Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 49 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 490
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Wat betreft het eerste: nee het gaat niet iedereen om het eigen gevoel. Het gaat velen om wat het publiek hoort, niet wat je zelf hoort. Tuurlijk speel je lekker met wapperende broekspijpen, maar voor velen prevaleert wat de ander hoort.

    Dat je probeert met alle middelen een zo goed mogelijk geluid te creëren is mij duidelijk. Maar in je eerste statement en in deze mail bovenaan bevestig je dat het gaat om de eigen beleving. Dat is iets anders dan het beste willen voor het publiek. Dan moet je een andere beoordeling gebruiken dan de wapperende broekspijpen, want die voelt de luisteraar per definitie niet met z'n ipod-oortjes of ander terugluister-medium.
    Nee, hebt me totaal verkeerd begrepen denk ik. Ten eerste gaat het wel degelijk om mijn gevoel en niet die van het publiek. In eerste instantie moet ik tevreden zijn met mijn sound in de band; als ik een dikke Mesa gain of een soepele Fender clean wil, is dat natuurlijk helemaal aan mij. En als je begrijpt hoe ik repeteer, snap je dat het publiek in eerste instantie hoort (via PA) wat ik hoor (inear).

    @Yek1: ik snap dat de eerste minuut je ding niet is, maar daarna... Heaven
    Laatst gewijzigd door minoin; 20 april 2010 om 16:19
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    ...... Dat is principieel anders dan de toon die je gewend bent te horen als je naast je blazende speakercabinet staat.

    Dat is niet fout, een nadeel of een achteruitgang, nee, het is eenvoudigweg ánders. En dat vergt even gewenning.....
    Ik snap het principe van een modeller, en dat is waarschijnlijk ook waar ik dus "tegenaan loop", ik wil, en kan misschien wel niet wennen aan een modeller, het klinkt mij te steriel, niet vuig genoeg.
    Maar nogmaals, ik heb erg kort gespeeld, en over andermans gitaren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Geen probleem, tenzij je puur 'direct' speelt: rechtstreeks de mengtafel in en monitor via IEM.....
    Ik neem aan dat je "mits" bedoelt?

    Edit: nee, je bedoelt toch "tenzij". Feedback krijg je alleen via een speaker, niet via de mengtafel of IEM.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 20 april 2010 om 16:41

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony L Bekijk bericht
    Volgens mij kunnen we beter stellen dat jij een bekrompen buizen purist bent. Overigens niets mis mee maar als mensen als Dweezil Zappa, Greg Howe, Marty Friedman, Devin Townsend, Jeff Loomis uitermate goed uit de voeten kunnen met modelers dan gaat je hele "serieuze / professionele" gitarist natuurlijk niet meer op.
    Ik wil even een argument maken voor de buizenfreaks (waar ik er ook een van ben). Ik ben de laatste dagen wat meer naar Jeff Loomis aan het kijken en die is echt niet met gear bezig. Hij zegt zelf een plug and play gitarist te zijn: veel gain, veel laag, standaard mids en treble. En als je er niet heel bewust mee bezig bent is makkelijker met 'ongeveer dezelfde sound' misschien wel prima. Met makkelijker bedoel ik dan minder gear onstage.

  4. #104
    Les Paul R8
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik snap het principe van een modeller, en dat is waarschijnlijk ook waar ik dus "tegenaan loop", ik wil, en kan misschien wel niet wennen aan een modeller, het klinkt mij te steriel, niet vuig genoeg.
    Maar nogmaals, ik heb erg kort gespeeld, en over andermans gitaren.

    Ik neem aan dat je "mits" bedoelt?

    Edit: nee, je bedoelt toch "tenzij". Feedback krijg je alleen via een speaker, niet via de mengtafel of IEM.
    Ik heb de Eleven Rack nog niet geprobeerd, maar heb de vorige Axe FX dag georganiseerd en de Axe FX ook kunnen proberen.

    Voor mij zou de keuze afhankelijk zijn van de muziek die ik speel. Een ouderwetse hardrockband (zoals jij ook speelt, Huisjes), dan zou ik gewoon een echte plexi nemen. Eventueel een andere buizenamp, maar zeker geen modeling. Je kan de hele avond met een paar basis sounds uit de voeten.

    Zou ik in een top 40 coverband spelen of een band met veel verschillende sounds (A la petrucci, Zappa, Rush). Dan zou een modeler zoals de Axe FX of de 11R ideaal zijn. Persoonlijk lijkt mij de 11R handiger vanwege het gebruikersgemak en de beperkte mogelijkheden. Maar ja, ik ben dan ook zo iemand die zijn M13 voornamelijk gebruikt vanwege de ingebouwde tuner

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Voor mij zou de keuze afhankelijk zijn van de muziek die ik speel. Een ouderwetse hardrockband (zoals jij ook speelt, Huisjes), dan zou ik gewoon een echte plexi nemen. Eventueel een andere buizenamp, maar zeker geen modeling. Je kan de hele avond met een paar basis sounds uit de voeten.

    Zou ik in een top 40 coverband spelen of een band met veel verschillende sounds (A la petrucci, Zappa, Rush). Dan zou een modeler zoals de Axe FX of de 11R ideaal zijn.
    Een modeller kán handig zijn vanwege de vele mogelijkheden/sounds, maar er zijn er genoeg die gewoon 1, 2 of 3 sounds gebruiken. Maar wel de mogelijkheid hebben om die te testen en te selecteren uit een geweldig arsenaal.

    Ik eigenlijk ook: clean/Matchless, crunch/JCM800, higain/XTC Red en Cornford.

    Ik heb al eerder geschreven: ik heb een hekel aan coverbandgitaristen die voor elk nummer een aparte, nagebootste sound hebben. Modellers worden daarvoor wel misbruikt. Maar de Axe is net zo goed geschikt voor de gitarist die een hele avond met maar één Plexi-preset speelt, en voor de Axe kiest omdat ie niet hard hoeft om goed te klinken, top effecten heeft enz.

    Natuurlijk blijven er wel nadelen aan zitten. Tweaken valt niet te vermijden; het is geen "My 1st Modeller" met kant-en-klare presets die altijd en voor iedereen werken. En er zitten geen toonknoppen en zo op. Wennen dus.
    Alexander van Engelen

  6. #106
    Les Paul R8
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Een modeller kán handig zijn vanwege de vele mogelijkheden/sounds, maar er zijn er genoeg die gewoon 1, 2 of 3 sounds gebruiken. Maar wel de mogelijkheid hebben om die te testen en te selecteren uit een geweldig arsenaal.

    Ik eigenlijk ook: clean/Matchless, crunch/JCM800, higain/XTC Red en Cornford.

    Ik heb al eerder geschreven: ik heb een hekel aan coverbandgitaristen die voor elk nummer een aparte, nagebootste sound hebben. Modellers worden daarvoor wel misbruikt. Maar de Axe is net zo goed geschikt voor de gitarist die een hele avond met maar één Plexi-preset speelt, en voor de Axe kiest omdat ie niet hard hoeft om goed te klinken, top effecten heeft enz.

    Natuurlijk blijven er wel nadelen aan zitten. Tweaken valt niet te vermijden; het is geen "My 1st Modeller" met kant-en-klare presets die altijd en voor iedereen werken. En er zitten geen toonknoppen en zo op. Wennen dus.
    In mijn oude band gebruikte ik maar 1 sound. Voor solo's een booster ervoor. In zo'n geval kies ik toch echt voor een Plexi. Aanpassingen zijn on the fly te maken. Dat is ook eigenlijk de manier waarop ik het liefste speel. Maar dan wil ik ook echt een waanzinnige sound hebben. En dat mist een modeller nog steeds. De Axe bracht mij niet het speelplezier wat ik wel met mijn Plexi heb (misschien moet ik de Plexi toch houden; hij was vandaag weer heerlijk ).

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ja, precies mijn punt een beetje.
    Het liefst speel ik op m'n HOOK en 4x12, en dan zonder effecten.
    Clean, crunch en lead met één 2-knops-ampswitch (van m'n Stiletto).
    Het gevoel wat je dan als gitarist hebt, daar gaat het mij om.

    Dat het publiek het in de zaal ook naar z'n zin moet hebben staat buiten kijf, maar dat gaat eigenlijk ook prima bij ons de laatste tijd met de vaste geluidsman.

    "Wapperende broekspijpen" , ik heb de begin jaren 80 nog vers in m'n geheugen staan, waar bands als Bodine/Vengeance en Picture echte Marshall stacks hadden staan, die je ook kon voelen.
    Ik vond dat geweldig, die power!
    Het zal zeer zeker te maken hebben met de muziekstijl, voor Jan Smit b.v. heb je dat helemaal niet nodig, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je als gitarist toch genoegen neemt met alleen een modeller.
    Ook al kun je hem niet in je band gebruiken, een buizenamp leeft veel meer heb ik het idee.

    En dat ik een "buizenpurist" zal best, maar als rocker wil je eigenlijk gewoon een vette Marshall achter je hebben staan die op 11 kan.
    Je maakt mij niet wijs dat je dat niet veel lekkerder vindt.
    En ja, die Marshall zul je niet vaak kunnen gebruiken, omdat ie domweg te hard gaat, maar dan nog hou je hem "erbij", zoals MSNL (weliswaar een XTC ).

  8. #108
    Les Paul R8
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    En dat ik een "buizenpurist" zal best, maar als rocker wil je eigenlijk gewoon een vette Marshall achter je hebben staan die op 11 kan.
    Je maakt mij niet wijs dat je dat niet veel lekkerder vindt.
    Wat moet je dan met zo'n Hook?

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Wat moet je dan met zo'n Hook?
    Dat is de next best thing.
    Een echte plexi ben ik niet waardig, een HOOK eigenlijk ook niet.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.368

    Standaard

    Ik ben hard aan het twijfelen over de aanschaf van 11rack of de Axe.De modelingtechniek is in korte tijd zo radikaal verbeterd,dat ik ernstig twijfel over het juiste tijdstip om over te stappen.Over 2 jaar zal de huidige Axe,of 11rack geen drol meer waard zijn.Ook al krijg je,vooral bij Axe,regelmatig updates,de proccesor is al snel verouderd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top