Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 110

Discussie: Delay pedaal

Senior Member

Standaard Malekko 616 wordt verwacht!

de Malekko Ekko 616 gister besteld bij Digitaar. ( geen verzendskosten btw ). Volgende week hopelijk in huis. dan vertel ik er graag meer over.

Ben benieuwd hoe die buffer t.o.v. de TB stand klinkt in m'n set. De demo van PGS geeft al een mooie 1ste indruk
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

Senior Member

Standaard

Ik heb zojuist een Ibanez DL10 gewonnen :

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=120552847370

Nu nog afwachten tot ie er is, en dan bekijken of ie bruikbaar is voor mij, ben benieuwd.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb zojuist een Ibanez DL10 gewonnen :

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=120552847370

Nu nog afwachten tot ie er is, en dan bekijken of ie bruikbaar is voor mij, ben benieuwd.
    Ik heb hem ook gehad; zeer fijne delay!

Standaard

ik was jarenlang erg te spreken over de digitech digidelay, naast een goede delay ook een toffe chorus op te vinden. Nu hij vervangen is door een line 6 m9 heb ik hem verkocht voor 50 euro. Als je er eentje voor die prijs kan vinden dan is dat echt de moeite. Of je kan gaan voor zijn nog betere broertje de dl-8 hardwire
    gibson les paul studio ('93), peavey wolfgang special, floyd rose fat strat, cort acoustic, engl souvereign, engl 1x12 vintage cab, line 6 m9, ibanez ts9, ibanez weeping demon wah, line 6 pod xt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Inderdaad, de Nova Repeater is echt te gek. M.i. zer betaalbaar. Directe tap-functie, een aantal prima soorten delay en zeer gebruiksvriendelijk. Ik gebruik 'm nu een tijdje en vind het een aanrader.

Gr. C.
    Het nadeel van dit pedaal is dat je maar 9 geluiden kan opslaan (dacht ik?).

Ik heb zelf een Yamaha UD stomp. Hier kun je 99 geluiden in opslaan.
    Hij is best ingewikkeld en minder intuitief, en hij is behoorlijk groot. Maar klinkt wel heel lekker.
    Deze worden niet meer gemaakt en zijn moeilijk te verkrijgen.

Edit: sorry ik was in de war met de nova delay (9 user geluiden), met de nova repeater kun je niks opslaan.
    Laatst gewijzigd door apekop; 19 april 2010 om 11:46

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barend Bekijk bericht
    Het nadeel van dit pedaal is dat je maar 9 geluiden kan opslaan (dacht ik?).

Edit: sorry ik was in de war met de nova delay (9 user geluiden), met de nova repeater kun je niks opslaan.
    Klopt, maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om iets op te slaan. Het tempo voer je in met de tap-functie en evt. feedback- en/of volumeveranderingen van de delay stel je supersnel in. Het is mijn ervaring dat ik dat in elke zaal toch net even anders wil... Ik gebruik eigenlijk maar één van de aanwezige type delays. Nu ik er over nadenk: eigenlijk gebruik (verander) ik maar heel weinig functies van het apparaat, maar ik heb wel precies wat ik zoek en daar gaat het om...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik heb hem ook gehad; zeer fijne delay!
    Wat lees je vaak dat iemand iets helemaal te gek vond, maar het toch op de één of andere manier niet meer heeft... Ik heb er zelf ook wel last van en probeer daarom tegenwoordig zo veel mogelijk te houden. Je weet maar nooit...

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 19 april 2010 om 12:13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Klopt, maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om iets op te slaan. Het tempo voer je in met de tap-functie en evt. feedback- en/of volumeveranderingen van de delay stel je supersnel in. Het is mijn ervaring dat ik dat in elke zaal toch net even anders wil...
    .
    als je veel 'in tempo' ritmische delays gebruikt, zoals bijvoorbeeld die U2/Ozric Tentacles/Pink Floyd achtige delays, dan zul je toch wat moeten kunnen opslaan, die krijg je nooit exact met de tap functie.
    Je moet dan wel een drummer hebben die met click speelt, anders wordt het chaos.

Senior Member

Standaard

Wij spelen sinds kort "Where the Streets Have No Name" van U2, maar onze drummer luistert gewoon goed, gaat eigenlijk perfect, geen click-track nodig...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barend Bekijk bericht
    als je veel 'in tempo' ritmische delays gebruikt, zoals bijvoorbeeld die U2/Ozric Tentacles/Pink Floyd achtige delays, dan zul je toch wat moeten kunnen opslaan, die krijg je nooit exact met de tap functie.
    Je moet dan wel een drummer hebben die met click speelt, anders wordt het chaos.
    Ik krijg juist wel het exacte tempo met de tap en dan hoeft mijn drummer dus geen click. Ik pas het tempo evt. in no time aan...
    Gewoon `ouderwets voetwerk`...

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Kan ik me nauwelijks voorstellen als je het echt strak wil hebben met zo'n 2 tegen 3 ritmische delay. Bij iedere kleine temposchommeling van de drums of van jouw 'getapte' tempo zal het niet 100% strak zijn. Dat is niet erg bij een solo met een lange delay, maar wel bij zo'n soort ritmische partijen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten