat je hem niet op 1 zou zetten?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Daar baal ik van. Ik wilde in deze virtuele wereld zoooooo graag een grote neger zijn. Maar ja, als dat niet mag.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glaucus Bekijk bericht
    Gitaristen zijn berucht om hun slechte muzieksmaak. Maar Kerry King is wel een gitarist die goed genoeg is om te weten dat zelfs de bassist van de RHCP een betere gitarist is dan Frusciante, want die is behoorlijk slecht voor een zogenaamde goede gitarist. En dat terwijl Kerry King beargumenteerbaar slechter is dan zelfs Frusciante.

Trouwens best trieste uitzending. De beste gitarist die genoemd werd is een zanger die multi-instrumentalist is (aangezien Blackmore niet mag tellen). En de gitaristen van de laatste 30 jaar zijn beduidend beter dan die van 30 jaar geleden.

wie beter is dan wie is smaak. Klaar...
    John frusciante kon voor zijn drugs verslaving idioot goed spelen. Nu wat minder, maar hij is nu ook meer een muzikant dan gitarist. Hij speelt in dienst van de muziek.
    De een vind dat geweldig, de ander vind dat een hoog niveau techniek, snelheid en moeilijkheid iemand een goede gitarist maakt.

Maar goed dit is ook al 100.000x gezegd.

Standaard

Ik vind de kritiek nogal hypocriet. Frusciante stond in die poll op nummer 1 om dat al die mensen fan zijn van RHCP. Zij vindt de RHCP niet leuk dus ze kiest iemand anders.

Waarom is het wel kortzichtig als arugment tegen Frusciante maar niet kortzichtig als het voor Frusciante is?

Je ziet toch ook geen pianist zeggen dat Elton John de beste pianist is? Het is echt wel een gitaristen-ziekte. Misschien wordt het verschil tussen 'leukste' en 'beste' niet gesnapt.

Trouwens is 'smaak' een excuus voor kortzichtigheid. Muziek is goed of muziek is niet goed. Genre doet er niet toe. En het is misschien moeilijk om te zeggen wie de beste is, het is makkelijk om te bepalen wie niet de beste is.
    Laatst gewijzigd door Glaucus; 20 april 2010 om 20:32

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGH Bekijk bericht
    Ook net gezien, en vind het niet zo heel gek. Ik vind Frusciante persoonlijk een geweldige gitarist, maar als je puur van death metal ed. houd is het toch niet zo gek dat je hem niet op 1 zou zetten?
    Ik vind dat je wel wat verder kunt kijken dan je eigen muziek smaak.
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Trouwens is 'smaak' een excuus voor kortzichtigheid. Muziek is goed of muziek is niet goed. Genre doet er niet toe.
    Als dit een statement is, ben je niet goed wijs. Of, als de 2e en 3e zin voorbeelden zijn voor je eerste zin, en dus voor kortzichtigheid, is het wat ongelukkig verwoord maar volg ik je wel.
    Let there be rock.

For sale : niks.

Senior Member

Standaard

Nu is het grappige dat ik niet zo van de RHCP én Death Metal houdt, maar binnen Slayer, en dit weet elke gitarist die Slayer kebt, is Jeff Haneman de beste gitarist. Kerry king ziet er alleen stoerder uit.....

Met andere woorden, fuck lijstjes en kweek je eigen mening!!!!!

Standaard

Klopt. Jeff Hanneman is de betere gitarist en hij zegt zelf dat hij in Slayer speelt omdat hij niet goed genoeg is om 'echte' muziek te spelen.

Als dit een statement is, ben je niet goed wijs. Of, als de 2e en 3e zin voorbeelden zijn voor je eerste zin, en dus voor kortzichtigheid, is het wat ongelukkig verwoord maar volg ik je wel.
    Waarom niet? Iets niet je smaak vinden is toch geen argument? Dan is zeggen: "Nee, dat vindt ik niets. Dat is muziek voor meisjes." Nog een beter argument.

Verder heb ik nooit iets over smaak of genres gezegd dus hoezo zijn mijn zinnen voorbeelden van m'n eigen kortzichtigheid?
    Laatst gewijzigd door Glaucus; 20 april 2010 om 23:07

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glaucus Bekijk bericht
    En de gitaristen van de laatste 30 jaar zijn beduidend beter dan die van 30 jaar geleden.
    Nouja, hier voelde ik even een wenkbrauw trekken. Wat is beter? En dan nog, hoe kan je dat zo generaal stellen? Je hebt het over smaak en niet twisten maar nou ineens is het weer topsport met chronometers?

Standaard

Het zou toch raar zijn dat ze nu slechter zijn? Gitaristen die 30 jaar geleden in hun hoogtepunt zaten zijn vaak meer dan 50 jaar geleden opgegroeid. Dat was voor de hoogtijdagen van de rockmuziek en de electrisch gitaar.
    Maar de samenleving is ook veranderd. Nu heb je al de kennis van toen en veel meer. Nu zijn we rijker dus we kunnen meer. Nu hebben we allerlei technologische hulpmiddelen. Culturen staan niet stil. Er zijn bijvoorbeeld ook vast meer gitaarleraren. Meer gitaren. Meer studios. Meer was alles. Veel van de gitaristen van de de laatste 30 jaar zijn opgegroeid precies toen gitaarmuziek misschien wel het populairst ooit was. Dus ja, dat is wel een factor die je de komende 30 jaar minder gaat hebben. Dan wordt men vaker DJ of rapper ofzo.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten