Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 39 van 48 EersteEerste ... 293738394041 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 381 t/m 390 van 480

Discussie: Stonebeat voor Emma

Senior Member

Standaard

Er komt maar geen eind aan 's mans creativiteit (en voorraad eiken). Wederom, geweldig, ik ben een beetje jaloers op wat jij allemaal kan ...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

Voordat ik aan de elementringen begin, moest ik eerst maar eens de elementen gemonteerd zien te krijgen. Ik heb de gaatjes van de elementen van een schroefdraadje voorzien om ze op de traditionele manier op te hangen maar in het geval van deze gitaar is het eerder een P90-achtige ophanging. Om de schroefdraad van de elementen te behouden, heb ik eerst wat boutjes ontdaan van hun bovenste stukje schroefdraad:

't Is maar proef eigenlijk; ik had geen boutjes van de juiste maat met bolle kopjes.

Mijn dochter spaart al een tijdje de veertjes uit haar lege balpennen. Nu komen ze van pas:

Nu wordt het tijd dat ik iets leuks verzin voor de elementringen:

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Het wordt in ieder geval ook messing en zwarte kunststof.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodkabier Bekijk bericht
    tja, dat is fender: clean klink het hardstikke goed (heeft er misschien nog iemand een vibrolux top + cabinet te koop, zoek ik al jaren) maar je moet het niet oversturen. en constructie zijn ze ook niet een echte kei in. jij wel zo te zien aan je stonebeat voor emma. mooi man.
    als je niet perce buizen zoekt moet je het oude transistor merk evans ook eens in ge gaten houden.
    heb zelf ook zo'n ding en is praktisch niet over zijn nek te krijgen zonder extra pedaal.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Het wordt in ieder geval ook messing en zwarte kunststof.
    zou zelf voor messing gaan omdat anders het zwart erg overheersen gaat en misschien gaat knallen in combinatie met het groen dat nog komt.
    daarbij kun je dat messing altijd nog met een transparant metaal lak een tint geven

Standaard

Ik heb er lang en diep over nagedacht en besloten voorlopig maar eens voor geen elementringen te gaan. Er komt maar geen goed idee; bovendien zijn ze functioneel eigenlijk overbodig.
    (Alleen zou ik graag messing boutjes willen voor de elementen, maar dat schijnt nog niet makkelijk te krijgen te zijn)

Dus heb ik maar eens de mechanieken gemonteerd, twee snaren opgespannen en proberen vast te stellen hoe om ik de elementen moet aansluiten:

Het valt nog niet mee. Ik heb van één van de elementen niet vastgelegd welke draad wat is; en net als een tijdje terug is met dit type elementen niet zo heel makkelijk te horen of ze in of uit fase staan.
    Maar ik kom er wel achter door een schakelaartje in de keten te zetten, dan kan ik de twee varianten klik-klik met elkaar vergelijken.

Die kluson-mechaniekjes lijken me heel goed. Geen speling en ze voelen heel solide aan. Ze werden ook nog geleverd met vier onderlegringetjes voor de achterkant zodat de gaatjes voor de E- en de A-snaar net iets hoger uitkomen.

Het brugsysteempje lijkt ook goed te werken
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Mag hij nu blank blijven of hou je hem express zo lang mogelijk blank?
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Senior Member

Standaard

He Aaron, zit er erg mooi uit. Zet je de brug gewoon los op de body, vastgehouden door de snaarspanning? Verschuift het dan niet na verloop van tijd?

Keep up the good work!
    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

Standaard

Hij moet nog altijd groen worden. Maar ik wil ze in principe af hebben voordat ik aan de kleur begin; dan is het daarna alleen nog maar een bouwpakket dat in elkaar geschroefd moet worden.

@ Ello:

Het zal moeten blijken hoe stevig die brugdeeltjes blijven staan. Nu met die twee snaren erop, lijkt het goed te gaan.
    Als de speelstijl maar bruut genoeg is, verschuift natuurlijk elke losse brug.

Mocht er naderhand een aanpassing nodig zijn, dan zie ik dat wel.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Dat ziet er werkelijk goed uit ASB!
    Die neckpup ziet er ook vet uit.

Ik ben benieuwd hoe het groen staat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    ....(Alleen zou ik graag messing boutjes willen voor de elementen, maar dat schijnt nog niet makkelijk te krijgen te zijn)
    Probeer het eens bij een modelbouwwinkel, daar hebben ze het denk ik wel. De eerste waar ik keek had in ieder geval boutjes: hier

Machtig mooie gitaar !

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten