Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1004 van 1214 EersteEerste ... 450490495499410021003100410051006101410541104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.031 t/m 10.040 van 12136
    Senior Member

Standaard

Volgens mij zijn er gewoon bepaalde songs die drijven op een bepaalde sound (of arrangement), al dan niet gemaakt met fx of wat dan ook (bijv. het al genoemde U2). Niets mis mee, want daar kan ik (soms) enorm van genieten.
    Er zijn ook songs die je op willekeurig welke manier kunt arrangeren en het blijft gewoon sterk: ik heb dat met bijv. Crowded House, vroege David Bowie en toch ook de Beatles, ik kan en wil er niet om heen....
    Het één is niet beter dan het andere. Het gaat er om wat het eindresultaat met jou als luisteraar doet.
    Ik zie effecten als de kleuren op het palet van een schilder; soms heb je veel nodig en soms is de potloodschets al zo mooi dat je er niets meer aan hoeft te doen.
    In de klassieke muziek zijn er ook tal van voorbeelden te noemen waarbij de compositie boven het arrangement uitstijgt. Moussorgski bijv. die zijn "Schilderijententoonstelling" voor piano schreef en waar Ravel een (ook prachtige) orchestratie voor schreef. Er is ook een m.i. zeer indrukwekkende gitaar-versie. Ik ga voor het gemak even voorbij aan Emerson, Lake and Palmer.... Wel veel gedraaid, overigens.
    Kortom, lekker aanzetten, die pedaaltjes en de grenzen opzoeken van wat ze kunnen, lijkt me.

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door titzenpitzer Bekijk bericht
    Ik schrijf mijn nummers akoustisch en ik leuk ze daarna wat op met effecten. Die zouden dus in principe weggelaten kunnen worden, maar zoals al gezegd werd: je kan er je nummer echt vet mee maken....maar langs de andere kant kan je't ook volledig om zeep helpen

Als je een song schrijft met je pedalboard onder je voeten en +- 4 pedalen nodig hebt om het goed te laten klinken...dan kieper je je song naar mijn mening beter de vuilbak in. (naar mijn mening!!)

Ik moet bij zo'n discussie steeds terugdenken aan een scene van It might get loud waar the edge een riffje laat horen met en zonder effecten. Uuuurrggh. Wat een contrast met Jack White! Maar das dus persoonlijke smaak

Ik gebruik graag effecten maar gebruik ze ook niet overdreven veel -> clean+delay en distortion + delay . Zolang de sound goed klinkt heb ik er geen probleem mee.

Ik ga wel akkoord met wat je zegt, als je je nummer akoestisch schrijft en het is een goed nummer dan werkt het sowieso ook als je het elektrisch speelt en dat kan omgekeerd soms niet het geval zijn.
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Om even in te haken op dat akoestisch gedoe: ik heb Björn Berge (akoestisch solo bluesgitarist uit Noorwegen) al eens Ace of Spades horen spelen op een akoestische gitaar, en dat was toch echt wel vet.

Hier een filmpje daarvan:
    http://www.dailymotion.com/video/x4j...f-spades_music
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Thanks Hans! Super gaaf
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

slecht gecoverd. vind er echt niks aan

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat muziek niet interessant kan zijn als je geen effecten gebruikt, maar je kunt het zien als verlengde van je instrument. Wat Fruscifan ook zegt.
    Daarbij vind ik het erg kortzichtig om af te keuren wat bijvoorbeeld The Edge doet omdat er zonder z'n delay niks meer overblijft van z'n riff. Ik begrijp ook niet waarom je een liedjes in de vuilnisbak kiepert als je 4 pedalen aan hebt staan.. Als het tof is om in de bridge van een liedje een phaser te gebruiken, met een hikkende tremolo erachter (dat je steeds maar fragmenten van de swoosh hoort zeg maar) met daar achter weer een delay die je ritmisch tussen je gewone signaal instelt (dat je dus TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) met tak als je aanslag en ke als je terugkomende delay) en daar nog een galmpje overheen wilt hebben. Prima toch? Als dat tof is en goed toegepast word en het past ook echt in het liedje vind ik dat persoonlijk alleen maar tof omdat er dus blijkbaar over dingen nagedacht word.
    Hear! Hear!
    Check mijn band Some Weird Sin HIER of HIER

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Thanks Hans! Super gaaf
    Sorry voor de offtopic, maar eigenlijk moet je die kerel eens live zien. Die maakt in een uurtje optreden een heel verhaal met een aantal gitaren. Echt fantastisch om te zien. En dan Ace of Spades als laatste nummer, helemaal tof!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Moderator

ideetje

Gaan we nou in Effecten een discussie voeren of ze wel oké zijn of niet?
    Laten we het lekker bij Pedalboards houden in dit topic.

Als je verder wil kletsen over of effecten slecht zijn voor het schrijven van muziek dan adviseer ik een topic op www.narrowmindedsongwriting.com
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

oepz, excuses!
    Laatst gewijzigd door titzenpitzer; 16 april 2010 om 01:12

Senior Member

Standaard

Even een vraagje ivm Ground control pro.
    Het is me niet duidelijk of deze ook gevoed kan worden met de pedalpower van voodoolab? Werkt de GCP via een gewone 9V?
    Alvast bedankt!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten