Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 107 EersteEerste ... 3341424344455393 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 1063
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

onlangs verfde ik een suf lila kastje rood met hammerite, erg gaaf geworden.
    zit daaraan te denken, 2 zo klein mogleijke half open back kastjes maken, heb denk ik nog net genoeg 18mm MP liggen.
    geen tolex dus, wel hoekbeschermers en dan rood met goud doek wat ik bij tonefactory zag.

kleurtje:
    http://farm3.static.flickr.com/2710/...c23e34dc_o.jpg
    die gele kop staat nu op het kastje.

Senior Member

Standaard

Ik kan het topic niet meer terugvinden maar er is een paar maand geleden een discussie geweest over Chinese vs. UK -Celestions.

Kortweg gezegd: sommigen hoorden duidelijk verschil ten nadele v.d Chinese, anderen hoorden geen verschil.

Ik heb er geen/nauwelijks ervaring mee, zoiets moet je goed A/B-en is mijn mening.
    Op een gegeven moment kwamen er een aantal cabs "m'n neus voorbij", en heb ik de knoop doorgehakt om voor 65's te gaan.
    Met Greenbacks en/of G12T-75's was ik ook dik tevreden, maar bij m'n HOOK miste ik iets, kan niet zo goed omschrijven wat, maar het gevoel was er niet, "te weinig ballen" ofzo.

V30's met een Marshall vind ik persoonlijk niet zo lekker, is mij te "pinnig".
    Met m'n HOOK zou een V30-kast wel perfect zijn.
    Het hangt allemaal van je andere gear af, welke speakers het beste zijn voor jou/jouw gear.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht

Ik heb er geen/nauwelijks ervaring mee, zoiets moet je goed A/B-en is mijn mening.
    Op een gegeven moment kwamen er een aantal cabs "m'n neus voorbij", en heb ik de knoop doorgehakt om voor 65's te gaan.
    Met Greenbacks en/of G12T-75's was ik ook dik tevreden, maar bij m'n HOOK miste ik iets, kan niet zo goed omschrijven wat, maar het gevoel was er niet, "te weinig ballen" ofzo.
    Dan blijft mijn nieuwsgierigheid naar de 65's. Ik vind de greenbacks heerlijk klinken maar soms mis ik iets. Het beukt soms net wat te weinig ofzo. Ik kan het niet goed verwoorden eigenlijk.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Dat is wel ongeveer een goeie beschrijving, de 65's "beuken" wat meer, Greenbacks hebben wat meer "brul".
    Allebei hebben ze hun charmes.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Het kan toch goed zijn dat die Chinese GB's gewoon nog te jong zijn?
    Tenslotte hebben die oude GB's meestal veel meer speel uren achter de rug en zouden daardoor losser kunnen klinken. Ik vind ze in m'n 1960BX kast iig heel erg lekker klinken en merk wel dat ze uit een slaapkamer komen omdat ze mijn inziens nog wat los moeten komen. De tijd zal het weten, al zullen ze bij mij ook niet zo vaak op hoog volume gebruikt worden.

Mijn oude pre rola GB's (30watters) klinken al een stuk losser maar hebben tov de nieuwe minder mooi mid geluid. Maar het laag is wel erg goed en smeuïg na die veertig jaar inspelen geworden. Misschien moet ik de speakers zo gaan verdelen dat ik in twee kasten de 25w Chinese bovenin doe en de 30w onder.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

dubben dubben dubben..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Het kan toch goed zijn dat die Chinese GB's gewoon nog te jong zijn?
    Tenslotte hebben die oude GB's meestal veel meer speel uren achter de rug en zouden daardoor losser kunnen klinken. Ik vind ze in m'n 1960BX kast iig heel erg lekker klinken en merk wel dat ze uit een slaapkamer komen omdat ze mijn inziens nog wat los moeten komen. De tijd zal het weten, al zullen ze bij mij ook niet zo vaak op hoog volume gebruikt worden.

Mijn oude pre rola GB's (30watters) klinken al een stuk losser maar hebben tov de nieuwe minder mooi mid geluid. Maar het laag is wel erg goed en smeuïg na die veertig jaar inspelen geworden. Misschien moet ik de speakers zo gaan verdelen dat ik in twee kasten de 25w Chinese bovenin doe en de 30w onder.
    Inderdaad. Ik merk met mijn kast ook wel dat hij lekkerder gaat klinken dan in het begin dus vermoed dat hij ook uit huiskamertje kwam. Paar repetities flink opendraaien laat hem wel tot leven komen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

ideetje

Binnenkort komt er een head in huis, maar ik had alleen maar combo's...
    er lagen hier nog wel twee losse 10"-ers, dus even een cabje in elkaar geflanst.
    Goedkoper en sneller kon het niet. Lachen mag!

Als het een beetje stand houdt qua constructie en geluid ga ik 'm wel afwerken,
    misschien een losse backplate er bij maken om uit te proberen.
    En als het nix is dan gaat er voor twee tientjes MDF de prullebak in.
    Toch nog lol van gehad dan...
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Echt verkeerd kan dat toch niet gaan ?

Standaard

Netjes hoor, heb je ervaring met de hoek tussen de luidsprekers?
    Laatst gewijzigd door tommus42; 21 april 2010 om 11:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten